Leikkaatko sinä omia hiuksia ?
parturissakäynnissä voi säästää
Kommentit (35)
Leikkasin ennen kuin lapseni kasvoi n. 12-vuotiaaksi. Sen jälkeen hän on leikannut, edelleen nyt aikuisena.
- etsi kampaaja
- soita aika
- varaa aikaa kalenterista
- siirry kampaamoon
- odota omaa aikaa, kuuntele ärsyttävää musiikkia ja ihmisten turhia juttuja
- istu epämukavaan tuoliin
- yritä selittää kampaajalle mitä haluat, ilman että tukasta lähtee 20cm
- siedä kovakouraista kampaamista
- pelkää leikkaako kampaaja korvaa tai puseroa
- siedä vettä korvissa ja naamalla jos tukka pestään
- siedä noin 5480 asteista fööniä
- siedä neuloista tehtyä harjaa joka raastaa päänahkaa
- huomaa että tukasta lähti silti 20 eikä 2 cm.
- maksa 100e
- siirry takaisin kotiin
Vs
- ota sakset
- leikkaa latvoja 2cm
- kerää hiuksen pätkät lattialta
Vaikea valinta?
En koska en pysty leikkaamaan itse. Alan ammattilainen tekee sen. Leikkautan 2 krt vuodessa. Rahaa siihen menee vuodessa n. 110 e.
En leikkaa vaan käyn noin 5 - 6 viikon välein hiusten leikkauksessa ja värjäyksessä. Olen säästänyt siinä samoin kuin puolisoni ettei meillä tatuointeja tai lapsia vaikkapa.
On todella tärkeää löytää hyvä kampaaja ja niitä on aika harvassa valitettavasti!
Onneksi itse olen löytänyt sellaisen viimeinkin ja nyt on pelko persiissä, että jää mammalomalle 🙁
Paksu kihartuva tukka haluttiin jostain syystä aina joko leikata tai asetella todella kummalliseen malliin. Ymmärrän, että monen tavoitteena on saada tukka näyttämään paksummalta, mutta minulla oli päinvastoin. Ilmeisesti en osannut tuoda ajatuksiani riittävän selkeästi esiin, kun aina lopputuloksena ihailtiin miten muhkea kampaus saatiinkaan aikaan. Jonka jälkeen minä kaahasin kotiin suihkuun ja etsimään kivaa huivia tukan peitoksi.
Itse en ole hyvä leikkaaja, mutta silti olen lopputulokseen tyytyväisempi, kun leikkaan itse youtuben ohjein.
Vierailija kirjoitti:
En leikkaa vaan käyn noin 5 - 6 viikon välein hiusten leikkauksessa ja värjäyksessä. Olen säästänyt siinä samoin kuin puolisoni ettei meillä tatuointeja tai lapsia vaikkapa.
No ei oo monella muullakaan ja silti leikkaan hiukseni itse. Tatuointi - siinäpä säästökohde heh
Olen värjännyt ja leikannut aina itse, mutta mulla on pitkät hiukset ja niitä on tosi helppo tasoittaa. Kerran olen käynyt kampaajalla koko elämäni aikana. Varmaan jos olisi joku lyhyempi hiusmalli niin olisi mahdoton saada itse leikattua siististi.
Leikkaan myös lasten ja ajoittain myös puolison hiukset. Lapset eivät halua parturiin ja mieskin kokee helpommaksi kotiparturoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo monella muullakaan ja silti leikkaan hiukseni itse. Tatuointi - siinäpä säästökohde heh
Ylen jutussa naisella oli oli hurja määrä tatuointeja ja kehui miten säästää leikkaamalla itse hiukset. Maksan mielelläni satasen kerralta kyseisestä palvelusta ja toisaalta onkin niitä harvoja joita käytän. Minulle se juttu josta en luovu koska ei mitään tarvetta.
Lyhyet hiukset ja malli muuttuu usein joten en leikkaa itse. Kerran kuukaudessa.
En ole käynyt kampaajalla pariinkymmeneen vuoteen. Syynä se ettei ikinä saa sitä mistä maksaa. Jos sanoo ettei lyhyttä otsista, tulee sentin mittainen otsalta tököttävä malli. Kerroksittain leikattu onkin mallia "pata", koska kampaajan mielestä se sopii paremmin.
Pitkistä hiuksista tuli pätkät vaikka halusin vaan latvojen tasoitusta. 20cm pois.
Useammalla kampaajalla kävin, aina samaa pas..aa. En vaan ymmärrä miksi nämä alansa ammattilaiset(?) tekevät mitä lystäävät, maksu on suuri, leikkaus surkea.
Minulla on kuvia jos uusi kampaaja tai uusi malli mielessä. Aina olen saanut haluamani ja tarkkailen koko ajan työn jälkeä.
Sattuipa kerran, että menin hiukseni leikkauttamaan kampaamoon. Leikkauksessa ei ollut päätä ei häntää. (kampaaja ei puhunut Suomea).
Tämän jälkeen menin seuraavana päivänä toiseen kampaamoon. Tulos oli surkea.
Vielä kolmantena päivänä menin vielä kolmanteen kampaamoon, jossa sain säällisen leikkauksen hiuksiini.
Maksoin siis kolmelle kampaajalle, jotta sain säällisen leikkauksen hiuksiini.
Tästä syystä kartan kampaajia/partureita. Leikkaankin itse hiukseni nykyisin.
Kädentaidot alkaa olla mennyttä kampaajalta.
Aina leikkaan itse. Aikuisiällä olen käynyt kerran kampaajalla ja tuonkin vain siksi että isäni maksoi sen. Onko turhempaa kun laittaa rahaa hiusten leikkuuseen kun sen osaa kuka tahansa. N36