YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta
Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.
Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.
Kommentit (1740)
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haukutte toisen ulkonäköä? Tosi alhaista. Mielestäni hän on oikein sievä, hänellä on kauniit hiukset ja herttainen olemus. Eivät kaikki miehet etsi täydellisiä naisia.
On sinun itsesi vastuulla minkä näet haukkumisena. Minusta lihava on kuvaava sana, ei varsinaisesti haukkumasana. Kukaan ei kai ole hänen hiuksiaan haukkunut, herttainen olemus ei välttämättä ole kehu (mielipidekysymys).
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haukutte toisen ulkonäköä? Tosi alhaista. Mielestäni hän on oikein sievä, hänellä on kauniit hiukset ja herttainen olemus. Eivät kaikki miehet etsi täydellisiä naisia.
Se ei ole mitään haukkumista vaan kylmä tosiasia, että Veera on reilusti ylipainoinen. Ihan minkä tahansa ylipainoisuuden määritelmän mukaisesti. Merkittävä lihavuus ei ketään kaunista.
Pitäisikö tämä totuus lakaista maton alle ja esittää tyhmää kummastellen miksei treffiseuraa ole löytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole haukkumisesta. Ainoastaan syyn kertomisesta miksi kauniit hiukset ja herttainen olemus ei riitä. Mikäli sinä olisit samassa tilanteessa, haluaisitko kuulla pään silittelyä ja vaan aidon tosiasian, jota muuttamalla saattaisit päästä tavoitteeseesi? Ei maailma muutu, mutta Veera voi muuttua.
Entä sitten kun nainen on sporttinen ja hoikka, mutta miestä ei löydy? Vika on sitten tietysti korvien välissä.
Parempi varmaan olla vähän pyöreä kuin ihmisten mielestä "hullu".
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joku Veera 27 joka haluaa lapsia
Ite otan minkä tahansa ikäsen naisen joka EI halua lapsia mutta haluaa seksiä. Mielellään 40+ ikää että on myös tosissaan ettei halua lapsia
Totta. Ne naiset, joilla on lapsiluku täynnä, ovat paljon seksuaalisempia, eivätkä halua sitoutua liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista että nainen voi olla vaikka täysin rahaton sekakäyttäjä sossupummi, kunhan on hoikka. Fiksu ja varakaskaan ei kelpaa jos on ylipainoa. Eipä ole mihinkään päästy minun nuoruudestani kasarilla-ysärillä, tosin silloin piti olla anorektisen laiha.
No eihän se näin mene kuin näiden palstahuutajien voimafantasioissa. Tietenkin hoikalle löytyy enemmän faneja kuim pullukalle, mutta kaikenkokoisia pareja muodostuu edelleen. Pulleampia enemmänkin kuin ysärillä, koska väestö pyöristyy.
Paitsi että juurikan te ja lehdistö julistaa ettei pareja muodostu.
Naiset oikein nautiskelevat täällä aiheella. Eikä siinä, minusta oikein hyvä ettei nainen pääse täyttämään sen elämän ainoaa merkityksellistä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mitään haukkumista vaan kylmä tosiasia, että Veera on reilusti ylipainoinen. Ihan minkä tahansa ylipainoisuuden määritelmän mukaisesti. Merkittävä lihavuus ei ketään kaunista.
Pitäisikö tämä totuus lakaista maton alle ja esittää tyhmää kummastellen miksei treffiseuraa ole löytynyt?
Eiköhän tämä näkökanta ole tässä jo noin 859 kertaa sanottu. Ja kyllä, jos tämän palstan ikävät tekstit eivät ole haukkumista, niin mikä sitten on? Varsinkin miehet loistaneet mitä alatyylisimmillä sepustuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten kun nainen on sporttinen ja hoikka, mutta miestä ei löydy? Vika on sitten tietysti korvien välissä.
Ei tietenkään puntari ole yksi ja ainoa työkalu joka rakkauselämästä määrää. Yleisin ja yksinkertaisin selitys miksi tämmöinen "täydellinen nainen" ei päädy parisuhteeseen on passiivisuus. Jossei yksinkertaisesti tapaa arjessa potentiaalisia kumppaneita, eikä tee itseään tunnetuksi muullakaan tavalla niin aika mahdotonta se on kenenkään treffeille pyytää. Todella monet elää nykyisin äärimmäisen kapeissa sosiaalisissa ympyröissä.
Vierailija kirjoitti:
Veera ilmoittaa ettei käytä aikaa aktiiviseen deittailuun. Hän kertoo viettävänsä aikaa lähinnä kavereidensa kanssa, ja että on kiireinen (työ ja opiskelut). Hän asuu alueella jossa on enemmän ikäisiänsä naisia kuin miehiä, viihtyy omillaan. Tinder-deittailu ei ole tuottanut tulosta.
Anteeksi nyt vaan, mutta jos hän ei aio aktiivisesti lähestyä ketään, mutta silti haluaisi kumppanin, hänen pitäisi kai tehdä jotain mikä tekisi hänestä lähestyttävämmän. Siis jos haluaa lisätä todennäköisyyttä sille että joku näkee hänet.
Ymmärrän hyvin, ettei halua rutinoitua nykyajan rekrytointiprosessia muistuttavaan deittisirkukseen, jossa ei edes muista mitä on jo kellekin kertonut. Ihan tervettä toivoa tapaavansa ihmisiä spontaanisti. Ja siinä mielessähän se aktiivinen elämä ja täysi kalenteri päihittävät aina kotona nyhväämisen. Kuinka monelle yksinäiselle onkaan annettu ohje harrastaa ja olla liikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On surullista lukea tätä keskustelua. Millaisia ihmisiä te olettekaan ja kuinka kaikki kannatatte vihapuhetta. Ei ihme, että monella suomalaisella menee huonosti ja monella tämänkin lukijalla tulee epävarma olo itsestä. Ymmärrän, että tänne palstalle eksyy vain kun kaikki järkevä puuttuu.
Ihmettelen kuinka paha olo teillä kaikilla haukkujilla voikaan olla. Tuntuu, että tämä keskustelupalsta on inhottavan porukan hallussa. Luulisi, että moderaatroritkin tähän kunnolla muuttuisivat.
Kannustatteko hyvät kirjoittelijat ja lukijat lapsianne tällaiseen käytökseen koulussa? Katsokaa peiliin.
Miksi tuette tällaista? Mitä ihmeen porukkaa te olette.
Tätä palstaa luettuaan sinkkunaiset varmaan mieluusti pysyvät vastakin yksinään.
Näinpä! Tässäkin ketjussa riehunut se yks "miesvihamies", joka jokaisella ulostulollaan aiheuttaa sitä miesvihaa. Toki pidempään eläneet tietävät, että oikeassa elämässä on myös normimiehiä. Mut tää palsta saa kaikki vaikyttamaan todella luotaantyöntäviltä!
Miesvihamies kuitenkin vain vastailee teidän miesvihaa tihkuviin viesteihin. Te niitä viestejä ja ketjuja tehtailette
En ole Veeran kohderyhmässä, koska olen jo parisuhteessa ja ikääkin alkaa olemaan liikaa - olkoonkin, että sain viime vuonna treffipyynnön 29-vuotiaalta naiselta.
Muilta osin minä kyllä olen Veeran kohderyhmää. Olen korkeakoulutettu, johtotehtävissä talouspuolella ja menneisyydessä osallistuin paikallispolitiikkaankin.
Jos mietitään asiaa inhorealistisesti, miksi haluaisin parisuhteeseen tai perhettä perustamaan Veeran kanssa?
Ensi alkuun myönnän toivovani, että liikunnallisuus tarkoittaisi hoikempaa olemusta. Mutta jos unohdetaan tämä, onko se oikeasti paras vaihtoehto jos parisuhteessa ja perhettä perustamassa on kaksi urasuuntautunutta ja kiireistä ihmistä? Jos molemmat juoksevat töissä, opiskelemassa, politiikassa, harrastamassa, kavereilla ja matkustamassa? Missä vaiheessa on aikaa seurustelulle saati perheelle?
Naisten mielestä selkeästi on, koska urasuuntautunut mies tuntuu olevan kaikkien naisten toive, vain eri syistä. Joko samanlaisuuden takia, tai koska erilaiset täydentävät toisiaan. Jostain syystä ei koskaan niin päin, että nainen on se urasuuntautunut ja mies täydentää tätä.
Olen myös tyypillinen mies sikäli, etten halua jauhaa työasioista kotona. En usko työpaikan arvoihin samalla tapaa kuin tuntemani uranaiset. Ne ovat lähinnä markkinointishaibaa. En siis ole kiinnostunut "voittajatiimistä" jossa edetään yhdessä työelämässä ja puidaan kotona työpäivän tapahtumia. Minä kaipaan kotona naisellista pehmeyttä ja viehkeyttä, kumppania joka tuo parisuhteeseen asioita joissa minulla on loogisena numeroihmisenä parantamisen varaa.
Veeralla on varmasti hyvä CV työelämässä. Mutta ainakin minä katsoisin "seurustelu-CV:stä" ihan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi haluta korkeakoulutettua, varakasta miestä olematta itse korkeakoulutettu. Hän myös saa sen.
Miehillä on toisin. Matalasti koulutettu mies ei saa korkeakoulutettua naista.
Ei pidä paikkaansa. Olen käynyt vain ammatillisen koulutuksen ja ollut parisuhteissa vain korkeakoulutettujen naisten kanssa. Tulotasolla tuntuu olevan suurempi merkitys, nainen ei valitse miestä, joka tienaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen about samanikäisenä naisena huomannut sen ongelman, että moni menee joka paikkaan kaverin kanssa. Ensin tehdään pääosin sellaisia juttuja joiden parissa on lähinnä toisia naisia (mikä on tietysti ok), sitten mennään sinne jonkun kaverin kanssa lähinnä keskenään juttelemaan. Koen että on nykyään kaverimielessäkin tosi vaikea lähestyä ketään, paitsi vanhempia naisia.
Naisporukoissa osoitetaan baareissakin usein eleillä ja ilmeillä, ettei kannata lähestyä ja pysykää pois, varsinkin jos samassa ravintolassa on joku tunnetumpi mies, poliitikko tai muuten vain julkkis.
Miten se miehen tunnettavuus tuohon vaikuttaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi haluta korkeakoulutettua, varakasta miestä olematta itse korkeakoulutettu. Hän myös saa sen.
Miehillä on toisin. Matalasti koulutettu mies ei saa korkeakoulutettua naista.
Ei pidä paikkaansa. Olen käynyt vain ammatillisen koulutuksen ja ollut parisuhteissa vain korkeakoulutettujen naisten kanssa. Tulotasolla tuntuu olevan suurempi merkitys, nainen ei valitse miestä, joka tienaa vähemmän.
Siinä on sama haaste. Kun osa hyvin tienaavista miehistä menee pienituloisille naisille joilla on muita vahvuuksia, kaikille hyvätuloisille naisille ei riitä hyvätuloisia miehiä.
Minä tunnen useita pareja, joissa mies on matalammin koulutettu ja jopa pienituloisempi. Heillä voi kuitenkin olla sosiaalisesti hyvä asema esim. harrastuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useita pareja, joissa mies on matalammin koulutettu ja jopa pienituloisempi. Heillä voi kuitenkin olla sosiaalisesti hyvä asema esim. harrastuksen kautta.
Tämä on kiinnittänyt Suomessa ainakin saksalaisten huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan nätti muttei sytytä seksuaalisesti. Mielikuva pullantuoksuisesta tulevasta äidistä, joka hyvin rauhallinen ja koko elämä tätä rataa. Puuttuu himo, jostain pilkistävä seksuaalinen veto, houkutus.
Syttyykö miehet seksuaalisesti kuviin?? Siis oikeasti?? Parisuhdetta ajatellessa. Itselle siihen kyllä kuuluu myös tapaaminen, keskustelu ja ne kuuluisat kemiat, joita on tai ei ole, jotka syntyy tqi ei synny siitä kanssakäymisestä.
Ymmärrän toki, et tietyt ulkoiset kriteeri ovat joillekin tärkeät. Mutta ihmisiä oikeasti kohdatessa vasta tietää lopullisen totuuden.
Kyllä, miksi luulet seksivideoiden ja slastonkuvien kiinnostavan miehiä?
näinpä. Ja romanttiset elokuvat naisia.
Molemmat sitten ottaa hieman vinoutuneita vaikutteita niistä
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mitenkään tavatonta. Helppona esimerkkinä tämmöinen klassinen "muusikon renttu" mies. Boheemi muusikko omassa sosiaalisessa hyvässä asemassaan on monelle naiselle paljon mieluisampi kumppani kuin jonku verovirastonharmaa ekonomi. Menee ihan männikköön jos rakkauden asioissa alkaa liian paljon rahassa mittaamaan asioita. Olisi tosi tyhmä idea valita elämänkumppani pelkästään sen perusteella kuka tekee töissä eniten rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden, joka on hoikka ja urheilullinen, nätti ja todella nuoren näköinen. On ollut kaksi pidempää parisuhdetta. Mutta monen monta sinkkuvuotta myös. Eikä hän ole ainoa tällainen. Ei mikään hoikkuus tai muu yksittäinen asia mitään ratkaise. Todella yksoikoista ajattelua. Eikä luonteessakaan tarvitse olla mitään vikaa.
Samat ongelmat oli deitti.netissä ja treffimestassakin.. sanomalehtien tai teksti-tv:n seuranhakuilmoon ei mahtunut liikaa tekstiä, eikä lainkaan kuvaa, joten ne toimivat jotenkin.