Onko noloa jos isä on gynekologi?
Olen siitä saanut nuorempana kuulla aika paljonkin kun oli mukamas niin hassu juttu
Kommentit (61)
Tuomarin pitää olla itsekin rikollinen?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni perin outoa miespuolinen tuolla alalla.Rakenteet toki tietää muttei koskaan tuntemuksia miltä tuntuu esim.kuukautiskipu, synnytyskivut ym.mitkä tietää vain nainen.
En minäkään tiedä miltä kuukautiskivut tuntuu, tai synnytyskipu, vaikka olen synnyttänytkin ihan alakautta. Kaikkialla aina varoiteltiin, että sellaista kipua et ole koskaan kohdannut ja se vie voimattomaksi ja tuntuu ettei jaksa enää yhtään synnyttää ja anelet, että sinut nukutetaan, mutta ei. Olin kokenut pahempaakin kipua kuin synnytyskipu. En ollut myöskään väsynyt tai poikki synnytyksen jälkeen. Alapää oli hiukan arkana, mutta siitäkin selvisi, kun opetteli istumaan eri lailla. Imetyskään ei juurikaan sattunut. Tiedän miltä kohdun supistleut tuntuu, mutta ei nekään minusta mitenkään erityisen pahoja ole verrattuna voimakkaampiin kipuihin,joita olen kokenut.
Eikä mielestäni naista hoitavan lääkärin tai hoitajan tarvitse itse olla kokenut samoja asioita. Ihan hullu ajatuskin ja jotenkin tosi lapsellinen. Riittää, että ymmärtää, että kiputuntemus on yksilöllistä ja kivun hallinnassa on syytä mennä potilaan tuntemusten mukaan niin, että saavutetaan piste, jossa potilas kokee, että kestää kivun tai että kipua ei ole.
Ei meillä kyllä olisi sydänlääkäreitäkään, jos heidänkin olisi pitänyt käydä läpi sydäninfarkti tai syöpälääkäreitä, joiden olisi pitänyt sairastua vaikka haimasyöpään ennenkuin voisivat hoitaa haimasyöpäpotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni perin outoa miespuolinen tuolla alalla.Rakenteet toki tietää muttei koskaan tuntemuksia miltä tuntuu esim.kuukautiskipu, synnytyskivut ym.mitkä tietää vain nainen.
Itse en ole ikinä huomannut eroa kyvyssä hoitaa vaivojani
Synnytyksessä tuli tilanne vastaan et naispuolinen kätilö oli viisaampi entä mieslääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä huomannut eroa kyvyssä hoitaa vaivojani
Synnytyksessä tuli tilanne vastaan et naispuolinen kätilö oli viisaampi entä mieslääkäri.
Tai voi olla toisinpäin. Älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä olisi hieman noloa.
On vaikea keksiä yhtäkään kunniallista syytä miksi mieslääkäri erikoistuisi juuri toosien syynäämiseen.
On vai?
Kyllä.
Ei siinä mitään, tekevät tarpeellista työtä ja ovat yhteiskunnalle hyödyksi. Syy erikoistumisalaan on kuitenkin pervo tai sitten autistinen kiinnostus toosia kohtaan. Kummastakaan en olisi toosalogin poikana erityisen mielissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä olisi hieman noloa.
On vaikea keksiä yhtäkään kunniallista syytä miksi mieslääkäri erikoistuisi juuri toosien syynäämiseen.
On vai?
Kyllä.
Ei siinä mitään, tekevät tarpeellista työtä ja ovat yhteiskunnalle hyödyksi. Syy erikoistumisalaan on kuitenkin pervo tai sitten autistinen kiinnostus toosia kohtaan. Kummastakaan en olisi toosalogin poikana erityisen mielissäni.
Tuo kertoo vain sun sairaasta mielestä. Ei mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän mä olen kuukautiskipuihin saanut apua (tai edes sympatiaa) naispuolisilta gyneiltä kuin miespuolisilta.
Sehän on valtava säästö. Ei tarvi gynelle mennä kun pyytää vaikka saunan jälkeen isäänsä tarkastamaan toosan. Helppoa kuin heinän teko.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on valtava säästö. Ei tarvi gynelle mennä kun pyytää vaikka saunan jälkeen isäänsä tarkastamaan toosan. Helppoa kuin heinän teko.
Kokisin tuon erittäin vaivaannuttavaksi
Vaivaannuttavaa ehkä mutta iso rahan säästö.
Vierailija kirjoitti:
Vaivaannuttavaa ehkä mutta iso rahan säästö.
Ei kiitos, en halua että mun isä ronkii mun paikat.
Naiset taas valittaa tyhjästä mutta miten on miehet? Jos äitinne olisi urologi antaisitteko hänen tutkia?
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas valittaa tyhjästä mutta miten on miehet? Jos äitinne olisi urologi antaisitteko hänen tutkia?
Rahansäästöä ja ei se minua haittas ku on mun äiti ennenki sen nähny. -mies
Pyllistin 30vuotiaana sairaanhoitaja äidilleni kun peräaukko kirveli ja vuoti verta. Mutsi katto sinne sanoi että pukamia näyttää olevan ja hommas mulle ajan lääkärille.
Unohdin että mutsi laittoi sinne myös voidetta.
Gyne kaivaa pillua ja urologi persettä.vähän yksinkertausta.
Kyllä ainakin minulta urologi tutki eturauhasen lisäksi kivekset ja peniksen.
Vierailija kirjoitti:
Gyne kaivaa pillua ja urologi persettä.vähän yksinkertausta.
urologi tutkii virtsateitä. naisten ja miesten. andrologit ovat ns. miesten lääkäreitä, se on erikoislääkäripätevyys, jonka voi suorittaa, jos on urologi tai gynekologi
No on se eri olla keuhkolääkäri kuin pillulääkäri.