Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Thaimaassa

Vierailija
29.04.2025 |

Meinaatteko katsoa?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1167)

Vierailija
701/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet lihavat luulevat, että hoikat ihmiset pysyvät hoikkina, koska ovat geneettisesti sellaisia. En tiedä miten muilla on, mutta minun hoikkuuteni "salaisuus" on itsekuri. Olen aina ollut sellainen ihminen, jolle maistuu makeat herkut ja ns. rasvainen roskaruoka. Hoikka olen ollut koko ikäni (olen nyt 60+), mutta se on vaatinut paljon kieltäymyksiä. Pääosin syön terveellisesti, mutta kerran viikossa suon itselleni herkkuhetken ja syön himoitsemani suklaalevyn tai mozzarellapizzan. Jos söisin mitä haluaisin niin varmasti painaisin reippaasti yli 100 kiloa. Lihavat ystäväni sanovat, että "helppohan se on olla hoikka kun on sellaiset geenit ettei liho". Monikaan ei ymmärrä sitä, että kyse on itsekurista (ainakin minun tapauksessani).

Minä olin hoikka,kunnes sain sydämeeni lääkityksen ,jossa luki,että  lääke voi aiheuttaa vatsarasvaa.Eli aina lihavuus ei johdu syömisestä.Sitä moni ei tiedä ollenkaan.

Vierailija
702/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaiseen pitäisi suhtautua?

Oletetaan, että on seuraavanlainen tilanne: 100-kiloinen ystäväni kertoo minulle itkien, että joku oli kaupungilla sanonut hänelle loukkaavasti viitaten hänen ylipainoonsa. Ystäväni kysyy minulta, että onko hän MINUN mielestäni läski. Mitä minun pitäisi sanoa, jos haluan olla hienotunteinen? En voi tietenkään myöntää, että hän on läski/lihava/ylipainoinen, mutta toisaalta en voi myöskään valehdella.

Mitä kuvailemassani tilanteessa pitäisi sanoa?

Sinuna sanoisin ystävälleni, että olet upea juuri sellaisena kuin olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuureissa iso ero. Thaimaalaiset näkee sairaan naisen ja kannustaa terveellisempään elämään. Suomalaiset kannustaa kehopositiivisuuteen ja teolliseen lisäaineilmastomoskaan. Maassa maan tavalla.

Miksi thaikku ottaa ja halua kotiinsa ulkomaalaisen kasvissyöjän jos ei kestä seurauksia? Mitäs läksi leikkiin.

Toisten kehoja ei kommentoida. Piste.

PItääkö lääkärinkin olla kommentoimatta toisten kehoja? Menee aika vaikeaksi... 

Vierailija
704/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuureissa iso ero. Thaimaalaiset näkee sairaan naisen ja kannustaa terveellisempään elämään. Suomalaiset kannustaa kehopositiivisuuteen ja teolliseen lisäaineilmastomoskaan. Maassa maan tavalla.

Mikä sinä olet puhumaan kehopositiivisuudesta. Paras esimerkki, ettei sitä oikeasti ole.

Tuokin emäntä oli pelkästään ilkeä. Noinko ohjaisit omaa lastasi, jos olisi ylipainoinen. Tykkäisitkö, kun jokainen luulisi olevansa ensimmäinen, joka ojentaa asiasta?

Kaiken tämän välttää kun ei syötä lastaan virtahevoksi. Ja pysyy itsekin normaalipainoisena. Ei ole sen vaikeampaa.

Vierailija
705/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan, että on seuraavanlainen tilanne: 100-kiloinen ystäväni kertoo minulle itkien, että joku oli kaupungilla sanonut hänelle loukkaavasti viitaten hänen ylipainoonsa. Ystäväni kysyy minulta, että onko hän MINUN mielestäni läski. Mitä minun pitäisi sanoa, jos haluan olla hienotunteinen? En voi tietenkään myöntää, että hän on läski/lihava/ylipainoinen, mutta toisaalta en voi myöskään valehdella.

Tällaista tilannetta ei tule.

Vierailija
706/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista tilannetta ei tule.

Eipä niin. Lihava harvoin tietää olevansa lihava.

Vierailija
707/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että ota silmä käteen ja katso peiliin.

Vierailija
708/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa paljon hoikkia ihmisiä ,mutta kaikki hoikat eivät ole kauniita.Ei pelkkä hoikkuus tee ihmisestä kaunista.Eli kannattaa katsoa ensin peiliin ennenkuin menee ääneen arvostelemaan kenenkään ulkonäköä.

Vierailija
709/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa paljon hoikkia ihmisiä ,mutta kaikki hoikat eivät ole kauniita.Ei pelkkä hoikkuus tee ihmisestä kaunista.Eli kannattaa katsoa ensin peiliin ennenkuin menee ääneen arvostelemaan kenenkään ulkonäköä.

Totta, kaikki hoikat eivät ole kauniita - mutta toisaalta en ole nähnyt ainoatakaan kaunista lihavaa ihmistä.

Missit ovat aina olleet hoikkia tai normaalipainoisia.

Vierailija
710/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä foorumilla puhutaan vähiten Neasta. Hänessä on vähiten haukuttavaa. 

Minusta hän oli jotenkin vastenmielinen kun kertoi ettei välitä eläimistä eikä ole niistä kovin kiinnostunut. Sisäinen rumuus se vasta rumuutta onkin.

Vaikuttaa aika erikoiselta tyypiltä. On selvästi paennut jotain ja pakenee edelleen, kun sanoi alkujaksossa, että ei halua olla kovin kauaa samassa paikassa. Tämän vuoksi hänellä ei ole Suomessa paljon ystäviä. Nea puhuu samanlaisella vetelällä ja monotonisella äänellä kuin Antti Reinin tytär Race Across the World -ohjelmassa.

Vierailija
711/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te jankkaajat perustaa vaikka oman painokeskustelunne? Me muut voisimme puhua tästä sarjastakin välillä.

Vierailija
712/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranja on persoonana hyvin rasittava ja ainoat puheenaiheet mitä suustaan saa ulos liittyvät vegaanisuuteen, aktivismiin tai ylipainon ihannointiin. Ennen sarjassa oli mukavia normaaleja nuoria, mutta nykypäivänä sellainen olisi tietysti syrjintää ja Ylen on pakko pestata kaiken maailman hörhöjä ohjelmiinsa

Vierailija
713/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava varmaan Nealla matkustaa Ranjan vieressä lento Thaikkulaan. Kauhea huohotus ja läähätys vieruskaverin penkiltä ja lisäksi Ranja tursuilee oman istuintilan yli viereisille penkeille. 

Vierailija
714/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihavat ei todellakaan tiedä sitä, että on lihava. 

Mihin perustuu tuo etteivät tiedä. Lihava uskoisin että tietävät. Minulle ainakin on lapsesta asti tehty selväksi (nyt jälkeen päin en kyllä mielestäni lapsena ollut lihava, enkä nuorenakaan) että olen lihava/pullea/epäsopiva. Se että ei häpeile ulkomuotoaan, puhu siitä että ei pitäisi syödä herkkuja/pitäis laihduttaa, pukeutuu saman muodin mukaan kuin muutkin, harrastaa samoja asioita kuin muutkin ja uskoo ansaitsevansa rakkautta ei ole merkkejä siitä että ei tiedä olevansa lihava. En siis tiedä mihin oletuksesi perustuu, mutta usein hoikat ja miks ei lihavatkin mielestäni kokevat että lihavien pitäisi koko ajan tiedostaa lihavuutensa ja käyttäytyä jotenkin anteeksi pyydellen tai selitellen lihavuuttaan.

Anorekisa taas on aivan toisen tyyppinen sairaus kuin lihavuus. Anorektikko ei oikeasti näe laihuuttaan ja maailmankuva on muutenkin vääristynyt. Anorektikko pyrkii äärimmäisen laihuuteen, lihava harvoin pyrkii äärimmäisen lihavuuteen, hänellä ei vain ole keinoja tai halua laihtua. 

Vierailija
715/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä foorumilla puhutaan vähiten Neasta. Hänessä on vähiten haukuttavaa. 

Minusta hän oli jotenkin vastenmielinen kun kertoi ettei välitä eläimistä eikä ole niistä kovin kiinnostunut. Sisäinen rumuus se vasta rumuutta onkin.

Kaikkien pitää tylätä eläimistä? Voi rähmä. En tykkää. En tykkää kaikista ihmisistäkään. Nea on muuten vähiten mielenkiintoinen, mutta ujous voi olla niin vahvasti pinnalla.

Vierailija
716/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että v 2025 jonkun ylipaino voi olla näin kiinnostava keskustelunaihe!! Kukaan ei uskaltaisi sanoa face to face mutta nimettömänä on helppo huudella ja päteä.

Vierailija
717/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman "itsetietoiset" apinat luulevat tietävänsä kaiken.

Vierailija
718/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aino asetti mukavan isäntäperheen ilman syytä huonoon valoon. Juuri sellaisia selkäänpuukottajia monet suomalaiset valitettavasti ovat. 

Jossain luki,että isäntäperheen mies käytti myös huumeita.Oli väkivaltainen sekä joi liikaa.Siis ei todellakaan ilman syytä asettanut huonoon valoon.

Thaimaassa kannabis on laillista, niin ei voida puhua huumeesta. Itse pidän kannabista harmittomampana kuin alkoholia.

Vierailija
719/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aino asetti mukavan isäntäperheen ilman syytä huonoon valoon. Juuri sellaisia selkäänpuukottajia monet suomalaiset valitettavasti ovat. 

Jossain luki,että isäntäperheen mies käytti myös huumeita.Oli väkivaltainen sekä joi liikaa.Siis ei todellakaan ilman syytä asettanut huonoon valoon.

Thaimaassa kannabis on laillista, niin ei voida puhua huumeesta. Itse pidän kannabista harmittomampana kuin alkoholia.

Harvoinpa kannabispäissään tulee ruumiita mutta kännipuukotuksia on joka viikko (päivä?) Suomessa.

Vierailija
720/1167 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumausaine on huumausaine, eli huume, oli se laillista tai laitonta! Siksi, että se on huume, se on myös useimmissa maissa luokiteltu laittomaksi aineeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi