Kotitalousopettajain liiton Marja Väärälä suosittelee vaihtamaan tiskirätin vähintään kerran kuukaudessa
Mitä hittoa?! Mä ainakin heitän rätin pesuun suunnilleen joka toinen päivä.
Kommentit (26)
Käytän sifonet - liinoja. Ovat aina siistejä. Lapsuudenkodissa oli haisevat rätit, joten olen tarkka rättien siusteydestä. Sifonetit kuluvat, joten kun repeää niin vaihdan uuteen n 2 kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Desinfioin tiskirätin lähes päivittäin laittamalla sen reilusti märkänä ja löyhästi taiteltuna mikroon pariksi minuutiksi
Olen myös kuullut, että tuo on tehokas.
Ja itse kyllä pesen ja desinfioin tiskirätin useamman kerran kk. Ja vaihdan, jos siltä vaikuttaa. Ja säilytän sitä nipsukassa roikkumassa, mikä tietysti nimimalisteille on kamalan näköistä.
Minulle oli yllätys, että tutkimuksissa bamburätit voitti. Ja en usko mihinkään itse desinfioivaan materiaaliin. Ehkä ne kuivuu hyvin ja on verkkomaisia. Kaikki muut, sifonetit mukaan lukien oli aika kauheita pienessäkin käytössä. En ihan ymmärrä miten tiskirätti peseytyy Tiskikoneessa, mutta tiskiharjan laitan sinne usein.
Vierailija kirjoitti:
Käytän sifonet - liinoja. Ovat aina siistejä. Lapsuudenkodissa oli haisevat rätit, joten olen tarkka rättien siusteydestä. Sifonetit kuluvat, joten kun repeää niin vaihdan uuteen n 2 kk välein.
Mikä on sifonet?
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vaihdeta, vaan se pestään kerran kuukaudessa...
🤢🤮
Rättejä nekin on.