Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen asuinalue on Siltamäki Helsingissä?

Vierailija
01.05.2025 |

Harkitsen muuttoa työn perässä mutta en tiedä Helsingin alueista vielä mitään. 

Kommentit (247)

Vierailija
101/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monessa paikassa Helsingissä, mutta enää en uskaltaisi rivitaloon siellä lähteä. Nuoriso on niin sekaisin ja huumeet niin yleisiä. Siitä pihasta voi tulla tosi riesa. Kerrostaloon ja vähintään 2. kerros oltava.

Vierailija
102/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljasjalkainen ja asunut Helsingissä yli puoli vuosisataa, kerran olen tainnut käydä Siltamäessä, ajoin läpi.

Siltamäki on kaukana, tavallaan Vantaata vaikka onkin paperilla Helsinkiä. Saattaa olla rauhallinen alue kyllä, sellainen herrankukkaro. Palveluja ei paljoa ole, yksi bussi menee Helsinkiin, silloin kun menee.

Siltamäessä on asukkaat viihtyneet vuosikymmeniä useat kutsuvat itseään alkuasukkaiksi asun myös itse Siltiksessä ja hyvin viihdyn 14v asunut jos fillaroit on huippupalvelut vartin päässä mm. Jumbo Tammisto 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat tulee romahtamaan kun suuret ikäluokat on saateltu hautaan. Siis 40-luvulla syntyneet. Ne on nyt jotain melkein kasi-ysikymppisiä kaikki.

Älä osta nyt mitään.

Vierailija
104/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap voi vuokrata kivan kämpän Ullanlinnasta. Ei tuossa iässä enää kannata ostaa. Minä vuokraisin mieluummin jostain kantakaupungista jos olisin ap. Elämä menee muuten bussipysäkeillä tai lähiöjunissa tai metrossa. sivusta olen"

Jos haluaa vuokrata asunnon, sen vuokra-asunnonkin saa monesta paikasta halvemmalla tai isomman asunnon Ullanlinnan vuokralla. Ei ap:n ole mitään järkeä muuttaa Ullanlinnaan, koska hänelle ei ole itseisarvo asua Ullanlinnassa. Lisäksi matka-aika julkisilla Vallilaan on suurinpiirtein sama Ullanlinnasta kuin Siltamäestä.

Vierailija
105/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt alueen kotihoidossa keikkaa paljon ja mielestäni mulla on hyvä katsaus alueeseen. Ja siis, tosi rauhallistahan siellä on. Ostarin ympärillä olevat kerrostalot on omistusasuntoja, paljon vanhuksia ja lapsiperheitä. Muuten alue on melko pientalovoittoista. Vanhuksista monet alkuperäisasukkaita. Kaupungin vuokra-asuntorykelmiä ei hirveästi ole, Töyrynunmen K-marketin vieressä on kaupungin luhtitaloja ja siellä nyt asuu porukkaa laidasta laitaan, mutta aika perus alkkis ja ulkomaaporukkaa.

Slummiksi aluetta nimittävät voisivat tarkastaa mitä sana tarkoittaa. Ennemmin asuisin Siltamäessa kuin vaikkapa Tapulissa tai Puistolassa.

Vierailija
106/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä Siltamäkeen muuttaisi jos työpaikka on Vallilassa ja muitakin asuinpaikkavaihtoehtoja olisi tarjolla. Kyllähän sieltä "kesä"aikaan menee se 30min bussilla, mutta odotahan kun tulee talvi ja lunta kunnolla. Lähempää Vallillaa löytyy useita kivoja asuinalueita. 

Vierailija
107/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei kannata ensimmäiseksi ostaa asuntoa vaan muuttaa vuokralle, tällä hetkellä vuokra-asuntoja saa hyvin. Ostaa asunnon sitten, kun on ensin ehtinyt tutustua eri Helsingin alueisiin paremmin. 

Vierailija
108/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on tosi masentavaa ja ankeaa seutua.

Ajele vaikka siellä, ja käy sen jälkeen Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa. Niissä on aika paljon kepeämpi tunnelma.

Esimerkiksi Lauttasaaren Vattuniemi on aika kolho ja kivinen verrattuna väljään ja vehreään Siltamäkeen. 

Pitää olla aika rikas että Lauttasaaresta tai Munkkiniemestä voi kämpän ostaa. Rikas tai tyhmä. Kaaliilta alueelta voi vain vuokrata, muu ei järkevää.

Vierailija
109/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se viime vuoden kouluampuminen mihin tässä ilmeisesti viittaat, tapahtui Vantaan Viertolassa. Lapsi otettiin vaan kiinni Siltamäessä.

Ap ei taida olla enää koulussa ja on lapseton, joten ei tule ammutuksi koulussa.

Vierailija
110/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ap voi vuokrata kivan kämpän Ullanlinnasta. Ei tuossa iässä enää kannata ostaa. Minä vuokraisin mieluummin jostain kantakaupungista jos olisin ap. Elämä menee muuten bussipysäkeillä tai lähiöjunissa tai metrossa. sivusta olen"

Jos haluaa vuokrata asunnon, sen vuokra-asunnonkin saa monesta paikasta halvemmalla tai isomman asunnon Ullanlinnan vuokralla. Ei ap:n ole mitään järkeä muuttaa Ullanlinnaan, koska hänelle ei ole itseisarvo asua Ullanlinnassa. Lisäksi matka-aika julkisilla Vallilaan on suurinpiirtein sama Ullanlinnasta kuin Siltamäestä.

Mutta Vallilaan on järkeä. Kirjoitinkin että kantakaupunkiin jonnekin. Ullanlinnan vaan lainasin toiselta.

Vierailija
111/247 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltamäen alhaiset hinnat eivät johdu tulevista putkiremonteista vaan sijainnista ja itse alueen väestöstä. Ei esimerkiksi Etelä-Haaga ollut halpaa aluetta 20 vuotta sitten, kun 50-luvun kerrostaloihin alkoi tulla putkiremontteja. Siltamäen jo putkiremontoidut asunnotkin ovat Helsingin skaalassa hyvin halpoja. Tämä tarkoittaa sitä, että Silttiksessä asuvat he, joilla ei ole varaa asua muualla, mikä heijastuu kouluihin ja yleisesti ympäristöön.

Älä jauha skeidaa asun täällä Siltiksessä kun viihdyn ei ole tarvetta muuttaa. 

Vierailija
112/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä Siltamäkeen muuttaisi jos työpaikka on Vallilassa ja muitakin asuinpaikkavaihtoehtoja olisi tarjolla. Kyllähän sieltä "kesä"aikaan menee se 30min bussilla, mutta odotahan kun tulee talvi ja lunta kunnolla. Lähempää Vallillaa löytyy useita kivoja asuinalueita. 

Ihan sama 30 minuuttia menee talviaikaan myös. Ja oikeasti, 30 minuuttia ei ole matka eikä mikään edes Helsingin sisällä. 

Vierailija
113/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama aika menee kesällä ja talvella, poikkeuksena jotkin lumi-infernot joit nyt ei Helsingissä kovin monena päivänä ole. Ja 30 minuuttia ei nyt ole matka eikä mikään, edes Helsingin sisällä.

Vierailija
114/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk, asun eirassa ja ajan porschella.

Vierailija
115/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 10v rivitalossa Siltamäessä joen rannalla. Viihdyin. Jokirannassa oli kiva lenkkeillä, tosin lopulta alkoi ne reitit maistua puulta, oikeaan metsään on hieman matkaa (Haltiala, Paloheinä)

Mutta nyt sinne on aika paljon alettu kans täydennysrakentamaan... Pieni lähikoulu puretaan ja tilalle tulee massiivinen kolossi. Se ei varmaan haittaa ellei lapsia hanki.

Parasta Siltiksessä on ollut se, ettei Hekan kämppiä paljoa ole ollut = rauhallista. En tiedä paljonko kaavoittavat niitä sinne lisää kun esim ostari jyrätään kokonaan.

Vierailija
116/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Vallilaan on järkeä. Kirjoitinkin että kantakaupunkiin jonnekin. Ullanlinnan vaan lainasin toiselta.

Mietipä vielä hetki. Ap haluaisi asua luonnonläheisellä alueella, jossa hyvät ulkoilumahdollisuudet, eikä häntä haittaa, että työmatkaan menee julkisilla puoli tuntia. Vallila on vielä enemmän isojen ja ruuhkaisten katujen ympäröimä kuin Siltamäki, todennäköisesti siellä ei ole yhtä hyvät ulkoliikuntamahdollisuudet kuin Siltamäessä, toki lähellä on Mäkelänrinteen uimahalli, jos siellä haluaa käydä. Hintatasoero Vallilan ja Siltamäen välillä on kuitenkin melkoinen, varsinkin halpaa asuntoa etsivälle.

Vierailija
117/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Helsinki on fine, Siltamäki kuuluu siihen. Ei Helsingistä oikein täysin rauhallista paikkaa enää löydy mistään. Yöllä kulkiessa pitää olla varovainen kaikkialla.  Pysy kuitenkin kaukana Itä-Helsingistä, Vuosaaresta jne..

Kirjoitin sinulle jo illalla vastauksen, mutta sitten just ennen kuin lähetin, palsta sulkeutui... No ehkä AP lukee ketjua vielä ja vastauksesta on hänelle hyötyä...

Ei todellakaan pidä paikkaansa, etteikö Helsingissä olisi yöllä rauhallista. Olen työni vuoksi liikkunut ympäri pks:a eri vuorokauden aikoina, eri viikonpäivinä, eri vuodenaikoina ja pääsääntöisesti, jos jätetään kantakaupungissa olevat ravintola-alueet pois, lähes kaikkialla on melkein kuollutta klo 01-04 välillä. Kulkijat ovat lähinnä yksittäisiä kotiinmenijöitä tai lehdenjakaja/vartija/taksinkuljettaja, jotka eivät normaalisti aiheuta vaaraa sivullisille. Toki on sitten vielä rauhallisempia alueita, ns. nukkumalähiöitä, mutta esimerkiksi itse olen asunut perinteisesti huonomaineisella alueella vuosia ja ainoat hälytysajoneuvot on ambulansseja, joita pihassa käy, koska taloyhtiössä asuu satoja ihmisiä, joista monella on pitkäaikaissairauksia ja erilaisia sairauskohtauksia on kuukausittain. Yhdestä rapusta kuoli viikon sisällä 3 vanhusta ja 4. kuoli seuraavalla viikolla.

Vierailija
118/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä vielä hetki. Ap haluaisi asua luonnonläheisellä alueella, jossa hyvät ulkoilumahdollisuudet, eikä häntä haittaa, että työmatkaan menee

Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Lisäksi ap puhui rivitalosta omalla pihalla. Tietysti hän saattaa todeta, ettei se olekaan välttämätöntä, mutta aika iso ja omituinen harppaus on ehdottaa Vallilaa tähän. No, jotkut ovat jumiutuneet ajattelemaan, että ainoastaan keskustan läheisyys tuo autuuden elämään.

Vierailija
119/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä vielä hetki. Ap haluaisi asua luonnonläheisellä alueella, jossa hyvät ulkoilumahdollisu

Yleensä nää on niitä junantuomoa

Vierailija
120/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on tosi masentavaa ja ankeaa seutua.

Ajele vaikka siellä, ja käy sen jälkeen Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa. Niissä on aika paljon kepeämpi tunnelma.

Esimerkiksi Lauttasaaren Vattuniemi on aika kolho ja kivinen verrattuna väljään ja vehreään Siltamäkeen. 

Vattunimeä ympäröi meri, rannat ovat upeat. Ei voi verratakaan jos arvostaa merellisyyttä.

Ja jos H.gin keskustaan haluaa, sinne on Vattuniemestä 4 km kävelymatka.

Kun puhutaan luonnonläheisyydestä, meri luontoelementtinä tuntuu usein unohtuvan.