Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa jos isä on gynekologi?

Vierailija
30.04.2025 |

Olen siitä saanut nuorempana kuulla aika paljonkin kun oli mukamas niin hassu juttu

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noloa. Ne ihmiset enemmänkin ovat noloja, jotka kokevat, että se on noloa. Lääkäri kuin lääkäri.

No on se eri olla keuhkolääkäri kuin pillulääkäri. 

Vierailija
22/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomarin pitää olla itsekin rikollinen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni perin outoa miespuolinen tuolla alalla.Rakenteet toki tietää muttei koskaan tuntemuksia miltä tuntuu esim.kuukautiskipu, synnytyskivut ym.mitkä tietää vain nainen.

En minäkään tiedä miltä kuukautiskivut tuntuu, tai synnytyskipu, vaikka olen synnyttänytkin ihan alakautta. Kaikkialla aina varoiteltiin, että sellaista kipua et ole koskaan kohdannut ja se vie voimattomaksi ja tuntuu ettei jaksa enää yhtään synnyttää ja anelet, että sinut nukutetaan, mutta ei. Olin kokenut pahempaakin kipua kuin synnytyskipu. En ollut myöskään väsynyt tai poikki synnytyksen jälkeen. Alapää oli hiukan arkana, mutta siitäkin selvisi, kun opetteli istumaan eri lailla. Imetyskään ei juurikaan sattunut. Tiedän miltä kohdun supistleut tuntuu, mutta ei nekään minusta mitenkään erityisen pahoja ole verrattuna voimakkaampiin kipuihin,joita olen kokenut.

Eikä mielestäni naista hoitavan lääkärin tai hoitajan tarvitse itse olla kokenut samoja asioita. Ihan hullu ajatuskin ja jotenkin tosi lapsellinen. Riittää, että ymmärtää, että kiputuntemus on yksilöllistä ja kivun hallinnassa on syytä mennä potilaan tuntemusten mukaan niin, että saavutetaan piste, jossa potilas kokee, että kestää kivun tai että kipua ei ole.

Ei meillä kyllä olisi sydänlääkäreitäkään, jos heidänkin olisi pitänyt käydä läpi sydäninfarkti tai syöpälääkäreitä, joiden olisi pitänyt sairastua vaikka haimasyöpään ennenkuin voisivat hoitaa haimasyöpäpotilaita.

Vierailija
24/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy Jonnejasmin, 13 v. 

Vierailija
25/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni perin outoa miespuolinen tuolla alalla.Rakenteet toki tietää muttei koskaan tuntemuksia miltä tuntuu esim.kuukautiskipu, synnytyskivut ym.mitkä tietää vain nainen.

Itse en ole ikinä huomannut eroa kyvyssä hoitaa vaivojani

Synnytyksessä tuli tilanne vastaan et naispuolinen kätilö oli viisaampi entä mieslääkäri.

Vierailija
26/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ikinä huomannut eroa kyvyssä hoitaa vaivojani

Synnytyksessä tuli tilanne vastaan et naispuolinen kätilö oli viisaampi entä mieslääkäri.

Tai voi olla toisinpäin. Älä yleistä. 

Vierailija
27/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä olisi hieman noloa.

On vaikea keksiä yhtäkään kunniallista syytä miksi mieslääkäri erikoistuisi juuri toosien syynäämiseen.

On vai?

Kyllä.

Ei siinä mitään, tekevät tarpeellista työtä ja ovat yhteiskunnalle hyödyksi. Syy erikoistumisalaan on kuitenkin pervo tai sitten autistinen kiinnostus toosia kohtaan. Kummastakaan en olisi toosalogin poikana erityisen mielissäni.

Vierailija
28/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä olisi hieman noloa.

On vaikea keksiä yhtäkään kunniallista syytä miksi mieslääkäri erikoistuisi juuri toosien syynäämiseen.

On vai?

Kyllä.

Ei siinä mitään, tekevät tarpeellista työtä ja ovat yhteiskunnalle hyödyksi. Syy erikoistumisalaan on kuitenkin pervo tai sitten autistinen kiinnostus toosia kohtaan. Kummastakaan en olisi toosalogin poikana erityisen mielissäni.

Tuo kertoo vain sun sairaasta mielestä. Ei mistään muusta. 

Vierailija
29/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän mä olen kuukautiskipuihin saanut apua (tai edes sympatiaa) naispuolisilta gyneiltä kuin miespuolisilta.

Vierailija
30/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on valtava säästö. Ei tarvi gynelle mennä kun pyytää vaikka saunan jälkeen isäänsä tarkastamaan toosan. Helppoa kuin heinän teko.

Vierailija
31/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on valtava säästö. Ei tarvi gynelle mennä kun pyytää vaikka saunan jälkeen isäänsä tarkastamaan toosan. Helppoa kuin heinän teko.

Kokisin tuon erittäin vaivaannuttavaksi

Vierailija
32/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannuttavaa ehkä mutta iso rahan säästö.

Vierailija
33/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivaannuttavaa ehkä mutta iso rahan säästö.

Ei kiitos, en halua että mun isä ronkii mun paikat.

Vierailija
34/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset taas valittaa tyhjästä mutta miten on miehet? Jos äitinne olisi urologi antaisitteko hänen tutkia?

Vierailija
35/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset taas valittaa tyhjästä mutta miten on miehet? Jos äitinne olisi urologi antaisitteko hänen tutkia?

Rahansäästöä ja ei se minua haittas ku on mun äiti ennenki sen nähny. -mies

Vierailija
36/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistin 30vuotiaana sairaanhoitaja äidilleni kun peräaukko kirveli ja vuoti verta. Mutsi katto sinne sanoi että pukamia näyttää olevan ja hommas mulle ajan lääkärille.

Vierailija
37/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin että mutsi laittoi sinne myös voidetta.

Vierailija
38/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne kaivaa pillua ja urologi persettä.vähän yksinkertausta.

Vierailija
39/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minulta urologi tutki eturauhasen lisäksi kivekset ja peniksen.

Vierailija
40/61 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gyne kaivaa pillua ja urologi persettä.vähän yksinkertausta.

urologi tutkii virtsateitä. naisten ja miesten. andrologit ovat ns. miesten lääkäreitä, se on erikoislääkäripätevyys, jonka voi suorittaa, jos on urologi tai gynekologi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme