Olen antanut vaimoni jäädä kotirouvaksi
Pääosin jutut fiksuja ja osaa analysoida asioita. Saa olla kotona täysin oma itsensä. Ei yritetä mihinkään muottiin.
Kommentit (108)
Kotirouvissa on tiettyä arvokkuutta, mitä on vaikea saada muuten
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Mieluummin puolison kuin valtion rahoilla.
Miten niin valtion rahalla? Jos ei ole alaikäisiä lapsia niin aikuinen nainen joka on vaan kotona (eli Kotirouva) ei saa mitään valtion tukeja. Ja jos lapseja on niin se kotihoidon tuki, ja myös asumistuki, on oikeasti HELEVETIN pieni. Tiedän mistä puhun, sillä olen kolmen lapsen kotiäiti. En tee tätä koska haluan elää valtion rahalla, s**tana. Oikeasti päiväkoti maksaa paljon enemmän valtiolle; noin 1000/lapsi/kk.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Naiset alkavat älytä, että työelämään pyrkiminen ja opiskelut olivat virhe. Siitä tuli vain tupla työ ja riippuvaisuus sosiaaliturvasta. Nyt on kova rämpiminen takaisin miesten suojiin ja sehän onnistuu paremmin ulkoisilla avuilla, kuin ilman niitä.
Hyvää elämää
Ne ulkoiset avut loppuu viimeistään kun olet 50v. Ja jo sitä ennen on riski, ettö tämä menestynyt mies viettää kaksoiselämää nuorten naisten kanssa. Kotirouvalle ehdottamasti ei avioehtosopimusta ja eläkerahastoon säästöjä, jottei jää puille paljaille, jos tämä menestynyt mies ottaakin nuoremman naisen hänen tilalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä. Tässä on omat etunsa ja tietty arvokkuus.
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000011049870.html
Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.
Mitäs tapahtuu siinä vaiheessa, kun lapset tulevat täysi-ikäisiksi ja muuttavat pois kotoa? Nainen voi olla siinä vaiheessa alle viisikymppinen ja elämää olla jäljellä 40 vuotta.
Matkustelua ja sen sellaista
Tehdä vapaaehtoistyötä tai harrastaa. Tai voi jopa mennä töihin.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että 20 vuotta kotona ollut nainen pääsee tuosta vaan töihin, kun itse haluaa? Mutta siinähän häviää kokonaan kotirouvuuden idea, ei siihen palkkatyö kuulu. Mies kuitenkin odottaa saman tason palvelua mitä on aiemmin saanut. Eihän se sovi, että miestä ei odota kotona lämmin ruoka, kun hän tulee töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimosi "kuuma kotirouva"?
Kuumat kotirouvat voivat tehdä kotona OF-sisältöä mieheltä salaa, ja pistää rahat sukan varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin valtion rahalla? Jos ei ole alaikäisiä lapsia niin aikuinen nainen joka on vaan kotona (eli Kotirouva) ei saa mitään valtion tukeja. Ja jos lapseja on niin se kotihoidon tuki, ja myös asumistuki, on oikeasti HELEVETIN pieni. Tiedän mistä puhun, sillä olen kolmen lapsen kotiäiti. En tee tätä koska haluan elää valtion rahalla, s**tana. Oikeasti päiväkoti maksaa paljon enemmän valtiolle; noin 1000/lapsi/kk.
Kotirouvat ovat vailla kansaneläkettä kun eläkettä ei ole kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä. Tässä on omat etunsa ja tietty arvokkuus.
Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.
Tuolla notkoselällä ei olla montaa kertaa raskaana. Mahtaa olla kovat selkäkivut ja selkäleikkaus edessä jossain vaiheessa.
Niinpä ! Onpa muuten lorppakorva otettu malliksi juttuun
Tykkään plastailla, aikaa mene tähän ja näin
Vierailija kirjoitti:
Se arvokkuus tulee rahalla. Puolison pitää olla hyvätuloinen ja hyväsydäminen, joka ei seuraa miten paljon vaimo käyttää rahaa itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ottaa ison riskin jäädessään kotirouvaksi. Voi olla helppo elämä, mutta kurjia ne viimeiset vuodet. Mielestäni takuueläke ei kuulu kotirouville, koska heidän miehensä kuuluu ottaa ja maksaa heille eläkevakuutus.
Itse olen varakas ja olisin voinut lopettaa palkkatyön 45-vuotiaana, kun sain ison perinnön. Halusin työeläkkeen, jota maksetaan myös ulkomaille, josta suunnittelen ostavani asunnon. Lämpimään.
Vanhat kotirouvat jääkööt palelemaan Suomeen.
Mikähän logiikka tuossakin on, että "takuueläke ei kuulu kotirouville", mutta ilmeisesti kuuluu esim. sellaiselle, joka on lorvinut koko ikänsä yhteiskunnan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sä jalomielinen. Kai sä olet sille perustanut jonkun eläkesäästösalkun tai muuten turvannut sen tulevaisuuden?
Tulevaisuus on turvattu, kunhan miellyttää miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sä jalomielinen. Kai sä olet sille perustanut jonkun eläkesäästösalkun tai muuten turvannut sen tulevaisuuden?
Esim joku vakuutus on hyvä.
Kerrotko lisää tuollaisista vakuutuksista? Onko olemassa vakuutus, josta saa rahaa eläkeiästä kuolemaan asti vaikka puoliso olisi elossa tai on erottu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla notkoselällä ei olla montaa kertaa raskaana. Mahtaa olla kovat selkäkivut ja selkäleikkaus edessä jossain vaiheessa.
Niinpä ! Onpa muuten lorppakorva otettu malliksi juttuun
AI.
Minule työ on merkittävä elämän sisältö. Tarjoaa haasteita ja onnistumisen kokemuksia. Teen ylemmän korkeakoulututkinnon vaativaa työtä. Ja työkaverien kanssa on mahtavaa. Olen saanut monta ystävää töistä. Että on sitä muitakin töitä kuin elintarviketyön maksalaatikkolinja.
Vierailija kirjoitti:
Minule työ on merkittävä elämän sisältö. Tarjoaa haasteita ja onnistumisen kokemuksia. Teen ylemmän korkeakoulututkinnon vaativaa työtä. Ja työkaverien kanssa on mahtavaa. Olen saanut monta ystävää töistä. Että on sitä muitakin töitä kuin elintarviketyön maksalaatikkolinja.
Se mitä teet ei ole työtä vaan harrastus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiaika on lyhyt, muutaman vuoden ajanjakso. Mitä sinä teet sitten, kun lapset kasvavat? Joku päivä hekin muuttaa omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.
Tiedän pari 30v naista, jotka ovat kohta erikoislääkäreitä. Muut tuntemani saman ikäluokan naiset ovat töissä fysioterapeuttina, pankissa, käräjäoikeudessa jne. Työ tuo heidän elämäänsä paljon mielekästä sisältöä. Toisaalta miksei maksalaatikon pakkaaminen toimi sisältöä? Työllä turvaa myös oman taloutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiaika on lyhyt, muutaman vuoden ajanjakso. Mitä sinä teet sitten, kun lapset kasvavat? Joku päivä hekin muuttaa omilleen.
Keksin kyllä tekemistä, älä huoli
Olen eri, mutta miehen rahoilla tietenkin. Omalla miehellä on eläkeikään viisi vuotta, matkustamme työn merkeissä ja vapaa-ajalla. Mieheni ei aio eläkkeelle edes jäädä. Jos minäkin olisin töissä, tämä elämäntapa ei olisi mahdollista.
Kaikki tuo bussikuskin tai tehdastyöläisen palkalla?