Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt Suomen kalliiseen hintatasoon - ONKO MUITA

Vierailija
30.04.2025 |

Olen 55-vuotias nainen, yli kaksi vuotta ollut työttömänä, koska en kelpaa mihinkään näköjään. Suomeen haalitaan ulkomailta opiskelijoita ja työntekijöitä, ei ole edes omille töitä. Suomi on alkanut ällöttää minua, ei ole sellainen maa enää , missä haluaisin asua. Mihin kannattaa muuttaa, että rahat riittävät ja saisi vaikka töitä, millä voisi elättää itseään. Haluan tehdä töitä ja saada rahaa. Suomesta on muotoutunut yhteiskunta, että rikkaat pärjäävät ja heille syydetään aina vain lisää rahaa, mutta sitten me tavalliset, jotka teemme niitä tavallisia töitä ja saamme pientä palkkaa, meille tämä maa on ankea. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugali, Espanja, Intia, Pakistan, Nepal, Afrikan maat.

Vierailija
22/27 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kyllästynyt korkeisiin hintoihin. Siksi käyn viikottain Leningradissa ostoksilla. Halpaa ja hyvää.

Asutko Itä-Suomessa? Miten suhtautuvat suomalaisiin. Mikä on hintataso siellä? 

Suomesta ei enää pääse Venäjälle kuin eteläisesta Virosta. Narva meni kiinni. Venäjän puolen rajavartijoille täytyy maksaa voitelurahaa, että pääse yli eli kalliiksi tulee. Sillä 50 eurolla ostaa jo viikonlopun ruuat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa et saa helposti töitä, jos olet työtön ja ikää on yli 55 vuotta. Melkein kaikkiin halpoihin maihin EU:n ulkopuolella tarvitsee viisumin. Käytännössä et siis voi lähteä pitkäksi aikaa EU:n ulkopuolelle, jos olet köyhä ja työtön. Jos olet Kelan peruspäivärahalla, et muutenkaan voi olla pois yli 6 kk Suomesta, koska silloin tipahtaa Kelan piiristä. Katsele halvimpia maita EU:n sisältä ja ole hiukan alle 6 kk vuodesta?

Vierailija
24/27 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin työnhakuun Espanjaan, 3 kk saa olla työnhakijana. https://www.kela.fi/tyottomyystuki-ulkomaille-tai-suomessa

Vierailija
25/27 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäksi Espanjaan, hyvä ajatus. 

Vierailija
26/27 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin Te-toimiston virkailijan kanssa ja hän kertoi, että paljon on työttömiä, tilanne surkea. Sanoi minulle, että sinussa ei ole mitään vikaa, koska teitä työttömiä on todella paljon. Eli meitä, joilla työkokemusta vuosia ja osaamista, meitä on paljon nyt työttömänä. Suomesta on muotoutunut todella vastenmielinen maa asua. Jos sinulla on vakituinen työpaikka, asia on erilainen, tottakai, itsekin saanut nauttia tuota elämää, mutta pudotus sieltä on todella inhottava. Vaikka kuinka yrität päästä leipään kiinni, et kelpaa, koska olet yli 50-vuotias. Sairas yhteiskunta. 

Vierailija
27/27 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailua on liian vähän.