Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuukautisköyhyys oikea asia?

Vierailija
29.04.2025 |

Ymmärrän että siihen menee rahaa mutta tyttöystävän kuukautisia seurattuani, yhteen vuotojaksoon menee noin 20kpl tamponeja eli hinnaks tulee joku 3€. Eihön tuo ole mitään.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on runsaat kuukautiset. Pelkät siteet 24euroa ja siihen päälle raudat 6 euroa. Myös vessapaperia kuluu menkkojen aikaan enemmän, samois saippuaa ja vettä (jos maksaa vesilaskunsa itse).

Siteet 24 euroa? Missä ajassa? Yksien kuukautisten aikana? Jos lasketaan että yksi side maksaa 15-20 senttiä, sulla menee siis joku 150 sidettä...

Minä ymmärrän kirjoittajaa. itsellä kuukautiset kesti 7 päivää, joista viimeinen oli vähäisin päivä. Muuten joutui vaihtamaan tunnun välein, vaikka side imukykyisin kaupasta saatavista, ja sen lisäksi lasten saannin jälkeen samalla tamponi. Ja kyllä meni myös vuodevaatteita pilalle, koska en herännyt yöllä tunnin välein, ja vaikka alla oli päällimmäisenä nukkuessa kylpypyyhe. Yhtä helvettiä ja rahanmenoa 40 vuotta. Joka kuukausi kolmea raskausaikaa lukuunottamatta.

Vierailija
102/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin runsaat kuukautiset että sidettä täytyyy vaihtaa tunnin välein niin eikö helpoin ja halvin ratkaisu olisi ihan perinteiset vaipat? Nykyajan vaipat ei edes näy vaatteiden alta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inkonttinenssiköyhyys on myös tosiasia. Ja siihen kuluu tarvikkeita joka päivä.

Tämäkin koskee sekä naisia että miehiä, kuten kuukautisetkin.

Juu joillakin miehillä kyllä iän myötä, mutta monilla naisilla alkaa jo ensimmäisestä synnytyksestä ja viimeistään vaihdevuosien kynnyksellä. Miesten inkontinenssikulut on todellakin murto-osa naisiin verrattuna.

Vierailija
104/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on runsaat kuukautiset. Pelkät siteet 24euroa ja siihen päälle raudat 6 euroa. Myös vessapaperia kuluu menkkojen aikaan enemmän, samois saippuaa ja vettä (jos maksaa vesilaskunsa itse).

Siteet 24 euroa? Missä ajassa? Yksien kuukautisten aikana? Jos lasketaan että yksi side maksaa 15-20 senttiä, sulla menee siis joku 150 sidettä...

Minä ymmärrän kirjoittajaa. itsellä kuukautiset kesti 7 päivää, joista viimeinen oli vähäisin päivä. Muuten joutui vaihtamaan tunnun välein, vaikka side imukykyisin kaupasta saatavista, ja sen lisäksi lasten saannin jälkeen samalla tamponi. Ja kyllä meni myös vuodevaatteita pilalle, koska en herännyt yöllä tunnin välein, ja vaikka alla oli päällimmäisenä nukkuessa kylpypyyhe. Yhtä helvettiä ja rahanmenoa 40 vuotta. Joka kuukausi kolmea raskausaikaa lukuunottamat

Vuodevaatteet voi pestä 90 asteessa, lähtee veritahratkin. 

Vierailija
105/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijan tai työttömän rahapussissa voi todellakin tuntua jos elää kädestä suuhun ja pitää laskea senttejä ruokakaupassa. Siihen vielä päälle siteet/tampoonit...

Xtra-side 20 kpl 0,85 € Prismassa, hurjat 4 senttiä per side

Vierailija
106/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku sitä mieltä ettei Tampereen yliopiston valtiotieteen tiedekunnassa pidetyn tasa-arvo ja yhdenvertaisuus yhteiskunnassa kurssin opetus, että miehilläkin on kuukautiset pidäkään paikkaansa?

Pakko uskoa sen pitävän paikkansa koska kalsarit ovat usein veressä.

T. Untamo 59v

Sinun vuotavat peräpukamasi ei ole ketjun aiheena.

Vierailija
107/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut Caprilonia, buranaa tai jotain hormonivalmitetta? 

Vierailija
108/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIvät tajua naisetkaan että miehet syövät enemmän kuin naiset eli miehet ovat siis köyhempiä kuin naiset.

Tottakai tajutaan, että miehet syö enemmän. Siksi en ota enää miestä, kun ne ahmii ämpäritolkulla ja suostuu maksamaan siitä vain puolet.

Minun e-pillerit on maksaneet tähän astisen elämäni aikana liki kymmenen tuhatta euroa, mutta se ei tietenkään harmita sinua lainkaan. 

Ethän sä niitä pillereitä edes tarvitse, jos et halua olla miesten kanssa tekemisissä. Säästöä joka sentti! Mihin aiot sijoittaa?

Vierailija
109/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vauvoille ilmaiset vaipat!

Vierailija
110/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa ihanat naiset runsaat kuukautiset siedettäviksi!

T. Caprilon pelasti menkkapäivät ja rauta-arvot ei enää tipu 

Vierailija
111/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia että on niin runsaat kuukautiset että menee kymmeniä siteitä/kuukautiset tai että sohvat likaantuu yms. Aina näissä ketjuissa otetaan esille erittäin runsaat kuukautiset eikä edes ymmärretä että se ei ole normaalia. Valitetaan vain eikä haeta apua vaan kärsitään. 

Ja sinä tiedät mistä, että apua ei ole haettu? Olen aikoinaan testannut useita pillereitä ja viimeksi laitattanut hormonikierukan yksityisellä omalla kustannuksella, minkä seurauksena vuodot vaan lisääntyi. Usko tai älä, ei meinaa itsekään uskoa. Mutta toisten kokemusten vähättely ei auta asiaa. 

Onneksi minulla on rahaa maksaa särkylääkkeet, kuukautissuojat ja kuukausittaiset rautalisät, mutta ymmärrän, että jollain muulla ei ehkä ole rahaa tai edes voimia miettiä asiaa. 

Vierailija
112/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitakaa ihanat naiset runsaat kuukautiset siedettäviksi!

T. Caprilon pelasti menkkapäivät ja rauta-arvot ei enää tipu 

Tämä minuakin auttoi saamaan vuodot siedettäviksi. Ennen sitä oli kokeiltu pillereitä ja laitatettu hormonikierukka. Ihmettelen, miksi tuota hormonitonta vaihtoehtoa ei tarjottu jo paljon aiemmin? 

Vierailija
113/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös vauvoille ilmaiset vaipat!

Niitä varten on lapsilisä.

Vierailija
114/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että kaikille ei ole mahdollista laittaa kertaostoksena 60e kestositeisiin, mutta haluan suositella kestositeitä silti niille, jotka pystyvät ne ostamaan. Ostin ihan uteliaisuudesta viime vuonna ja yllätyin kuinka mukavia ja helppoja ne ovat käyttää, ensi kokeilun jälkeen en ole käyttänyt enää yhtäkään kertakäyttöistä suojaa. Ja minä kun joskus vannoin, etten luovu kertakäyttösiteistä! Kestositeet ovat vaan niin paljon parempia, eivät tunnu miltään päällä, voi käyttää kertakäyttöistä pidempiä aikoja, ja omalla pesukoneella helppo pestä. Nyt kun olleet käytössä jo vuoden, ovat maksaneet itsensä jo takaisin. On myös kiva, kun ei enää voi käydä niin, että menkat alkaa ja tajuaa ettei kotona olekaan yhtään siteitä ja saa lähteä vessapaperia pöksyissä lähikauppaan.

Vierailija
115/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomennetaan vielä tuo rauta. Kirjoittaja tarkoittaa rautalääkettä, koska häntä uhkaa anemia. Jos joku on kiinnostnut, niin Englannissa huomattiin joku vuosi sitten, että osa maahanmuuttajatytöistä ei saa kotoa mitään rahaa siteiden tai tamponien ostoon, kun tyttö tulee murrosikään. Aivan kauheaa. Millaisia ihmisiä ne vanhemmat oikein ovat? Ymmärrän, että jossainperheessä voi olla rahapula, mutta silti. Tästä syystä siellä on alettu hankkia kouluihin kyseisiä tarvikkeita isoille tyttöoppilaille.

Täällä Englannissa myös työpaikkojen naistenhuoneissa on tarjoilla siteitä ja/tai tamponeja ilmaiseksi jos sattuu tarve yllättämään kesken päivän.

Vierailija
116/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvin runsaat kuukautiset että sidettä täytyyy vaihtaa tunnin välein niin eikö helpoin ja halvin ratkaisu olisi ihan perinteiset vaipat? Nykyajan vaipat ei edes näy vaatteiden alta. 

Luuletko että on mukavaa istua umpiverisissä vaipoissa tuntitolkulla?

Vierailija
117/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijan tai työttömän rahapussissa voi todellakin tuntua jos elää kädestä suuhun ja pitää laskea senttejä ruokakaupassa. Siihen vielä päälle siteet/tampoonit...

Xtra-side 20 kpl 0,85 € Prismassa, hurjat 4 senttiä per side

Nuo halvimmat mahdolliset siteet ovat kuule semmoista kuraa ettei mitään rajaa. Eivät toimi kuten pitäisi ja niitä saa olla sitten kahta useammin vaihtamassa. Mitäpä jos te miehet jotka ette menkoista tai suojista mitään tiedä olisitte vaan hiljaa ettekä yrittäisi päteä? Ai niin mutta sehän on teille mahdotonta ilmeisesti.

Vierailija
118/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran pieksut, mikä keskustelun aihe. Siis tottakai eläminen maksaa, ja se on jokaisen omalla kontolla. Älkää nyt vaan vaatiko, että valtion tulee paapoa teitä tässäkin normaalissa asiassa. Tunkekaa pyllyynne vaikka pyyheliina, se on teidän oma asianne.

Vierailija
119/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta skeidaa taas. Naiset vs naiset. Naistenkeskeistä naisvihaa. Ihquja ootte.Te naiset jotka ulisette että on hirveää ympäristön varojen tuhlausta, yms, ootteko niitä samoja jotka väittää että raskauden ajan kivut ja huonovointisuus on vaan omassa päässä? 

Nyt ne kuukupit kirjaimellisesti v*ttuun. Miten ne pysyy edes puhtaana? Kaikille ei tosiaan sovi, ei edes tamppoonit. Kuinka hygieenisiä ne ja kestosuojat ovat? Mites pienet tytöt joilla alkaa jo 11-vuotiaana? Kuukuppia vaan, niinkö? 

Naisia syyllistetään, vaikka ilman kuukautisia ei meitä ketään olisi olemassa. Endometrioosi on yleistä, kivut yleisiä, moni kärsii runsaista kuukautisista. Silti helpotusta tähän on hyvin vähän tarjolla. Pillereitä ei syödä pelkästään ehkäisyn takia. Valmistajat voisivat kehittää ympäristöystävällisiä suojia. Ja viimeisenä: kuukautissuojat pitäisi olla huomattavasti halvempia.

Naisvihamielisin kommentti on tämän sinun. Minä en ymmärrä miksei kuukupeista saisi puhua/suositella. Siis siksi etteivät ne sovi kaikille? Minä aion jatkaa niistä puhumista niin kauan kun törmään ihmisiin joilla on niistä harhakäsityksiä, koska minusta mikään kuukautissuoja, menkkapikkari tai kuukuppi ei ansaitse muodostua tabuksi vain siksi että se vaivaa esim. sinua. Ketään en pakota käyttämään yhtään mitään, suosittelen silti. 

Vierailija
120/137 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl hyviä tamponeja, 80kpl laatikko jotain 2 e... ei kuukautisista mitään kuluja ole. Yhden sidukan hinnalla pärjää vuoden, ja ois varmaan hyvä jättää ne sidukat muutenkin, nii jäis rahaa käteen ja ois parempi olo ja jaksais vaikka lenkillä käydä. Ja vielä kun jättäs vinkumisen nii avot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän