YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta
Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.
Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.
Kommentit (1740)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehet huom! Tuo tavisnainen haluaa miehen!
Minusta Veera on kyllä selkeästi siellä tavisnaisten valikoiman parhaimmistossa. Perusnätti, mutta osaa meikata itsensä siististi ja seksikkäästi. Paksut hiukset, tai osaa ainakin laittaa ne niin että ne näyttävät hyvältä. Lisäksi koulutus ja täyspäisyys. En tiedä mitä sitten jonkun miehen mielestä puuttuu? Että joku erikavikmanmainen pukeutuminen?
Itse olen hurjasti häntä alempana tasoltani, eli ihan alinta roskasontasakkia, jos hän on tavis.
Miksi vastaava ylipainoinen mies ei kelpaa.
Lähes kaikki ylipainoiset miehet on parisuhteessa. Paitsi ne, jotka ovat hankkineet ylipainon olutta juomalla. Tupakointi on muuten asia, joka laskee miehen roskakastiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Veera on kyllä selkeästi siellä tavisnaisten valikoiman parhaimmistossa. Perusnätti, mutta osaa meikata itsensä siististi ja seksikkäästi. Paksut hiukset, tai osaa ainakin laittaa ne niin että ne näyttävät hyvältä. Lisäksi koulutus ja täyspäisyys. En tiedä mitä sitten jonkun miehen mielestä puuttuu? Että joku erikavikmanmainen pukeutuminen?
Itse olen hurjasti häntä alempana tasoltani, eli ihan alinta roskasontasakkia, jos hän on tavis.
No ei kyllä ole kuin enintään tavisten alatasoa.
Tai ehkä ennen oli paremmin. Onneksi olen tarpeeksi vanha ettei tarvi välittää lasten saannista.
Tässä taitaa nyt näkyä se ilmiö, että miehet eivät edes huom
Kyllä ne instapyllistelijät on sitä alinta kastia, vain naiset luulee että ne on miesten mieleen. Sitä paitsi ei miehet käytä instaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ongelma, että nainen yrittää miesten puolesta kertoa, mitä mieltä he ovat ja mikä heitä viehättää.
Itse olen hoikka, mutta muuten kadehdin Veeran ulkonäköä. Tietysti hän on vasta parikymppinen, eli ikä voi karttuessaan tehdä hänestä oikeasti taviksen.
Veeran pitää lähteä hesoista pois jos haluaa miehen
Miehethän niitä instapyllistelijöitä seuraa ja maksaa siitä seuraamisesta. Älkää tehkö niin, jos se on teille ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan...
Vierailija kirjoitti:
Puhtaan matemaattisesti tämä menee niin, että kun naisia on 54 %:a 2029-vuotiaista, jokaista 100 miestä kohti on 117 naista. Miehet ovat siis rajallinen resurssi, josta naiset kilpailevat ja joita ei riitä kaikille.
Tämä on kuitenkin vain lähtökohta. Otetaan mukaan vielä se, että miehen pitäisi olla nelikosta. Oletetaan, että tuohon miesjoukkoon kuuluu 1 % ikäluokan miehistä, joka sekin on varmaan enemmän kuin noita oikeasti on. Silloin jokaista tuohon ryhmään kuuluvaa miestä kohti on 117 naista, jotka "kilpailevat" ryhmään kuuluvista miehistä. Tai jos laventaa kriteereitä niin, että koulutuksen puolesta miesten top 5 % kelpaisi, silloin jokaisesta tuohon ryhmään kuuluvasta miehestä kilpailee 24 naista.
Tää oli tosi hyvin ja selkeästi kirjoitettu. Kiitos kun jaksoit avata lukuja näin konkreettisesti. Ei ihme, että monella fiksullakin naisella alkaa usko loppua Helsingissä.
Vierailija kirjoitti: Lähes kaikki ylipainoiset miehet on parisuhteessa. Paitsi ne, jotka ovat hankkineet ylipainon olutta juomalla.
Tämä on muuten totta. Ja jos eivät ole, niin heille on varmasti joku nainen ainakin antanut mahdollisuuden. Pitkäaikaissinkkumiehillä on nimittäin yleensä muitakin ongelmia, mm. hygienia ja kodin siisteys, joiden moni nainen kokee olevan helposti korjattavissa ja alkaa rohkeasti suhteeseen, huomatakseen vain että miestä ei kiinnosta korjata näitä asioita. Jos pullukka mies on Veeran kaltainen koulutettu ja siististi pukeutuva ja käyttäytyvä ihminen, niin varmasti joku nainen kiinnostuu.
Olen itse aikoinaan pariutunut ihan vanhanaikaisesti ja aikana ennen tindereitä, joten en ehkä vaan tajua. 15v parisuhdetta takana siis. Mutta olen tehnyt kavereiden seikkailuista huomioita matkan varrella.
1) todella monet tuijottaa vaan ulkonäköä ja pituutta. Jossain tinderissä ihminen hylätään parin kuvan perusteella tietämättä yhtään mitään muuta. oikeassa elämässä joku voi olla todella karismaattinen ja viehättävä ihminen, vaikka ei olisi perinteisellä tavalla komea ja hyvännäköinen. Tai pitkä. ja se perinteisen komea ja pitkä mies voi olla täysi kusipää, jonka kanssa pariutuminen syöksee elämän raiteiltaan moneksi vuodeksi (true story)
2) Joillain on edelleen aikuisenakin sellainen disney prinssessamainen käsitys rakkaudesta ja parisuhteesta. Että jalat vaan lähtee alta ja sitten ollaan onnellisia lopun elämään eikä mikään voi sitä muuttaa. Ja sitten kun tulee ongelmia ja suvantovaiheita, niin heivataan parisuhde mäkeen, kun ei ollut enää kipinää. Toki on myös huonoja parisuhteita, mutta aika usein ne suhteet päättyy siihen, että alkuhuuma menee ohi ja kuvitellaan, että koko 50v parisuhteen pitäisi olla sellaista kipinää ja tähtisadetta.
No kelpaanko veeralle kun olen kauppakorkeassa opiskellut 170 cm mies ja painan varmaan vähemmän kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaava ylipainoinen mies ei kelpaa.Lähes kaikki ylipainoiset miehet on parisuhteessa. Paitsi ne, jotka ovat hankkineet ylipainon olutta juomalla. Tupakointi on muuten asia, joka laskee miehen roskakastiin.
Kyllä se vain on niin, että jos kyseessä on "tavis" vähän reilu parikymppinen roimasti ylipainoinen mies niin hänellä on erittäin vaikea päästä edes ensitreffeille. Tinderissä ja vastaavissa on erittäin tiukka karsinta läpäistävä ennen sitä. Luultavasti ei saa yhtään matchia tai tyyliin kerran kuukaudessa tai kahdessa ja sekään ei sitten johda mihinkään.
Mahdollisuus tietysti löytyy jos on tosi symppis persoona ja tulee ihmisten kanssa hyvin juttuun niin löytää jotain kautta kumppani rinnalleen. Ei ylipaino sinänsä pariutumista mahdottomaksi tee. Se tekee vain siitä ensikontaktin luomisesta äärimmäisen vaikeaa. Ensimmäinen jään rikkominen on se kynnyskysymys. Pitää päästä niille ensimmäisille treffeille!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole kuin enintään tavisten alatasoa.
Tai ehkä ennen oli paremmin. Onneksi olen tarpeeksi vanha ettei tarvi välittää lasten saannista.
Tässä taitaa nyt näkyä se ilmiö, että miehet eivät edes huom
Sanotko että ilmiö on sama kuin naisilla jotka huomaa vain laatikkoleukaiset lentäjäkirurgit?
Eiköhän se tutkimus kertonut kuitenkin että naisista suurin osa arvioi miehet keskimääräistä rumemmaksi (1-4) ja vain 10% oli suht ok tai komeita. Miesten papereissa naisten jakauma oli oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ongelma, että nainen yrittää miesten puolesta kertoa, mitä mieltä he ovat ja mikä heitä viehättää.
Ei naiset koe tuota ongelmana. Nehän luulee tietävänsä jopa mitä miehet tuntee ja millaisia miehet ovat. Trans-miehet on just näitä sairaita jotka kuvittelee tietävänsä mitä on olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Lukumäärällisesti Helsingin seudulta löytyy ylivoimaisesti eniten sinkkumiehiä koko Suomesta. Helposti enemmän kuin keskimääräisessä pikkukaupungissa on edes asukkaita yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaava ylipainoinen mies ei kelpaa.Lähes kaikki ylipainoiset miehet on parisuhteessa. Paitsi ne, jotka ovat hankkineet ylipainon olutta juomalla. Tupakointi on muuten asia, joka laskee miehen roskakastiin.
Onks sulla joku lähde noille väitteille?
Ei? niinpä... spermaviemäri taas keksimässä tarinoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö Tampereelta tai Turusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaan matemaattisesti tämä menee niin, että kun naisia on 54 %:a 2029-vuotiaista, jokaista 100 miestä kohti on 117 naista. Miehet ovat siis rajallinen resurssi, josta naiset kilpailevat ja joita ei riitä kaikille.
Tämä on kuitenkin vain lähtökohta. Otetaan mukaan vielä se, että miehen pitäisi olla nelikosta. Oletetaan, että tuohon miesjoukkoon kuuluu 1 % ikäluokan miehistä, joka sekin on varmaan enemmän kuin noita oikeasti on. Silloin jokaista tuohon ryhmään kuuluvaa miestä kohti on 117 naista, jotka "kilpailevat" ryhmään kuuluvista miehistä. Tai jos laventaa kriteereitä niin, että koulutuksen puolesta miesten top 5 % kelpaisi, silloin jokaisesta tuohon ryhmään kuuluvasta miehestä kilpailee 24 naista.
Tää oli tosi hyvin ja selkeästi kirjoitettu. Kiitos kun jaksoit avata lukuja näin konkreettisesti. Ei ihme, että monella fiksullakin naisella alkaa usko l
Minulla taas menee usko teidän matikkataitoihin.
btw, uusimaalla se on 49,76% miehiä ja 50,24% naisia. Pyöristäen voisi sanoa 0,5% ero. 200 miestä kohti on 201 naista. Miehet eivät varsinaisesti ole rajallinen resurssi edes uusimaalla, mikä on ainoa maakunta jossa suhdeluku on edes noin päin. Ei tarvitse edes lähteä Etelä-Karjalaan niin miehiä on enemmän kuin naisia. Aivan kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukumäärällisesti Helsingin seudulta löytyy ylivoimaisesti eniten sinkkumiehiä koko Suomesta. Helposti enemmän kuin keskimääräisessä pikkukaupungissa on edes asukkaita yhteensä.
Ei paljoa auta, kun lukumääräisesti sinkkunaisia on vielä enemmän. Helsingissä on 117 naista 100 miestä kohti, kuten tuossa aikaisemmin oli esillä.
Tavisnainen = jonkun tunnetun Hollywood-kaunottaren nököinen, mutta ilman meikkiä. Ei saa missään nimessä olla ylipainoa, mutta kurveja saa olla kyllä rinnoissa, pyllyssä ja hei, uuman on sitten oltava hoikka. Tavisnaisella on kauniit kasvot, luonne suloinen ja kiltti, mutta on myös peto sängyssä.
Oletko tällainen nainen? Jos ET, olet alemman tason nainen.