Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä myönsi että he eivät syö eilistä ruokaa

Vierailija
01.05.2025 |

Vaan mikä jää yli, menee roskiin. Raha on kuitenkin tiukassa kun on asuntovelkaa.

Ystävä on lastenhoitaja ja mies rakennushommissa. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että tuo on yleistä, mutta todella typerää. Esimerkiksi keitot ja padat ovat parhaimmillaan lämmitettyinä, kun maut ovat saaneet tekeytyä. En itsekään tee ruokia tarkoituksella niin, että niitä syödään vasta lämmitettynä, mutta yleensä aina niin paljon, että pystyy syömään pari kolme kertaa.

Keitot ja padat kyllä. Mutta esim pasta tai riisi ei ainskaan mikrossa lämmitettunä.

Vierailija
22/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin että miksei mies voisi viedä niitä jämiä seuraavana päivänä lounaaksi mutta ystävä kertoi että mies käy joka aamu ostamassa kaupasta lounasta töihin. Kuulemma raksalla kaikki tekevät niin eikä kukaan kantele eväsrasioita kotoa. 

Ystävä itse syö päiväkodin ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vielä  päivä että rotatkin on herkkua.

Vierailija
24/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulevat pulavuodet opettavat ihmiset nöyrtymään ja syömään eilistä ruokaa. Toivottavasti.

Vierailija
25/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä tuhlaamista. Itse en raaskisi ostaa ensin ruoka-aineksia, valmistaa niistä ruuan ja heittää sitten roskiin. Huhhuh.

Vierailija
26/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko tyhmää. Kertoiko miksi?

Mies ei tykkää, eikä itsekään ole tottunut syömään uudelleenlämmitettyä. 

Mää teen vaan yhden annoksen, siitä ei riitä santsiin eikä jääkaappiin.

Olen tottunut syömään joka päivä "tuoretta" ruokaa työpaikalla.

Nyt kun olen kotona, teen vain sen, inkä syön heti.

EN pakasta tms.

Vierailija
27/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol avaavatkohan keksipaketin sillä periaatteella, että jos kaikkia keksejä ei tule heti syötyä, joutavat roskiin? :D

Ei, koska en osta mitään teollista keksimoskaa.

Vierailija
28/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei muut syö, itse otan jämät töihin evääksi. Ei tulisi ihan heti mieleen heittää jotain 100 euroa kuukaudessa biojätteeseen.

Vierailija
29/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmaan tulevat pulavuodet opettavat ihmiset nöyrtymään ja syömään eilistä ruokaa. Toivottavasti."

Joo aina kun näkee ruokaa menevän roskiin tulee väkisinkin mietittyä, että tulis nyt ees sota.

Vierailija
30/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Veli elää myös eineksillä.

Vierailija
31/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin tädit ei tunnetusti ole niitä fiksuimpia..

Just siks en syö vanhaa ruokaa kun päidäkodissa on aina uusi ruoka, kuuden viikon listoilta!

Ei tartte syödä jämiä!

Vierailija
32/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö minäkään. Ällöttää ja mikrobiriski.

Vierailija
33/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen tarvitse olla uudelleen lämmitettyä vaan siitä voi valmistaa aivan eri ruuan. Esimerkiksi keitetyistä perinoista pyttipannua. Tosin siihen pitäisi potut keittää kuorineen ja sitten kuoria kypsänä - aivan liian työlästä. Helpompi valmistaa pakasteesta. Tai perunamuusista ja jauhelihakastikkeesta paimenenpiirasta. Pitää vaan osata laittaa ensimmäisellä kerralla sopiva annos niin, että riittää seuraavaan.

Kuule, ei niitä keitettyjä perunoita tarvitse kuoria. Ne vain viipaloidaan ja paistetaan pannussa voin kanssa kullanruskeiksi, rapeakuorisiksi paistikkaiksi. Kuori ei haittaa. Myös riisi on todella hyvää paistettuna. Minä en koskaan heitä ylijäänyttä ruokaa roskiin, vaan syön sen seuraavana päivänä joko sellaisenaan tai jatkojalostettuna vielä maukkaammaksi herkuksi. Ihmiset on käsittämättömän uusavuttomia nykyään. 

Vierailija
34/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen yksittäisiä annoksia ja laitan pakasteeseen, mies ottaa sitten töihin evääksi rekkaan eikä tarvitse käydä liikenneasemilla/ravintoloissa syömässä.

Vierailija
35/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä "lapsuudenkodissa tehtiin aina näin, en voi siis tehdä toisin enkä ajatella omilla aivoillani." Ei voi mitään.

Vierailija
36/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että tuo on yleistä, mutta todella typerää. Esimerkiksi keitot ja padat ovat parhaimmillaan lämmitettyinä, kun maut ovat saaneet tekeytyä. En itsekään tee ruokia tarkoituksella niin, että niitä syödään vasta lämmitettynä, mutta yleensä aina niin paljon, että pystyy syömään pari kolme kertaa.

Keitot ja padat kyllä. Mutta esim pasta tai riisi ei ainskaan mikrossa lämmitettunä.

Pastaa keitän yleensä vain sen mitä syödään, kastikkeen lisäksi voi keittää uutta pastaa seuraavana päivänä. Mutta pastastakin teen välillä pastasalaattia jääkaappiin ja sen lisäksi, että riisistäkin voi tehdä ruokaisan salaatin, se on aivan ihanaa aasialaiseen tapaan pannulla paistettuna. 

Vierailija
37/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne tekee sen verran, ettei jää mitään.

Ehdota keittoruokia 5l kattilaan tehdä, niin jää seukki päivällekin   :))

Ja tää auttaa tuohon mainittuun ongelmaan miten? Jos he heittävät aina jäljelle jääneen ruoan roskikseen, niin sinä kannustat tekemään vaan entistä isomman satsin ruokaa?

Vierailija
38/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehdotin että miksei mies voisi viedä niitä jämiä seuraavana päivänä lounaaksi mutta ystävä kertoi että mies käy joka aamu ostamassa kaupasta lounasta töihin. Kuulemma raksalla kaikki tekevät niin eikä kukaan kantele eväsrasioita kotoa. "

Aika paljon meilläkin syö porukka kaupasta ostettuja ruokia, mutta niissä on aika suppea valikoima. Muutama käy lounaspaikassa syömässä, mutta itse olen sellaiseen liian laiska ja mukavuudenhaluinen ja yli 200 euroa kuukaudessa pelkkiin lounaisiin on vähän liikaa kekäläisen palkoilla.

Vierailija
39/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on millä mällätä.

Vierailija
40/73 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole heillä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi