Tänään RAXissa, meni ruokahalut märehtivän ruokailijan takia.
Somalinaisia tuli viereiseen pöytäämme. Kamalan hössäämisen jälkeen pääsivät istumaan ja syömään. Meiltä meni kaikilta ruokahalu melkein samantien. Minua vastapäätä istuva nainen söi sormin, ei vain pizzaa ja muuta ruokaa mitä siellä oli tarjolla myös salaatin. Tunki ruokaa suuhun ja kokoajan puhua pulputti. Märehti kuin lehmä ja ruokaa tippui välillä suupielistä, keräili sitä vaatteiltaan, pöydältä, vieden sen takas suuhunsa. Välillä ilmeskeli niin että lotina kuului. Hyi hitto, ei minkäänlaisia ruokailutapoja!
Lapseni katsoi niitä ja kysyi eikö noille ole kukaan opettanut käytöstapoja ruokapöydässä? Eikö ne osaa pitää suuta kiini vai onko noi hampaat, niin suuret ettei se saa kiini...? Hyi yök hän sanoi minulle hiljaa, kun katsoi märehtivää naista, pyysi lupaa lopettaa ruokailun.
Samoin haju mikä on " ominaishaju somalille" oli päätä särkevä. Lupasin lapselleni ja itselleni, että syömme jäätelöä vielä jälkiruoaksi. Tiesin sen aiheuttavan välittömästi vatsa ongelmia. Ai kun piereskelinkin sitten antaumuksella. Sanoin lapselleni että olemmehan jo syöneet ja kun täällä ei ole näköjään muillakaan tapana noudattaa käytöstapoja, niin siitä vaan anna tulla kaiken ulos ja ei kukaan tässä hajussa ja puheen pulputuksessa huomaa...
Kommentit (16)
mahtava meininki. lisää sunlaisia, ennakkoluulottomia ja hyviä kasvattajia kaivataan...
Ymmärrän, että toimeentuloturvalla elävä maahanmuuttaja käy Raxissa, mutta että suomalainen ihminen. Söit varmaan " niin paljon kuin jaksoit" .
Vierailija:
ruoka ole mistään kotoisin!
Tuli kauhea nälkä :)
Oon kai omituinen, kun pidän siitä " moskasta" .
Ai niin, ja mäkin syön aina ne pitsat sormin ;)
Sivistystä se on sekin, ettei provosoidu.
Lyön vetoa, että SINÄ ITSE toljotit viereisen pöydän naisia niinkuin lehmä uutta veräjää. Pilasit ruokahetkenne ihan itse, ja vielä paskat housuissa, voi hyvä ihme!
...jos naapuripöydässä istuvien huonot ruokailutottumukset vievät ihan ruokahalun, niin suosittelen ála carte-tyyppistä ravintolaa.
Ehditkö itse muuten syödä ollenkaan, kun katselit vain naapuripöytään?
pääsisi käymään ulkomailla Eurooppaa kauempana niin huomaisi kuinka monet kansallisuudet syövät käsin. Niin tehdään meilläkin, kun lapsia opetetaan eri kansallisuuksien ruokia maistamaan, esimerkiksi monta afrikkalaista ruokaa, arabiruokaa, intialaista jne. syödään käsin. Harmillista että menit kertomaan lapsellesi kuinka moukkamaista muiden kulttuurit ovat ja vielä piereskelit päälle. Ihan harmittaa lapsen puolesta.
Ruokahan ei tietenkän ole mahtava gourmet-elämys, normaalia pikaruokaa. Salaatit kyllä mielestäni monipuolisia, mutta ei se kyllä halpaa mielestäni ole.
Eilen meidän 5 henkinen perheemme kävi siellä ja maksoi 30¿40sent.
Mäkkärissä olisimme selvinneet melkein 10 ¿ halvemmalla...
Että jo on tuet, jos sosiaalituilla elävä voi siellä ruokailla...
Itse ap:n juttuun, olisit ollut seuraamatta somalien toimintaa. Olisit keskittynyt vaikka keskustelemaan pöytäseurueesi kanssa. Ja sitten mieluummin vaikka vaihtanut pöytää, kuin käynyt kostamaan jollain piereskelyllä. Annoitpa tosi sivistyneen kuvan meistä suomalaisista!
Ja mitä tulee käsin syömiseen niin minä ainakin nauran niille jotka yrittää syödä raxissa kanankoipia ja ranskalaisia haarukalla ja vetsellä.. hahhh samaa nauran mäkkärissä, koska paljastaa heti että maaltahan sitä ollaan kun ei olla pikaruokalassa käyty.
Sivistyneellä ihmisellä on käytöstavat RAXissakin :)
...syödään Raxissa ja ollaa sitten olevinaan NIIN sivistyneitä ja hienostuneita.
Jos syö kaatiksella, niin ei kai voi ihan täydellistä etikettiä vaatia. Eipä se etiketti toteudu siellä keittiössäkään...
minä en kyllä missään Raxissa käy, se ruoka on lihottavaa roskaruokaa, kuka edes jaksaa syödä niin paljon että kannattaa seisovasta pöydästä maksaa, mutta siis en ikinä edes juuri kattele, saati tuijota toisiin pöytiin, keskityn ruokaan ja omaan ihanaan mieheeni. :).
Tuollaisten ei pitäisi saada edes tavata lapsiaan ilman valvontaa:(
Eikös ap tarkoittanut itseään!!!!!!!!!
ruoka ole mistään kotoisin!