Minkälainen asuinalue on Siltamäki Helsingissä?
Harkitsen muuttoa työn perässä mutta en tiedä Helsingin alueista vielä mitään.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja asun yksin, ikä yli 40. Tykkään asua paikassa josta pääsee helposti ulkoilemaan. En omista autoa mutta voin tarvittaessa sellaisen hankkia.
ap
Lassilassa on isot ulkoilumaastot ja urheilukenttä. Keskuspuisto alkaa myös alueelta, joka on tosi kaunis. Keskustaan pääsee junalla 12 minuutissa Pohjois-Haagan asemalta ja kävelymatkan päässä on Kauppakeskus Kaari, jossa on mm. 24/7 Prisma (Suomen isoin). Lassilasta löytyy apteekki, iso virolainen ruokakauppa, S-market, Ärrä postin palveluilla, pizzeria, useampi kampaamo ja kirjasto.
Alue on hiljainen ja rauhallinen. Itse sinun ikäisenä ja ajokortittomana olen viihtynyt Lassilassa 15 vuotta. Oma asuintaloni on hiljainen kuin hautausmaa ympäri vuoden. Alueella säilytetään polkupyöriä ulkosalla eikä kukaan vie niitä ja ulos voi mennä yksinäisenä naisihmisenä ihan huoletta vaikka klo 3 aamulla. Alueelle valmistui juuri ihan uusia kerrostaloja, jos asunnon osto on mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Päätelmä; ketju on masinoitu mainos. Ilmeisesti jotkut tahtovat myydä ja esittävät sitten täällä usean sivun verran eri henkilöitä myynninedistämistarkoituksella. Ei se väärin ole, läpinäkyvää vaan.
Omakohtainen kokemus alueesta on ankeahko ja tulevaisuudessa tulee luultavasti ankeutumaan lisää. On siellä ihan kivojakin taloja, mutta en minä kaasugrilliäni yötä ulkona pitäisi...
Ei hyvää päivää... En pitäisi kaasugrilliä yötä ulkona. ... Ei mitään tavaroita, joilla on käyttöarvoa suurempi arvo, jätetä yöksi ulos. Edelleen, jos asunnon ei tarvitse AP:lle olla uusi tai uudehko, on Siltamäki hyvin hänen spekseihinsä soveltuva alue. Muita voisi olla Siltamäen lähialueet tai esimerkiksi vanha Herttoniemi, josta metrolta kulkee 2 runkobussia ja lisäksi ainakin 1 normibussi Teollisuuskatua Vallillan vierestä. Toki sitten kauempaa idästä esimerkiksi Myllypurosta löytyy hyvin liikuntamahdollisuuksia, samoin Vanhasta Vuosaaresta pääsee helposti Mustavuoren tai Rastilanlahden ulkoilualuille. Toki sieltä joutuu sitten jo kulkemaan bussilla+metrolla+bussilla Vallilaan.
Korjaus: Vartiokylänlahden, ei Rastilanlahden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja asun yksin, ikä yli 40. Tykkään asua paikassa josta pääsee helposti ulkoilemaan. En omista autoa mutta voin tarvittaessa sellaisen hankkia.
ap
Lassilassa on isot ulkoilumaastot ja urheilukenttä. Keskuspuisto alkaa myös alueelta, joka on tosi kaunis. Keskustaan pääsee junalla 12 minuutissa Pohjois-Haagan asemalta ja kävelymatkan päässä on Kauppakeskus Kaari, jossa on mm. 24/7 Prisma (Suomen isoin). Lassilasta löytyy apteekki, iso virolainen ruokakauppa, S-market, Ärrä postin palveluilla, pizzeria, useampi kampaamo ja kirjasto.
Alue on hiljainen ja rauhallinen. Itse sinun ikäisenä ja ajokortittomana olen viihtynyt Lassilassa 15 vuotta. Oma asuintaloni on hiljainen kuin hautausmaa ympäri vuoden. Alueella säilytetään polkupyöriä ulkosalla eikä kukaan vie niitä ja ulos voi mennä yksinäisenä naisihmisenä ihan huoletta vaikka klo 3 aamulla. Alueell
Hyvä vaihtoehto, jos välttämättä länteen päin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Siltamäessä aikoinaan ysärillä, hienot ulkoilumaastot, kivat omakotitaloalueet. Kunnes heräsin tietoisuuteen, että moottoripyöräkerhon tilat oli muutaman sadan metrin päässä. Vähän väliä poliisit piiritti, sai aina pelkää kuka narkki/motari idari tulee metsässä vastaan.
Mikä kerho? Onko edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on tosi masentavaa ja ankeaa seutua.
Ajele vaikka siellä, ja käy sen jälkeen Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa. Niissä on aika paljon kepeämpi tunnelma.
Esimerkiksi Lauttasaaren Vattuniemi on aika kolho ja kivinen verrattuna väljään ja vehreään Siltamäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajele vaikka siellä, ja käy sen jälkeen Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa. Niissä on aika paljon kepeämpi tunnelma.
Jos noista kolmesta pitäisi valita, niin itse en edes maksusta muuttaisi Laruun tai Munkkaan.
Aika moni on eri mieltä. Myös Ullanlinna on tunnelmaltaan ihan eri sfääreissä. Siltamäki on vaan niin ankea.
Ei ikinä kantakaupunkiin tai sen lähistölle, eikä Lauttasaareen tai niihin pienempiin lännen saariin. Tai no jos haluaa välttämättä maksaa 10-20 kertaisen hinnan verrattuna hinta-laatusuhteeltaan hyviin alueisiin. Tällä hetkellä kuitenkin on todennäköisesti hinnat tulossa vielä monia (kymmeniä) prosentteja alaspäin, joten nyt ei kannata kallista asuntoa ostaa. Muutaman vuoden päästä saat saman asunnon huomattavasti halvemmalla ja hinnannousu tapahtuu aikaisintaan 10 vuoden päästä, tuskin vielä silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noista kolmesta pitäisi valita, niin itse en edes maksusta muuttaisi Laruun tai Munkkaan.
Aika moni on eri mieltä. Myös Ullanlinna on tunnelmaltaan ihan eri sfääreissä. Siltamäki on vaan niin ankea.
Vähän hyödytöntä kehua Ullanlinnaa tässä ketjussa. AP on ostamassa edullista lähiöasuntoa. Sama kuin vanhan Golfin ostajalle kerrottaisiin miten hyvä auto uusi katumaasturimersu on, osta sellainen, minullakin on, ja kaikilla laadukkailla ihmisillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä sinulla noilla perusteilla Siltamäki voisi sopia, mutta missä tuleva työpaikkasi on?
Työpaikka olisi Vallilassa. Katsoin että bussimatka sinne olisi noin 30 minuuttia. Minusta ihan ok.
ap
Vallilaan pääsee tosi nopeasti. Bussi 611 painelee pitkin Tuusulantietä ja Mäkelänkatua. Ja todella kiva pyöräilyreitti pitkin Keravan- ja Vantaanjoen rantaa. Itse kävin täältä töissä Hakaniemessä n 30 vuotta ja kesäisin usein pyörällä. Oli uikkarit mukana ja pulahdin Vantaanjokeen joko Pukinmäessä tai Tuomarinkylän kartanon kohdalla.
Helsinki on aikoinaan perustettu tänne Pyhän Laurin kirkon tienoille. Hgin pitäjän kirkonkylä on ihan Siltamäen lähellä, joen toisella puolella. Kiva kävellä siellä historiallisessa miljöössä ja käydä kahvilassa.
Myös Keskuspuiston ihana pohjoinen alue Haltiala on muutaman kilometrin päässä. Sekä Haltialan tila kahviloineen ja kaupunkilaisille tarkoitettuine hernemaineen. Plus Tuomarinkylän kartano.
Munkkiniemi on sitä samaa betoniskeidaa ratikoineen kuin keskustakin. Vanhoista pienistä kivitalo-asunnoista pyydetään tuplahintaa oikeaan arvoonsa nähden.
En ole asunut itse, mutta yksi hyvin toimeentuleva kollega asui siellä perheensä kanssa. Hyvä paikka kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Alue on hiljainen ja rauhallinen. Itse sinun ikäisenä ja ajokortittomana olen viihtynyt Lassilassa 15 vuotta. Oma asuintaloni on hiljainen kuin hautausmaa ympäri vuoden. Alueella säilytetään polkupyöriä ulkosalla eikä kukaan vie niitä ja ulos voi mennä yksinäisenä naisihmisenä ihan huoletta vaikka klo 3 aamulla. Alueell
Lassilassa ammuttiin just ikkunan läpi kuukausi pari sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Uusi asunto Lassilasta maksaa luultavasti kolme kertaa enemmän kuin vanha Siltamäestä, joten epäilen että ehdotus on hyödyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hyödytöntä kehua Ullanlinnaa tässä ketjussa. AP on ostamassa edullista lähiöasuntoa. Sama kuin vanhan Golfin ostajalle kerrottaisiin miten hyvä auto uusi katumaasturimersu on, osta sellainen, minullakin on, ja kaikilla laadukkailla ihmisillä on.
Ap voi vuokrata kivan kämpän Ullanlinnasta. Ei tuossa iässä enää kannata ostaa. Minä vuokraisin mieluummin jostain kantakaupungista jos olisin ap. Elämä menee muuten bussipysäkeillä tai lähiöjunissa tai metrossa. sivusta olen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Lauttasaaren Vattuniemi on aika kolho ja kivinen verrattuna väljään ja vehreään Siltamäkeen.
Lauttasaari on itsepönkitysvammaistenidarien taivas, kuten myös esimerkiksi Eira tai Ullanlinna. Samalla rahalla saat paljon laadukkaampaa asumista muualta, mutta yritäpä saada heidät tajuamaan tämä.
Pohjois-Helsinki on fine, Siltamäki kuuluu siihen. Ei Helsingistä oikein täysin rauhallista paikkaa enää löydy mistään. Yöllä kulkiessa pitää olla varovainen kaikkialla. Pysy kuitenkin kaukana Itä-Helsingistä, Vuosaaresta jne..
Lassilasta oli pakko muuttaa pois kun tuli liian rauhattomaksi. Vietin siellä reilut 15 vuotta, mutta se riitti kun nää narkit sun muut alkoi asuttaa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätelmä; ketju on masinoitu mainos. Ilmeisesti jotkut tahtovat myydä ja esittävät sitten täällä usean sivun verran eri henkilöitä myynninedistämistarkoituksella. Ei se väärin ole, läpinäkyvää vaan.
Omakohtainen kokemus alueesta on ankeahko ja tulevaisuudessa tulee luultavasti ankeutumaan lisää. On siellä ihan kivojakin taloja, mutta en minä kaasugrilliäni yötä ulkona pitäisi...
Ei hyvää päivää... En pitäisi kaasugrilliä yötä ulkona. ... Ei mitään tavaroita, joilla on käyttöarvoa suurempi arvo, jätetä yöksi ulos. Edelleen, jos asunnon ei tarvitse AP:lle olla uusi tai uudehko, on Siltamäki hyvin hänen spekseihinsä soveltuva alue. Muita voisi olla Siltamäen lähialueet tai esimerkiksi vanha Herttoniemi, josta metrolta kulkee 2 runkobussia ja lisäksi ainakin 1 normibussi Teollisuuskatua Vallillan vierestä. Toki sitten kauempaa idästä
Riippuu myös ap:n budjetista, vanhan Herttoniemen ja Siltamäen asunnot pikkasen eri hinnoissa.
Epäsuositut alueet eivät helposti nouse suosituiksi.