Apua, sima ei ole vielä valmista!
Pullotin siman lauantaina illalla ja ollut jääkaapissa. Otin nyt huoneenlämpöön. Ei ollut vielä valmista, onko mitään muuta tehtävissä?
Kommentit (22)
Piditkö simaa ennen pullottamista vuorokauden huoneenlämmössä?
Tiedän että mokasin, olisi pitänyt olla koko ajan huoneenlämmössä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Piditkö simaa ennen pullottamista vuorokauden huoneenlämmössä?
Kyllä oli 24h huoneenlämmössä ennen pullotusta. Lasketaanko sekin siihen aikaan!?
ap
Huoneenlämmössä 3 päivää on valmistusaika, mistä tuo ajan laskeminen alkaa?
ap
Kyllä se siellä jääkaapissakin valmistuu, mutta hitaasti, 5-7 päivää. Pidä nyt lämpimässä ja viilennä vasta ennen tarjoilua.
Minä annan olla pullotuksen jälkeen 1 vrk huoneenlämmössä. Varmistan, että on painetta tullut ja sitten siirrän viileään.
Join äsken puoli lasillista valmistumatonta simaa koska oli pakko saada syötyä munkki. Toivottavasti ei mene vatsa sekaisin.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei koko ajan, vaan yhden vuorokauden. Sitten pullotus ja 2-3 päivää jääkaapissa ja sima on valmis, kun rusinat nousevat pintaan.
Jos vasta launataina teit, mikset pitänyt koko ajan huoneenlämmössä??
mikä kösitys ihmisillä on, et sima tulee parissa päivässä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei koko ajan, vaan yhden vuorokauden. Sitten pullotus ja 2-3 päivää jääkaapissa ja sima on valmis, kun rusinat nousevat pintaan.
Rusinat on taikauskoa ne kiskoo nestettä sisään ja pulpahtavat sima on silloin valmista, kun se on pärskyvää, oli rusina pinnalla tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Huoneenlämmössä 3 päivää on valmistusaika, mistä tuo ajan laskeminen alkaa?
ap
24 tuntia huoneen lämmössä, sitten pullotus ja jääkaapissa kunnes rusinat nousee pintaan, tämä vie aikaa 2-,3 päivää. Sima on valmista nautittavaksi. Jos ainesosat on oikein, ei voi epäonnistua.
Vierailija kirjoitti:
Minä annan olla pullotuksen jälkeen 1 vrk huoneenlämmössä. Varmistan, että on painetta tullut ja sitten siirrän viileään.
Suomeksi sanottu että käyminen on alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Join äsken puoli lasillista valmistumatonta simaa koska oli pakko saada syötyä munkki. Toivottavasti ei mene vatsa sekaisin.
ap
Miksi se sekaisin menet ellet kaapinut hiivoja pohjalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Täh? Se on 3 päivää huoneenlämmössä ei jääkaapissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi sanottu että käyminen on alkanut.
Minä pidän ennen pullotusta 1 vrk: huoneenlämmössä, kunnes käyminen on alkanut.
Mun rairairuohot ei ole vieläkään itäneet ja pääsiäisestä on jo yli viikko.
Vierailija kirjoitti:
Lisää hiivaa ja sokeria
Niinku riittävästi.
.