Onko kuukautisköyhyys oikea asia?
Ymmärrän että siihen menee rahaa mutta tyttöystävän kuukautisia seurattuani, yhteen vuotojaksoon menee noin 20kpl tamponeja eli hinnaks tulee joku 3€. Eihön tuo ole mitään.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tosiasia, jos kaikki sentit pitää elämässä laskea. Miehenähän et tällaisia asioita tajua
Miehet joutuvat tietysti ostamaan partakoneen, mutta kai se kestää aika kauan.
ottamatta kantaa partakoneen hintaan, niitä on eri hintaisia, mutta terät joutuu vaihtamaan kun taas halvat höylät ovat ns. kertatäyttöisiä, sen lisäksi ne on nimenomaan kertakäyttöisiä ne on myös varsin ikäviä (repii ja saa haavoja).. on olemassa höyliä, joihin saa vaihtoteriä ja niitä tulisi vaihtaa parin kolmen käytön jälkeen.. yleensä kuitenkin tässä miehet säästää, jolloin lopputulos on ikävä parranajon osalta tai tulee iho-ongelmat, kun höylä ei ole enää ns. puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenkin voi ostaa kuukupin ja se kestä pitkään
Kuukuppi ei sovi kaikille.
Sitten kestositeet, tamponit... On paljon vaihtoehtoja jotka ovat huomattavasti siteitä halvempia eivätkä tuota niin paljon roskaa.
Menkkapikkarit ovat olleet paras juttu. Ei enää siteitä tai tamponeita eikä niistä syntyviä roskia. Aluksi toki maksoivat mut neljässä vuodessa maksaneet kivasti itsensä takaisin. Suosittelen.
Kestositeet on myös paljon miellyttävämpiä käyttää kuin hiostavat muoviset rätit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tosiasia, jos kaikki sentit pitää elämässä laskea. Miehenähän et tällaisia asioita tajua
Miehille kondomi maksaa euron per kerta höylä tai partakone siihen päälle turha asettaa miehet tai naiset ei tajua.. ihmiset ovat erilaisia, naiset ja miehet ovat erilaisia menoja kummallakin osapuolella.
Kuukautisköyhyys poistuu kun ostaa rahalla kuukautissuojia. Sitten raha ei ehkä riitä täysipainoiseen ja ravitsevaan ruokaan ja sitten kaikki ihmiset iästä ja sukupuolesta ovatkin samalla viivalla. On vain yleistä köyhyyttä ja siihen tiukasti liittyy se ettei ole rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla todella pahassa paikassa jos 3-4€ köyhdyttää
Lapsilla ei välttämättä ole tuollaista rahaa ollenkaan.
Mutta energiajuomiin ja vapeen on.. ainakin Helsingin kaupungissa terveydenhoitajalta saa ilmaisia siteitä. Ja uskallan kyllä väittää, että sen 3 euroa saa kasaan kuussa kuka tahansa.. tulee mieleen, että jotkut tahtoo sanoa, että eletään kolmansissa maissa
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse panna elääsesi mutta miesten pitää syödä elääkseen. Joka päivä niillä menee se teidän vinkumanne 2 - 3 euroa enemmän ruokaan kuin naisilla.
Miten se paneminen mihinkään liittyy? Eihän kuukautisten tuleminen mistään panemisesta johdu tai muutenkaan ole asia johon voisi mitenkään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse panna elääsesi mutta miesten pitää syödä elääkseen. Joka päivä niillä menee se teidän vinkumanne 2 - 3 euroa enemmän ruokaan kuin naisilla.
Miten se paneminen mihinkään liittyy? Eihän kuukautisten tuleminen mistään panemisesta johdu tai muutenkaan ole asia johon voisi mitenkään vaikuttaa.
Voi vaikuttaa kyllä
Entäs sitten löyhkäpimppi-köyhyys? Se se vasta köyhää onkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on runsaat kuukautiset. Pelkät siteet 24euroa ja siihen päälle raudat 6 euroa. Myös vessapaperia kuluu menkkojen aikaan enemmän, samois saippuaa ja vettä (jos maksaa vesilaskunsa itse).
Eikö tuohon saa mitään apua? Ihan hullua, paketti siteitä päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön yh,kahden teini ikäisen tytön äiti. Voin kertoa että meillä menee rahaa älyttömästi kuukautisten takia, itselläni myoomia vuodan runsaasti verta 5 vrk, yksi side kerrallaan ei riitä vessanpönttö on kuin teurastajan jäljiltä. Toisella tytöllä vuotohäiriöitä myös ja sitä tutkitaan.
Pelkästään pilalle menneet vaatteet ja lakanat jne... itsellä ollut kuukautiset nyt 35 vuotta kaksi raskautta välissä ettei ollut. Rahanmenoa on ollut.
Onko endometrioosin mahdolisuus tutkittu?
Vierailija kirjoitti:
Jotain älämölöä täytyy pitää naisten kokemasta sortamisesta aina. Kuukautissuojien hankinta ei ole yhtään sen kummallisempaa kuin muiden päivittäistavaroiden. Ne joilla on joku häiriö tai muu ongelma eivät ole sen enempää uhreja kuin muutkaan sairast ihmiset, jotka tarvitsevat apuvälineitä. Kyllä silmälasit tulevat kalliimmiksi, diabetes on huomattavasti ikävämpi jne.
Köyhällä on kyllä isompiakin huolia kuin suojien osto.
Se mikä tähän aidosti auttaisi, olisi parempi lääketieteellinen hoito eri sairauksiin. Helpommin kohdunpoistoja, enemmän tutkimusta ja sitä kautta tietoa ja apua. Ei kolmen sentin alennuksia suojapakettiin, se ei oikeasti hyödytä ketään.
Mutta jatkakaa vinkumista, mä nauran teille.
Sinua naurattaa, mutta meitä itkettää.
Jos ollaan ihan rehellisiä niin ei ole todellinen ongelma. Esimerkiksi k kaupassa nyt äkkiä katsottuna 14 kpl siteitä maksaa 0,79 paketti. Kaksi pakettia eli 28 kpl maksaa vajaa 1,60. Eikö niihin terveyssiteisiin tullut joku veroalekin joten se siitä. Meitä satoja tuhansia ihmisiä jotka on käytetty noita tuotteita jo ennen veroalea
Vierailija kirjoitti:
Minulla on runsaat kuukautiset. Pelkät siteet 24euroa ja siihen päälle raudat 6 euroa. Myös vessapaperia kuluu menkkojen aikaan enemmän, samois saippuaa ja vettä (jos maksaa vesilaskunsa itse).
Mitkä raudat?? Laitatko sinne alapäähän jotain rautoja? Onko tämä jotain uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIvät tajua naisetkaan että miehet syövät enemmän kuin naiset eli miehet ovat siis köyhempiä kuin naiset.
Tottakai tajutaan, että miehet syö enemmän. Siksi en ota enää miestä, kun ne ahmii ämpäritolkulla ja suostuu maksamaan siitä vain puolet.
Minun e-pillerit on maksaneet tähän astisen elämäni aikana liki kymmenen tuhatta euroa, mutta se ei tietenkään harmita sinua lainkaan.
Kukaan ei varmaan ole pakottanut pillereitä syömään. Itse en ole koskaan syönyt.
N33
Käytät sitten varmaan jotain muuta ehkäisyä, mikä maksaa? Vai oletko niitä harvoja onnekkaita, joiden kumppani hoitaa ehkäisyn ja sen maksamisen?
Mä aina ajattelin että on normi että mies maksaa ehkäisyn. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenkin voi ostaa kuukupin ja se kestä pitkään
Kuukuppi ei sovi kaikille.
Tämäkin täytyy aina jonkun sankarin mainita. Mikään ei sovi kaikille, get over it.
Ilmiö koskee Suomessa lapsia, joiden alkkis- tai hulluvanhemmat eivät anna kuukautissuojiin rahaa. Siksi juuri niitä siteitä saa terkkarilta, että tätä halutaan ehkäistä.
Miksei ihmiset hommaa vain kuukuppia?
Ei ole. Naurettavaa valittaa moisesta.