Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastani kiusataan koulussa ulkonäön takia

Vierailija
29.04.2025 |

Lapsi on täysin suomalaisen näköinen, pitkä ja  hoikka tyttö,,11v. Kävimme kampaajalla viikonloppuna ja tyttö oli iloinen hiuksistaan ( pitkät ja luonnonkiharat). Luokallaan on 3 tytön porukka ( m....muu..taustaisia tummempia) jotka olivat taas haukkuneet tytön hiukset. Myös kalpeudesta on haukuttu. Tämä on ainakin täällä Helsingissä jo niin ettei tummemmasta ihonväristä arvostelua tai haukuta kun suomalaiset lapsrt ovat jo tottuneet eri kulttuureihin mutta toisinpäin se ei vielä ole niin. 

Tyttö laittoi hiukset kiinni tänään, ettei taas huudella ja naureta. Näillä haukkujilla on mustat pitkät sileät hiukset, tytölläni punertavat ja vähän pörröiset luonnonkiharuuden takia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma muille turpaan niin että tukka lähtee. Ylimielistä porukkaa. 

Vierailija
2/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on hait tamaa hanmuuton uhri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Lotte

Vierailija
4/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapsellesi  että hän on älykkäämpi ja vain tyhmät kiusaa. Ehkä myös auttaisi jos kertoisi mistä nuo kiusaajat ovat tulleet ja miksi. Kiusaaminen on aina väärin mutta takaisin saa.antaa. Tyttärelläsi vaikuttaa olevan aivan ihanat hiukset.

Vierailija
5/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsesi menevät kouluun, BJ Lotte?

Vierailija
6/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mua kiusas koulussa aikoinaan vanhoillislestadiolaisten penskat. Ovat kateellisia, todella hyviä liittoutumaan keskenään ja kiusasivat just tuollaisista tavallisista asioista. Voin hyvin kuvitella, että nämä muualta tulleet ovat juuri samanlaisia.

Ei voi kuin sietää, opin ainakin, miksei le****sta tykätä.

Vierailija
7/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko opettaa tyttösi pitämään puolensa? Jos kaikki tuntuu kiusaamiselta,  hän uhriutuu ja keskittyy tuntemaan ahdistusta ei ikinä kykene ratkaisemaan vaikeaa  tilannetta omaksi edukseen. Et sinäkään voi siellä 24/7 vahtimaan ruveta. Joten neuvo tytöllesi, mitä sanoo, mitä tekee ja kenen puoleen käännytään, jos asia ei kakaroiden kesken selviä. Maailma on kova paikka ja siihen harjoittelu alkaa nyt.

Vierailija
8/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta pitää puhua opettajan kanssa. Jos ei puututa, voi paheta. 

Vierailija
9/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään m..haukkumakeskustelua mutta mietin että meillä Suomessa lapset kasvatetaan jo pienestä erilaiseen ulkonäön hyväksymiseen mutta muissa kulttuurissa monet nyt koulussa olevat ovat vielä viettäneet aikaa lähinnä oman kulttuurinsa keskellä eivät ole olleet päiväkodissa tms ha yhä ovat omissa porukoissaan.

En voisi kuvitella että tämä olisi toisinpäin niin  että suomalainen tyttö haukkuisi vaikka tummemman kiharaa tukkaa. Tulisi viesti kotiin samantien.

Vierailija
10/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itsekin olen tästä kärsinyt vuosikausia, nykyäänkin NS töissäni. Vain siksi, et olen vähänkin eri näköinen, kuin te NS tavalliset ihmiset ! Mikään ei oikeuta kiusaamaan ketään ! Se pitäisi opettaa kaikille lapsillekin ! Kotona, koulussa. Vaikka he olisivat vähänkin eri näköisiä, kuin he kiusaajat itse ovat. Kiusaaminen ei lopu koskaan, ellei siihen puututa kunnolla ja oikein. Ja et kiusaaja ite joutuu vastuuseen ja ehdottomasti erotetuksi koulusta, töistä yms ! Ei koskaan kiusattu henkilö ! Olen nyt 49-v vammainen nainen. Tämän takia mua kiusataan koko ajan, eikä siihen puututa. Nytkin eräs kiusaaja on tossa lähellä..................

Vierailija
11/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörökorva! Läski! R_ssä! Isopää! Pikkupää! Homo! Haisunäätä! Peikko! J_utalainen!

Vierailija
12/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä on pikemminkin niinpäin että m muuttaja taustaiset tytöt ovat omassa porukassaan ja ovat luokan  ns koviksia, haukkuvat ja arvostelevat muita ja ovat itse ylpeitä omasta ulkonäöstään. Ja se on hyvä. Mutta kasvatuksen ja kunnioituksen erilaisuutta kohtaan pitäisi toimia myös toisinpäin. Tyttäreni on kalpea ollut aina kun on punertavat hiukset. 

Aloin laajemminkin miettiä että kansainvälisyys ja suvaitsevaisuus kasvatus Suomessa on jäänyt 2010 luvulle. Nyt on erilainen aika.

Vierailija
13/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin selkeä asetelma niin ilmoita opettajalle ja rehtorille. Heidän tehtävänsä on taata opiskelurauha.

Jos jatkuu ilmoitat poliisille.

Vierailija
14/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin selkeä asetelma niin ilmoita opettajalle ja rehtorille. Heidän tehtävänsä on taata opiskelurauha.

Jos jatkuu ilmoitat poliisille.

Laitoin jo opettajalle viestiä. Tiedän jo vastauksen. Ei näihin puututa kuitataan vaan että sellaista sattuu. 

Vierailija
15/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo apinat nyt keksivät mitä vaan mistä pilkata ja Suomessa ollaan niin vässyköitä ettei kukaan puutu. Pilkkaakohan kukaan näitä rodullistettuja kakanvärisestä ihostaan ilman sanktioita, tuskinpa.

Vierailija
16/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko opettaa tyttösi pitämään puolensa? Jos kaikki tuntuu kiusaamiselta,  hän uhriutuu ja keskittyy tuntemaan ahdistusta ei ikinä kykene ratkaisemaan vaikeaa  tilannetta omaksi edukseen. Et sinäkään voi siellä 24/7 vahtimaan ruveta. Joten neuvo tytöllesi, mitä sanoo, mitä tekee ja kenen puoleen käännytään, jos asia ei kakaroiden kesken selviä. Maailma on kova paikka ja siihen harjoittelu alkaa nyt.

Tällä luokalla on tämä 3 tytön porukka joille ei kukaan uskalla sanoa vastaan varsinkaan yksin tilanteessa olevana. Nämä tytöt meikkaavat jne jo, tässä asetelmassa hiljaiset kiltit suomalaiset lettipäätytöt jyrätään. Näin se vaan nykyään menee.

Vierailija
17/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Mua kiusas koulussa aikoinaan vanhoillislestadiolaisten penskat. Ovat kateellisia, todella hyviä liittoutumaan keskenään ja kiusasivat just tuollaisista tavallisista asioista. Voin hyvin kuvitella, että nämä muualta tulleet ovat juuri samanlaisia.

Ei voi kuin sietää, opin ainakin, miksei le****sta tykätä.

Surullista kuulla :(

Minua taas 90-luvulla tavis suomalaislapset kiusasivat, koska olin vanhoillislestadiolaistesta perheestä ja vähemmistössä koulussamme. 😥

Lapset osaavat olla todella julmia ja asiaa vain pahentaa mikäli opettajat, koulu ja vanhemmat eivät ota vastuutaan.

Vierailija
18/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tyttäresi on r e t a r d i

Vierailija
19/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Voisiko oma tyttäresikin laittaa vaikka huulikiiltoa yms että sulautuisi porukkaan? 

Vierailija
20/27 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusaattiin koulussa niin hakkasin yhden kiusaajan niin ettei se tullut kouluun enää. Sen jälkeen monet tytöt halusi minun kanssa seurustella. Sillä  turpaanvedolla oli kääntöpuoli ja sain pian tyttöystävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi