Miksei päiväkoti osaa puettaa lapsia?
Jos pihalla on 3 astetta plussaa ja kuiva pihamaa niin silloin ohuet kurahaalarit eivät ole oikea asu vaan silloin mennään talvihaalareissa tai kurahaalarin alle laitetaan alusasu. Ensiviikolla jätän kurahaalarit kotiin.
Kommentit (75)
Mun mielestä se riippuu lapsen liikkuvuudesta, iästä, tuulisuudesta ym. laittaisinko talvipukua kolmessa asteessa kurahousujen alle. Maassa rauhallisesti touhuavalle kyllä.
Ensiviikolla jätän kurahaalarit kotiin.
Jos siellä on sääntö, että ne pitää olla, ei niitä kannata jättää kotiin. Sitten ne kaivaa päiväkodin kaapista jotku vanhat vääränkokoiset varakurikset.
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että vaikka pihamaa näyttäisi kuivalta, todennäköisesti se on kuitenkin vielä kostea ja kylmä. Ja ehkä pihan laidalla on vielä lumikasoja tms. En usko, että kiusallaan puetuttavat kuriksia, kyllä ne ihan käytännön syystä siellä puetaan.
Tämä. Osittain maa on vielä syvässä roudassa, vaikka pinta on kuiva, mutta maa märkä. Ja pukeutumisessa pitää huomioida maan kylmyys, toisin kuin syksyllä, vaikka lämpötila sama
Olin ulkotöissä ja tänäänkin oli villasukka keli.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä ei yksinkertaisesti kiinnosta. Minä vein päiväkotiin ulkovaatteiksi ne, joilla tiesin lapsen pärjäävän pitkät ulkoilut. Lapsetkin ovat yksilöitä, toinen on lämminverisempi kuin toinen. Nytkin omista koululaisista yksi kulkee kevätvaatteissa, toinen lämpimämmillä vaatteilla. En oleta tietenkään työntekijöiden muistavan kuka tarvitsee millaista vaatetta ylleen. Ehkäpä kuva lokerikkoon auttaisi?
Kauan sitten ryhmässä oli 14 lasta ja aina samat 3 kasvattajaa. Nyt ryhmässä on 16 lasta eikä yhtäkään sille ryhmälle nimettyä aikuista, koska henkilökuntaa pitää siirtää joustavasti ryhmästä toiseen. Lapset ovat heille tuntemattomien aikuisten kanssa todella turvattomina.
Lasten pukeutumisessa kannattaa mielummin liiotella kuin pukea liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että vaikka pihamaa näyttäisi kuivalta, todennäköisesti se on kuitenkin vielä kostea ja kylmä. Ja ehkä pihan laidalla on vielä lumikasoja tms. En usko, että kiusallaan puetuttavat kuriksia, kyllä ne ihan käytännön syystä siellä puetaan.
Mikä siinä pienessä kosteudessa on niin vaarallista? Pitäähän lähes kaikki ulkovaatteet ainakin vähän kosteutta. Meilläkin lapsella on vielä ainakin tällä viikolla ollut esikoulun ulkoilussa kurahousut, kurahanskat ja kumpparit pakollisena, vaikka silmin katsottuna ei ole lätäköitä tai loskakasoja. Ei ole mikään ongelma, mutta tuli vaan tästä ketjusta mieleen, että pärjäisi varmaan jo ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä pienessä kosteudessa on niin vaarallista? Pitäähän lähes kaikki ulkovaatteet ainakin vähän kosteutta. Meilläkin lapsella on vielä ainakin tällä viikolla ollut esikoulun ulkoilussa kurahousut, kurahanskat ja kumpparit pakollisena, vaikka silmin katsottuna ei ole lätäköitä tai loskakasoja. Ei ole mikään ongelma, mutta tuli vaan tästä ketjusta mieleen, että pärjäisi varmaan jo ilmankin.
Todennäköisesti kaikki keinut, liukumäet, leikkivälineet ynnä muut on ihan möhnässä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten pukeutumisessa kannattaa mielummin liiotella kuin pukea liian vähän.
Onko sekään kiva, jos olet ihan hikisenä siellä pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Omat vaatteethan sinne ulkoiluun puetaan. Ei ole päiväkodin syy millaiset ne on.
AP on vähän yksinkertainen
Paitsi että lapset on yksilöitä ihan niinkuin me aikuisetkin, niin minua häiritsee se, kun samanlaisiin sääolosuhteisiin henkilö X pukee lapsen ihan eri tavalla kuin henkilö Y.
Tässä pitäisi olla yhtenäinen linja.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että lapset on yksilöitä ihan niinkuin me aikuisetkin, niin minua häiritsee se, kun samanlaisiin sääolosuhteisiin henkilö X pukee lapsen ihan eri tavalla kuin henkilö Y.
Tääh? Mitä tarkoitat? Eikö päiväkodissa pueta se mitä lapselle on mukaan laitettu, ellei ole muita ohjeita? Kuravaatteista päättävät kelin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihanat pikku taaperot punaposkineen ulkoilemassa ja ihmettelemässä maailmaa🤗🤗Nyt tuli vauvakuume haluan lapsen! Naiset ottakeehan yhteyttä!
M31
Oletko varautunut valvomaan kaikki yöt, kun vauva huutaa koliikkiaan?
Vaipotatko, nukutatko ja hoidat tasapuoisesti äidin kanssa?
Jäätkö työstä kotiin hoitamaan, kun korvatulehduskierre alkaa?
Istutko päivystyksessä yöllä pienokaisen kuumeisen ripulin vuoksi?
Hoidatko päiväkodin vasukeskustelut ja osallistut neuvolakäynneille?
Otatko vastaan uhmaiän kiukuttelut ja opastat tunteiden hallintaan?
Kuskaatko harrastuksiin ja järjestät kaverisynttärit sisäliikuntapuistossa?
Autatko läksyissä ja kokeisiin lukemisessa?
Hoidatko Wilma-viestintää?
Oletko valmis kaikkeen tähän? Ai, olet. Hieno juttu, minä en ole.
Kyllä minä joskus olen hakenut lapsen päiväkodista niin että on alusvaatteita ja ihoa myöten läpimärkä. Sadepäivänä (kylmänä !) leikkinyt kuralätäkössä ja päälle ei ole puettu kuravaatteita eikä kumisaappaita. Oli sijaisten hoidossa muutaman päivän niin useampana päivänä ihan mitä sattuu päällä. Ja siis meillä on päiväkodissa aina vähintään kahdet vaatteet lapselle tuotuna. Vakkarit yleensä osaavat pukea järkevästi ja käyttää varavaatteita, joita sinne on viety. Aina on ollut sijaisia, kun lapsi on sukat märkänä tai jotenkin muuten huonosti.
Kun lukee lehtijuttuja päiväkodeista, huomaa, että on syytä olla kiitollinen, jos saa lapsensa päivän päätteeksi sieltä takaisin yhtenä palana ja hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tääh? Mitä tarkoitat? Eikö päiväkodissa pueta se mitä lapselle on mukaan laitettu, ellei ole muita ohjeita? Kuravaatteista päättävät kelin mukaan.
Tarkoitan sitä että henkilö Y pukee ne kurahaalarit välikausihaalarin päälle, lisäksi pipon ja tumput ja rukkaset, jotka on varoiksi päiväkodilla. Ehkä vielä välikerroksenkin. Henkilö X pukee pelkän väkikausihaalarin. Ihan eri "lämpimyysaste" vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vanhemmista haluaa kurikset puettavan. Sitten se olisi sitä vääntämistä, että miksi minun pitää eikä tuon tarvitse pukea. Helpompaa, että kaikille on sama sääntö. Tuskin lisäsuojasta haittaakaan on, kun ei ole liian kuumat kelitkään.
Mitä tarkoittaa "..osaa puettaa.."? Etkö sinä osaa suomea?
Eikö vuorillinen kurahaalari ole aika optimi kun on jotain alle 10 astetta?
Vierailija kirjoitti:
Eikö vuorillinen kurahaalari ole aika optimi kun on jotain alle 10 astetta?
lapsi muovipussiin kypsymään
ota lapsesi kotihoitoon jos noin vaikeata on