Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Kumpi olisit mieluummin?
a) läski, jolla on upeat, tuuheat hiukset
vai
b) hoikka, jolla ohuet, huonot hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi olisit mieluummin?
vai
Minä valitsen kohdan b, koska huonot hiukset voi peittää tarvittaessa peruukilla.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi olisit mieluummin?
vai
Pakko varmaan valita b, koska laihduttaminen ei ole helppoa ja siitä voi jäädä roikkuvaa nahkaa. Jos on ohuet hiukset, voi aina hankkia pidennykset tai peruukin. Toki peruukin käyttö voi olla tukalaa varsinkin kesällä, mutta ei ole kokemusta asiasta. Myös ylimääräisten kilojen kantaminen on tukalaa, mutta niitä on pakko kantaa, koska niistä ei niin vaan pääse eroon. Peruukin voi aina ottaa pois päästä.
Läski nyt on läski vaikka voissa paistaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että tv lihottaa 5-6 kg. Jankkaajille tiedoksi, ihan normaalikroppaisia ovat.
Lisäisin vielä että TV lihottaa suomalaisia mutta ei thaimaalaisia.
Vaikka tv lihottaisi kymmenenkin kiloa, niin se on vain tippa meressä, jos painoa pitkälti yli sata kiloa.
Ymmärrän kehopositiivisuuden siten, ettei kaikkien tarvitse olla langanlaihoja tai treenattuja, mutta siinä vaiheessa kun kilojen takia on jo hankala liikkua, menee yli ymmärryksen. Sairaalloinen ylipaino altistaa ennen pitkää kaikenlaisille vaivoille ja hankaluuksille, muillekin kuin elintapasairauksille. Nivelet, polvet ja selkä prakaa jossain vaiheessa. Tulee lättäjalat, kun jalkaholvi madaltuu painosta littanaksi. Ihopoimut tulehtuu. Kävellessä jäsenet hiertyy toisiinsa. Ei mahdu huvipuiston laitteisiin. Lentokoneessa pitää ostaa kaksi paikkaa. Vaikeaa löytää vaatteita. Liikkuminen paikasta toiseen on hidasta ja hikistä puuhaa. Näitä riittää.
Monet lihavat luulevat, että hoikat ihmiset pysyvät hoikkina, koska ovat geneettisesti sellaisia. En tiedä miten muilla on, mutta minun hoikkuuteni "salaisuus" on itsekuri. Olen aina ollut sellainen ihminen, jolle maistuu makeat herkut ja ns. rasvainen roskaruoka. Hoikka olen ollut koko ikäni (olen nyt 60+), mutta se on vaatinut paljon kieltäymyksiä. Pääosin syön terveellisesti, mutta kerran viikossa suon itselleni herkkuhetken ja syön himoitsemani suklaalevyn tai mozzarellapizzan. Jos söisin mitä haluaisin niin varmasti painaisin reippaasti yli 100 kiloa. Lihavat ystäväni sanovat, että "helppohan se on olla hoikka kun on sellaiset geenit ettei liho". Monikaan ei ymmärrä sitä, että kyse on itsekurista (ainakin minun tapauksessani).
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kehopositiivisuuden siten, ettei kaikkien tarvitse olla langanlaihoja tai treenattuja, mutta siinä vaiheessa kun kilojen takia on jo hankala liikkua, menee yli ymmärryksen. Sairaalloinen ylipaino altistaa ennen pitkää kaikenlaisille vaivoille ja hankaluuksille, muillekin kuin elintapasairauksille. Nivelet, polvet ja selkä prakaa jossain vaiheessa. Tulee lättäjalat, kun jalkaholvi madaltuu painosta littanaksi. Ihopoimut tulehtuu. Kävellessä jäsenet hiertyy toisiinsa. Ei mahdu huvipuiston laitteisiin. Lentokoneessa pitää ostaa kaksi paikkaa. Vaikeaa löytää vaatteita. Liikkuminen paikasta toiseen on hidasta ja hikistä puuhaa. Näitä riittää.
Siis mikä sun ymmärryksen yli menee? Se, että lihavia ihmisiä kuitenkin on, vaikka se epäilemättä tuo monenlaista hankaluutta?
Kehopositiivisuus ei tarkoita halua olla lihava, vaan sitä että kenenkään kehoja ei pidä haukkua ja jokainen on arvokas oli keho millainen tahansa.
Osaan kieltä jonkin verran ja luulen ettei tonne matkustaisi kukaan, jos tietäisitte millaisia noi ihmiset tuolla on. Niille M kokoinen kin on lihava. Olen 159/60. E kupit Liikunnan ansiosta tiimalasi vartalo. Tuolla haukuttiin myös minua kuinka iso olet. Suomessa kehutaan kuinka hyvä kroppa. Itse en ole ihan samaa mieltä, mutta tuo kansa on sairas. Haukkuvat turisteja päivät pitkät. Olin yksin matkalla niin miehet tiuskivat esim taksissa mitä ihmettä yksin matkustat. Parempi etten kirjoita miten reagoin. Mailman typerin kansa.
Miksi ihmeessä toi iso kokoinen on edes matkustanut tonne. Kyllä se on ollut tietoinen millainen sairas fobia kansalla on yli S koon kokoisia ihmisiä kohtaan. Ei kaikki mailman ihmiset oo tollasia rääpäleitä. Haukkuvat ko Eurooppalaiset heitä? En oo kenenkään suusta kuullut. Yhyy isä poltti kannabista🤣Sekin on laillista kai vieläki, mutta ne kahvilat ei kai enää. Yaba ongelma on järkyttävä. Kaikki hoitolat täynnä jopa 9v Yaba käyttäjiä. Puhumattakaan liikenteestä joka mailman vaarallisin. Vain suomalainen matkustaa tonne kimittämään mailman vaarattomin päihde. Ainut luonnon tuote. Liika käyttö tuo kyllä ongelmia.
Taas hölmöläiset nielee kaiken pas.. n mitä noi luulee, että voivat haukkua meitä. "maassa maan tavalla"
Vierailija kirjoitti:
Aino kävi ostamassa lohturuokaa, jep, ja se kyllä näkyy että on lohduttauduttu usein.
Oliko sulta pois?
Ole hiljaa, jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranja on väkisin vetänyt kaksin käsin muutakin kuin kasviksia että tuohon kuntoon on itsensä saanut. Karkkia, leivonnaisia ja siideriä?
Moneskohan kerta tässä ketjussa kun joku älykkö tekee tämän saman nerokkaan huomion.
Käyvät hitailla; tarvitsevat toistoa.
Vierailija kirjoitti:
Osaan kieltä jonkin verran ja luulen ettei tonne matkustaisi kukaan, jos tietäisitte millaisia noi ihmiset tuolla on. Niille M kokoinen kin on lihava. Olen 159/60. E kupit Liikunnan ansiosta tiimalasi vartalo. Tuolla haukuttiin myös minua kuinka iso olet. Suomessa kehutaan kuinka hyvä kroppa. Itse en ole ihan samaa mieltä, mutta tuo kansa on sairas. Haukkuvat turisteja päivät pitkät. Olin yksin matkalla niin miehet tiuskivat esim taksissa mitä ihmettä yksin matkustat. Parempi etten kirjoita miten reagoin. Mailman typerin kansa.
Miksi ihmeessä toi iso kokoinen on edes matkustanut tonne. Kyllä se on ollut tietoinen millainen sairas fobia kansalla on yli S koon kokoisia ihmisiä kohtaan. Ei kaikki mailman ihmiset oo tollasia rääpäleitä. Haukkuvat ko Eurooppalaiset heitä? En oo kenenkään suusta kuullut. Yhyy isä poltti kannabista🤣Sekin on laillista kai vieläki, mutta ne kahvilat ei kai enää. Yaba ongelma on järkyttävä. Kaikki hoitolat täynnä jopa
Ehkä nyt "hieman" liioittelet. Minua ei ole Thaimaassa koskaan edes vihjailtu siitä, että olen liian lihava, vaikka olen M-kokoinen nainen (165 cm ja 55 kg). No, ehkä en osaa heidän kieltään tarpeeksi ymmärtääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Monet lihavat luulevat, että hoikat ihmiset pysyvät hoikkina, koska ovat geneettisesti sellaisia. En tiedä miten muilla on, mutta minun hoikkuuteni "salaisuus" on itsekuri. Olen aina ollut sellainen ihminen, jolle maistuu makeat herkut ja ns. rasvainen roskaruoka. Hoikka olen ollut koko ikäni (olen nyt 60+), mutta se on vaatinut paljon kieltäymyksiä. Pääosin syön terveellisesti, mutta kerran viikossa suon itselleni herkkuhetken ja syön himoitsemani suklaalevyn tai mozzarellapizzan. Jos söisin mitä haluaisin niin varmasti painaisin reippaasti yli 100 kiloa. Lihavat ystäväni sanovat, että "helppohan se on olla hoikka kun on sellaiset geenit ettei liho". Monikaan ei ymmärrä sitä, että kyse on itsekurista (ainakin minun tapauksessani).
Geeneillä on kuitenkin merkitystä. Minä ja sisareni olemme aivan erityyppisiä kehoiltamme. Hän on tullut isän puolen sukuun jossa ihmiset ovat siroja ja hoikkia. Minä äidin puolen sukuun, jossa ollaan raskasrakenteisia ja helposti lihovia. Minä pysyn hoikkana hirveällä itsekurilla ja liikunnalla, siro ja pienikokoinen sisko ajelee autolla joka paikkaan ja syö paljon enemmän kuin minä lihomatta.
Tuli vielä mieleen tätä kirjoittaessa, että vaikka äidin suvussa on paljon ylipainoisia, sairaudet ovat kuitenkin harvinaisia ja ihmiset elävät pitkään, kuolevat vanhuuteen. Isän puolelta taas onkin sukurasitteena sairauksia vaikka muille jakaa. Terveys on paljon muutakin kuin hoikkuus.
Pakko kysyä, että kuinka huonosti te huutelijat oikein voitte? Kuinka paljon te vihaattekaan kaikkea ja ennen kaikkea itseänne. Niin törkeitä kommentteja nuorista naisista. Hävetkää! Hävetkää! Hävetkää!
Voi,Nea niin nätti ja mukava..miksi pitää lähteä Thaimaaseen, että pääsee ensitreffeille, nyt suomi pojat tsempatkaa👍
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ymmärtänyt asian väärin. Kehopositiivisuus tarkoittaa oikeutta olla sellainen, kuin on muiden siihen puuttumatta. Kehorauha. Laiha voi olla laiha ja muiden ei tarvitse siihen puuttua. Lihava voi olla lihava ja muiden ei tarvitse siihen puuttua.
Miten aikuiselle ihmiselle voi ikinä tulla mieleen puuttua toisen kehoon.
Yksikään ylipainoinen ei elä päiväkään elämänsä tiedostamatta itse mitä ongelmua ylipaino tuo mukanaan. Ylipaino ei tarkoita sitä, että ihminen olisityhmä.
Vierailija kirjoitti:
Aino asetti mukavan isäntäperheen ilman syytä huonoon valoon. Juuri sellaisia selkäänpuukottajia monet suomalaiset valitettavasti ovat.
Jossain luki,että isäntäperheen mies käytti myös huumeita.Oli väkivaltainen sekä joi liikaa.Siis ei todellakaan ilman syytä asettanut huonoon valoon.
Ranja on monipuolinen aktivisti ja vaikuttaa hyvin energiseltä ja luovalta tyypiltä. On aina surullista, kun nuori lahjakas ihminen nähdään vain hänen lihavuutensa kautta. Me jokainen olemme muutakin kuin ruumiimme. Liikalihavuus ei tietenkään ole keholle terveellistä pidemmän päälle, kun ikää karttuu. Nimittely ja läskifoobinen huutelu ei kuitenkaan motivoi ketään laihduttamaan ja onnistumaan laihduttamisessa.
Hyvät tavat ja toisten ihmisten kunnioittaminen olisi hyvä meidän jokaisen oppia.
Miten tällaiseen pitäisi suhtautua?
Oletetaan, että on seuraavanlainen tilanne: 100-kiloinen ystäväni kertoo minulle itkien, että joku oli kaupungilla sanonut hänelle loukkaavasti viitaten hänen ylipainoonsa. Ystäväni kysyy minulta, että onko hän MINUN mielestäni läski. Mitä minun pitäisi sanoa, jos haluan olla hienotunteinen? En voi tietenkään myöntää, että hän on läski/lihava/ylipainoinen, mutta toisaalta en voi myöskään valehdella.
Mitä kuvailemassani tilanteessa pitäisi sanoa?
Olipa tylsä kausi. Tylsin tähän mennessä kaikista kausista. Tylsiä ihmisiä. Ainoa mistä saatiin jotain laihaa kontenttia, oli Ranjan kehopositiivisuus ja siihen liittyvät aspektit, ja niitäkin tarjoiltiin oikeastaan vain 1-2 jakskn verran. Jopa se ilmastoahdistus ym. wokeilu jäivät vain Ranjan omiksi höpinöiksi. Ei jatkoon.