Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivistä sinäkin itseäsi

Vierailija
28.04.2025 |

Hilpeää. Ainakin voin kertoa oudoista rikoksista. Olen aina hyvä selvittämään niitä. Siinä sivistynytkin jää ihan suu auki jos kuulisi niistä. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sitten?

Vierailija
2/2 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa sitten?

Ensimmäinen esimerkki, joka tulee mieleeni, on se kuuluisa tapaus "ketjun kiristys". Eräänä kesänä pieni, rauhallinen kylämme järkyttyi, kun useita pyöräilyketjuja katosi yön aikana. Ketjuja varastettiin pelkästään pyörien viereltä, ja mitään muuta ei hävinnyt. Kyläläiset alkoivat epäillä naapureitaan, mutta mikään hiirenhiihtäjien tekele ei ollut tullut kysymykseen. Päätin ottaa ohjat käsiini. Aloitin tutkimukset ja keräsin vihjeitä. Huomasin, että ketjut hävisivät aina silloin, kun taivas oli pilvessä ja kuu ei paistanut. Suoritin kenttätyötä yöllä, ja pian huomasin, että ketjuja varastava henkilö oli itse asiassa ikivanha kylän legendoissa tunnettu "Varjotonttu". Tämä olento oli häilyvä, näkymätön ja pelkkä myytti monien mielestä, mutta voisin valita uskoa, että se oli todellinen. Eräänä yönä, kun kuu paistoi kirkkaasti, piilouduin puun taakse ketjun läheisyyteen. Vihdoin, juuri kun syvyydet alkoivat hiljentyä, näin varjon liukuvan kehysten läpi. Olin hämmentynyt ja innoissani. Varjotonttu ilmestyi, ja se oli... vanha, harmaahiuksinen pierun tuoksuinen nainen. Hänellä oli lenkkarit jalassaan ja valtava kassi täynnä varastettuja ketjuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi