Suosittele yövoidetta 40+ iholle
Suosittele hinta-laatu-suhteeltaan laadukasta yövoidetta.
Kommentit (62)
Lumene Nordic Bloom. On hyvä hinta/-laatu ja uskoisin ettei ole ihan pahimpia myrkkyjä käytetty. koska on tehty suomessa ja vegaaninen. https://fi.lumene.com/products/84988
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne voiteet tietää onko yö vai päivä. 🤣🤣🤣🤣
Juurikin näin. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Riippuen ihosta niin Humektan ja AqualanL. Näillä menty nuoresta saakka ja iho kiittää vielä näin vanhanakin. Ei tarvitse kalliita voiteita, ei erikseen yö- ja päivävoiteita, eikä edes anti-agea.
Tosiaan riippuen siitä ihosta. Sulla sattuu olemaan hyvä ja kaunis iho syntymälahjana, ei siksi että käytät humektania ja aqualania.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa erikseen yövoiteita taikka päivävoiteita. Rasvaa ovat kaikki, loppujen lopuksi. Psyk.sh.
Tuo psyk.sh titteli ei nyt vakuuta tässä yövoidekeskustelussa ainakaan minua.
t. leikkaussali sh :D
Tummeli ja vesi niillä mennään jo kohta 60 vuotta eikä rypyn ryppyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa erikseen yövoiteita taikka päivävoiteita. Rasvaa ovat kaikki, loppujen lopuksi. Psyk.sh.
Kai te leikkurissa ymmärrätte, että rasva on rasvaa? Vaikka viskositeetti vaihteleekin, niin kyse on loppujen lopuksi vain rasvasta. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt L300 retinoliyövoidetta ja saman sarjan seerumia. Näitä ei voi käyttää päivällä, koska retinolia ei ole hyvä käyttää auringonvalossa.
Mulla on pintakuiva sekaiho, ja tuo tuntuu miellyttävältä ja pitää hyvin kosteuden ihossa. On nimittäin ollut sellainenkin aika, kun tämä ennen rasvainen iho on ollut kuivuudesta tomaatinpunainen päiväkausia, kun mikään vanha ja tuttu voide ei enää kosteuttanut tarpeeksi.
Minulla myös pintakuiva iho. Retinoli kuivattaa lisää, mutta on niin tehokas uudistaja, että kyllä silti käytän välillä kuurina.
Yleensä käytän päivä- ja yövoiteen alla Lumenen hyaluronihappotiivistettä, joka on tehokosteuttavaa. https://fi.lumene.com/products/83356
Vierailija kirjoitti:
Kysy sitä naisilta jotka niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuen ihosta niin Humektan ja AqualanL. Näillä menty nuoresta saakka ja iho kiittää vielä näin vanhanakin. Ei tarvitse kalliita voiteita, ei erikseen yö- ja päivävoiteita, eikä edes anti-agea.
Tosiaan riippuen siitä ihosta. Sulla sattuu olemaan hyvä ja kaunis iho syntymälahjana, ei siksi että käytät humektania ja aqualania.
Kaikki ei tarvitse mitään tehokosteutusta tai retinolia, mutta päivävoiteessa kannattaa nykykäsityksen mukaan kyllä olla aurinkosuoja, myös talvella, ja erityisesti kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieluummin markkinoijilta. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit hiljaa, kun et tiedä. Olet häpeäksi ammattikunnallemme. T: toinen psyk.sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te leikkurissa ymmärrätte, että rasva on rasvaa? Vaikka viskositeetti vaihteleekin, niin kyse on loppujen lopuksi vain rasvasta. Psyk.sh.
Voi hyvä tavaton.. Kaikki ei todellakaan ole "vain rasvaa". Hoitotyössä käytetään paljon erilaisia lääkinnällisiä voiteita ja geelejä, ne eivät todellakaan ole "vain rasvaa". Sä voit nimittää ihan rauhassa rasvoiksi niitä perusvoiteita joita käytetään esim. vuodepotilaiden ihon kosteuttamiseen esim. Decubalia tai Humektania.
Tässä aloituksessa oli kyse kasvoille laitettavista yövoiteista. Ja ilman sh titteliäkin ymmärrän sen eron yövoiteen ja päivävoiteen välillä, että ne ovat erilaisia juurikin sen käyttöajankohdan takia. Yövoiteet ovat usein paksumpia ja sisältävät tehoaineita tai vaikkapa retinolia, jota ei suositella päivällä käytettäväksi. Myöskin meikkipohjan teko yövoiteen päälle ei ole välttämättä hyvä lopputulos. Päivävoiteet ovat kevyempiä ja imeytyvämpiä ja niiden päälle on helpompi levittää esim. primeri ja meikkivoide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin onko kuiva vai normaali/rasvainen iho. Iho-ongelmia on tullut lähes aina kun olen kokeillut joitain muita voiteita eli iho on ärsyyntynyt ja pahimmillaan minulla diagnosoitiin ruusufinni. Kun palasin takaisin perusvoiteiden pariin, korjautui ihokin. Rypoyjä toki on, mutta tuskin ne voiteilla vähenesivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit hiljaa, kun et tiedä. Olet häpeäksi ammattikunnallemme. T: toinen psyk.sh
Väärin. Tiedän olevani hoitajana hyvä, vaikka en somatiikan puolella olekaan. Mikäli olen häpeäksi, totean teidän olevan tyhmiä. Kukaan ei puhunut mitään esim. mahdollisista lääkeaineista, mitä jotkin rasvat sisältävät. Käsikauppalääkkeissä rasvat ovat yleensä vain rasvaa eri viskositeetilla. No, joku dex-bepanthenoli on pieni poikkeus. Yövoiteet eroavat yleensä päivävoiteista vain viskositeetiltaan. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli olet oikeasti sh. joka on psykiatriseen hoitotyöhön erikoistunut, niin olet melkoisella varmuudella tenttinyt tekstiäni. Kyllä, julkaisen silloin tällöin oppikirjamateriaalia. Psyk.sh.
Tääl on ihme vihaa apteekin perusvoiteita kohtaan, vaik ne on ihan hiton hyviä, edullisia ja käyvät hyvinkin monelle ihotyypille. Peltipurkkiniveakin on hyvä, vaik ei sovi ihan rasvaisel ihol. Mie käytän nykyään vain edellä mainittui ja säästän rahaa sekä ihoain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Tiedän olevani hoitajana hyvä, vaikka en somatiikan puolella olekaan. Mikäli olen häpeäksi, totean teidän olevan tyhmiä. Kukaan ei puhunut mitään esim. mahdollisista lääkeaineista, mitä jotkin rasvat sisältävät. Käsikauppalääkkeissä rasvat ovat yleensä vain rasvaa eri viskositeetilla. No, joku dex-bepanthenoli on pieni poikkeus. Yövoiteet eroavat yleensä päivävoiteista vain viskositeetiltaan. Psyk.sh.
Sori, mutta asiantuntijuudeltasi putoaa pohja, koska jankutat tuota viskositeetti termiä. Yövoiteet tai päivävoiteet eivät ole käsikauppalääkeitä. Tutustu eri voiteiden tuoteselosteisiin, niin saatat yllättyä.
Sä voi sanoa kaikkia voiteita rasvoiksi, mutta se ei tee niistä kaikista samanlaisia vaikka kuinka väittäisit.
Kokeile Vichy sarjaa apteekista. Niistä löytyy voide kasvoille naisen joka vuosikymmenelle. Olen itse käyttänyt kolmekymppisestä lähtien eikä ryppyjä vieläkään. Nainen 60v.