Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyn vaan, eikö teillä ole äitiä, joka neuvoo?

Vierailija
29.04.2025 |

Kaikenlaista kysytään, äiti mulle monta asiaa neuvonut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Ja se, mikä itselle tuli mieleen, etteivätkö vanhemmat ole neuvoneet, kun luin viime viikolla artikkelin siitä, että moni ihminen nykyään maksaa laskunsa käyttämättä viitenumeroa. Ei ilmeisesti kuulu enää yleissivistykseen ymmärtää, miten yritys laskuttaa, miten lasku maksetaan ja miten maksu kohdistuu oikealle laskulle. Hoidin 20 vuotta sitten saapuvien rahojen käsittelyä ja silloin lähes poikkeuksetta jokainen osasi maksaa viitteellä. Eikä tekstikenttiin kirjoitettu mitään haistatteluja vaan laskun numero tai asiakasnumero, jos jostain syystä ei pystynyt viitenumeroa käyttämään. 

Vierailija
2/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on narsisti ja opin jo nuoresta olemaan luottamatta hänen neuvoihinsa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Enää.

Vierailija
4/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä puuttuu nykyään maalaisjärki. Jopa jotkut keski-iän ylittäneet ovat äärettömän kujalla.

Vierailija
5/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudassa.

Vierailija
6/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äityliä. Äityli jostain syystä kuoli kun oli yks piripari lähipiirissä.

Vierailija
7/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä ei voi kysyä, koska äiti puhuu järkeä eikä ongelmiensa kanssa kamppaileva oikeastaan mitään neuvoja edes halua, kunhan haluaa valittaa. Palstallakin ihmetellään, että miksi ihmiset pyrkivät neuvomaan, kun valitan. Kun en minä halua apua tai neuvoja, minä haluan ymmärrystä.

Äidit ei ymmärrä, äidit kertovat, mitä tulee tehdä, mutta kun en halua!

Vierailija
8/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kivat sulle. Mun äiti oli vähän huono tekemään yhtään mitään. Ei siltä paljon mitään oppinut, ja ne mitä oppi piti opetella myöhemmin uudelleen oikealla tavalla.

Vierailija
9/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään kysyä äidiltä neuvoja. Ei sen puoleen isältäkään.

Vierailija
10/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äiti, joka ei muuta teekään, kun neuvoo. Ei ole ikinä hiljaa.

Vierailija
11/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on äiti, joka ei muuta teekään, kun neuvoo. Ei ole ikinä hiljaa.

Omani tunnettiin myös hyvien neuvojen ja kaikenlaisten ohjeiden tyrkyttämisestä. Mutta nyt, kun häntä ei enää ole (täällä), kaipaan häntä. Uskn ja toivon, että saammr vielä joskus kohdata toisessa olomuodossa. Muuten, Uskontoketju katosi yhtäkkiä. En ymmärrä, kun kaiken maailman törkyketjuja saa kyllä olla.

Vierailija
12/12 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Joidenkin äideillä oli väärät neuvot ja huonot, osa OK. Tai neuvoja ei ollut kaikkeen, maailma on myös erilainen kuin ajatellaan. Piti selvitä itse tai muualla. Joidenkin äiti ei ymmärrä yhtään lastaan, psykologiaa, tunteita tai muuta. Voi olla kylmiä äitejä joilla kontrollinhalu. Lapsi voi olla maalla viihtyvä ja äiti kylmä kaupunkilainen tms.