Kotitalousopettajain liiton Marja Väärälä suosittelee vaihtamaan tiskirätin vähintään kerran kuukaudessa
Mitä hittoa?! Mä ainakin heitän rätin pesuun suunnilleen joka toinen päivä.
Kommentit (26)
Minä myös pyykkään 60 asteessa säännöllisesti. Enkä säilytä mytyssä tiskipöydällä.... Koskaan ei tässä taloudessa ole kukaan saanut vatsatautia tiskirätistä. Muutenkin edellisestä vatsataudista varmaan yli 10v. Lapset oli sillon päiväkodissa.
Tiskirätti on siitä jännä hyödyke, että jos sitä hoidetaan oikein, se on vaikka miten ikuinen. Paranee vaan. Mutta jos ei ymmärretä pöpötin tykkäävän kosteasta, se on viikossa mätä.
Desinfioin tiskirätin lähes päivittäin laittamalla sen reilusti märkänä ja löyhästi taiteltuna mikroon pariksi minuutiksi
Nimihän sen jo sanoo. Hän on väärässä.
En käytä tiskirättejä koskaan, vihaan niiden hajua. Käytän vain talouspaperia, vaikka vähän enemmän maksaakin.
Yksi tuttuni pesee tiskirätit ja -harjat joka päättyy ivä astianpesukoneessa.
Mä en käytä tiskirättejä, vaan talouspaperia. Mua ällöttää tiskirätti.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös pyykkään 60 asteessa säännöllisesti. Enkä säilytä mytyssä tiskipöydällä.... Koskaan ei tässä taloudessa ole kukaan saanut vatsatautia tiskirätistä. Muutenkin edellisestä vatsataudista varmaan yli 10v. Lapset oli sillon päiväkodissa.
Tiskirätistäkö vatsataudit tarttuu?
Kerran kuukaudessa?? No hyh. Pesen sen 60 asteessa kerran viikossa, joskus useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Nimihän sen jo sanoo. Hän on väärässä.
Nomen est omen.
Minkä ihmeen tiskirätin? Kuka enää rätillä tiskaa?
Olen tiskirätti, tiedän sen, mutta ylpeä sellainen
Tiskirätti, tiedän sen, ylpeä sellainen
En pese koneessa koskaan. Kyllä se muutaman kuukauden menee kun huuhtelee ja kuivaa hyvin
No, kyl mä sain epäilyttävän maineen, kun kävin soittaan naapurin ovikelloa, ja ehdotin josko vaihdettais tiskirättejä?
Vierailija kirjoitti:
Desinfioin tiskirätin lähes päivittäin laittamalla sen reilusti märkänä ja löyhästi taiteltuna mikroon pariksi minuutiksi
Miksi tätä on alapeukutettu? Kokeilkaa ja yllättykää. Mutta varokaa, on todella kuuma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu? Kokeilkaa ja yllättykää. Mutta varokaa, on todella kuuma!
Turhaa säätöä, kun voi pestä ihan vaan pyykkikoneessakin.
Ap
Tiskirätti kannattaa vaihtaa lähes joka vuosi.
Minä heitän tiskirätin roskiin jos se on ollut märkänä mytyssä eli noin joka viikko.
En käytä enää rättejä, vaan mikrokuitupyyhkeitä, joita pesen ja vaihdan usein.
Vierailija kirjoitti:
Olen tiskirätti, tiedän sen, mutta ylpeä sellainen
Tiskirätti, tiedän sen, ylpeä sellainen
Sielukasta!
Ei sitä vaihdeta, vaan se pestään kerran kuukaudessa...