Oon ollu 7 kk työtön enkä ole päässyt edes yhteenkään työhaastatteluun!
Kommentit (33)
Olen ollut kahdeksan vuotta työtön enkä ole joutunut yhteenkään haastatteluun enkä aio joutuakaan.
Ikävää jos itse joutuu tuohon tilanteeseen.
Olen ollut n 3 kk ja vituttaa ihan helvetisti.
Mutta mistä edes löydätte avoimia paikkoja tällä hetkellä? Minä en löydä, vaikka oman alan paikkoja on normaalisti hyvin auki. Tosin niihin on sitten se 200-300 muuta hakijaa.
Mä olen ollut työttömänä 9 kuukautta ja olen päässyt yhteen haastatteluun sekä olisin saanut sen paikan mutta sitten he päättivätkin että ei palkata ketään.
Persulogiikalla pitää siis leikata tuista lisää. Sillä niitä työpaikkoja syntyy!
Tää tätä tänä päivänä. Mä olin reilun vuoden työttömänä, hain ties miten monia paikkoja. Viime viikolla pääsin ekaan haastatteluun ja ens viikolla alkaa työt.
Saattaa se aurinko joskus paistaa apnkin risukasaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää tätä tänä päivänä. Mä olin reilun vuoden työttömänä, hain ties miten monia paikkoja. Viime viikolla pääsin ekaan haastatteluun ja ens viikolla alkaa työt.
Saattaa se aurinko joskus paistaa apnkin risukasaan.
Onnittelut!
Ap
Minä tajusin melko nopeasti, että en tule ikinä haastatteluihin pääsemään tai mihinkään työhön. Lopetin sitten hakemusten lähettämisen ja hyväksyin faktan. Paljon helpompaa näin.
Tervetuloa todellisuuteen.
Työttömille järjestetään verovaroin CV kirjoituskursseja ja urasuunnittelua. Elämänhallintakursseja ja työelämäkuntoutusta jne. Aktivoidaan työttömiä.
Järkevintä mitä työtön voi tehdä on käydä vaaleissa äänestämässä SDP puoluetta tai Vasemmistoliittoa.
Jäin lomautetuksi joulukuussa ja sitten sen jälkeen tulin irtisanotuksi ilman, että palasin töihin lainkaan. Olen ollut onnellisempi kuin vuosiin ja ahdistuskin alkaa hellittämään kun pää pikkuhiljaa suostuu ymmärtämään, ettei tartte enää mennä takaisin. Eikä todellakaan enää kiinnosta joutua ikinä enää samaan rääkkiin. Onneksi on ikää sen verran, että en henkeäni pidättele työhaastattelukutsujen vuoksi. Onneksi on pääomatuloja sen verran, että pärjään ok kun tarkasti elän.
Ja sille, joka taas tulee huutamaan räkä lentäen loisivista työttömistä, sanon taas kerran, että pysyn työttömänä ihan vaan kiusatakseni sua. Koska voin. Siinäpä möykkäät töissä räytyessäsi, ole hyvä.
Itsekin ollut nyt 2kk työtön. Aikamoista, koko pienen ikäni saanut töitä painaa. Noh, mutta itse nyt kävin työnhakuvalmennuskurssin ja ihan hyviä vinkkejä sieltä sain, vaikka aluksi oli hirveät ennakkoluulot.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää jos itse joutuu tuohon tilanteeseen.
Olen ollut n 3 kk ja vituttaa ihan helvetisti.
Ensimmäiset kymmenen vuotta ovat rankimmat, sitten se lähtee sujumaan.
Nimim: Kokemusta
Minä olisin päässyt oman alan töihin ja paikkoja on vaikka kuinka paljon, mutta en yksinkertaisesti jaksa ko. alan töitä enää tehdä. Ilmoittauduin sitten työttömäksi ja hain lääkäriltä todistuksen, että en pysty oman alan töitä tekemään. Pääsin sitten opiskelemaan uutta alaa työvoimakoulutukseen
Opiskelujen jälkeen..
En ole ollut päivääkään työttömänä.
Kaikkeen tottuu, myös työttömyyteen. Ja tottahan se on että työttömyys on hyvin harvoin oma valinta tai tahto, joten eletään sitten sen mukaan että meidän päättäjien tahtotila on se että maassa on paljon työttömiä ja täällä pukkaa konkurssia toisensa perään kun sisämarkkinat ja ostovoima tippuu alaspäin koko ajan kuin lehmän häntä. Jos tätä ei haluttaisi, niin täällä toimittaisiin ihan toisin, eikä tällä tavalla.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ollut nyt 2kk työtön. Aikamoista, koko pienen ikäni saanut töitä painaa. Noh, mutta itse nyt kävin työnhakuvalmennuskurssin ja ihan hyviä vinkkejä sieltä sain, vaikka aluksi oli hirveät ennakkoluulot.
Kyllä ne ihan hyödyllisiä on tuossa tilanteessa! Sen sijaan sitten kun tyrkyttävät seuraavaa ja seuraavaa hinkkauskurssia, niin se on turhauttavaa ja ajan sekä rahan hukkaan heittämistä.
Minä olen ollut 20 vuotta työtön ja päässyt takas 2 haastatteluun, nämäkin olis 19 vuotta sitten.