YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta
Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.
Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.
Kommentit (1740)
Naisten, Veeran ja muidenkin kannalta Helsinki on Suomen armottomin paikka.
Kun AP.n linkittämän artikkelin mukaan ikäryhmässä 20-29 naisia on 54 %, jo sillä on huomattava vaikutus parisuhteen löytämiseen. Sen lisäksi, jos sen miehen tahtoo olevan erittäin hyvin koulutettu, sanotaan vaikka oikis, lääkis, kauppakorkea tai poli (kutsutaan noita tiedekuntia nelikoksi), niin kilpailu noista miehistä on äärimmäisen kovaa. Täysin armotonta, jos tilannetta lähestyy matemaattisesti.
Puhtaan matemaattisesti tämä menee niin, että kun naisia on 54 %:a 2029-vuotiaista, jokaista 100 miestä kohti on 117 naista. Miehet ovat siis rajallinen resurssi, josta naiset kilpailevat ja joita ei riitä kaikille.
Tämä on kuitenkin vain lähtökohta. Otetaan mukaan vielä se, että miehen pitäisi olla nelikosta. Oletetaan, että tuohon miesjoukkoon kuuluu 1 % ikäluokan miehistä, joka sekin on varmaan enemmän kuin noita oikeasti on. Silloin jokaista tuohon ryhmään kuuluvaa miestä kohti on 117 naista, jotka "kilpailevat" ryhmään kuuluvista miehistä. Tai jos laventaa kriteereitä niin, että koulutuksen puolesta miesten top 5 % kelpaisi, silloin jokaisesta tuohon ryhmään kuuluvasta miehestä kilpailee 24 naista.
Noista lähtökohdista sen sopivan miehen löytyminen alkaakin sitten olemaan aika vaikeaa. Ottamatta nyt mitenkään kantaa siihen, että joku nainen voi olla tosi hyvä ja kiva persoona sun muuta. Matematiikan puolesta lähtökohdat ovat kuitenkin tuossa yllä mainitut.
Olen seurannut jo vuosia, miten parisuhdemarkkinat toimivat, ja tulos on aina sama: tavallinen mies jää aina alakynteen. Kaikki tämä johtuu kahdesta asiasta eli tasoteoriasta ja naisten hypergamiasta.
Tasoteorian mukaan ihmiset pariutuvat oman tasoistensa kanssa, mutta tämä pätee vain miehiin. Naiset sen sijaan eivät koskaan tyydy omaan tasoonsa vaan naiset etsivät aina jotain parempaa. Tämä on sitä kuuluisaa hypergamiaa, joka tarkoittaa, että nainen valitsee aina miehen, joka on häntä korkeammalla sosiaalisessa hierarkiassa. Jos mies ei täytä tiettyjä kriteereitä kuten hyvä ulkonäkö, korkea status, paljon rahaa niin mies ei ole edes vaihtoehto naisille.
Ja miten tämä näkyy käytännössä? No, avaa mikä tahansa deittisovellus. Naisten mielestä 80 % miehistä on "keskivertoa huonompia", ja vain harvat miehet saavat kaiken huomion. Samaan aikaan tavalliset miehet eli ne, jotka tekisivät kaikkensa naisen eteen joutuvat tyytymään jämänaisiin eli rumiin naisiin. Heitä ei edes huomata ennen kuin naiset ovat käyttäneet nuoruutensa ja vetovoimansa tavoitellessaan niitä samoja 20 % huippumiehiä.
Ja sitten, kun vuodet vierivät ja ne kunnolliset miehet yhtäkkiä alkavat kiinnostaa, meiltä oletetaan löytyvän ymmärrystä ja valmiutta astua kuvioihin. Mutta arvaas mitä? Me ollaan nähty tämä peli läpi.
Nyky-yhteiskunta tukee tätä ilmiötä täysin. Some, Tinder ja feminismi ovat tehneet sen, että naisilla on loputtomasti valinnanvaraa tai niin naiset ainakin kuvittelevat. Samaan aikaan tavallisen miehen pitää nähdä järjetön määrä vaivaa saadakseen edes pienen palan huomiosta. Ennen riitti, että olit kunnollinen, kiltti ja huolehtiva, mutta nykyään se ei riitä mihinkään.
Tässä maailmassa tavallinen mies on vain pelinappula, ei voittaja. Ja kun tämä tajuaa, vaihtoehtoja on kaksi: joko lopettaa koko pelin pelaaminen tai kehittää itsensä sellaiseksi, että edes saa mahdollisuuden. Mutta kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että ensin ymmärtää totuuden: naiset eivät pariudu alaspäin. Naiset etsivät aina parempaa. Ja tavallinen mies on vain varasuunnitelma jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut jo vuosia, miten parisuhdemarkkinat toimivat, ja tulos on aina sama: tavallinen mies jää aina alakynteen. Kaikki tämä johtuu kahdesta asiasta eli tasoteoriasta ja naisten hypergamiasta.
Tasoteorian mukaan ihmiset pariutuvat oman tasoistensa kanssa, mutta tämä pätee vain miehiin. Naiset sen sijaan eivät koskaan tyydy omaan tasoonsa vaan naiset etsivät aina jotain parempaa. Tämä on sitä kuuluisaa hypergamiaa, joka tarkoittaa, että nainen valitsee aina miehen, joka on häntä korkeammalla sosiaalisessa hierarkiassa. Jos mies ei täytä tiettyjä kriteereitä kuten hyvä ulkonäkö, korkea status, paljon rahaa niin mies ei ole edes vaihtoehto naisille.
Ja miten tämä näkyy käytännössä? No, avaa mikä tahansa deittisovellus. Naisten mielestä 80 % miehistä on "keskivertoa huonompia", ja vain harvat miehet saavat kaiken huomion. Samaan aikaan tavalliset miehet eli ne, jotka tekisivät kaikkensa naisen eteen joutuvat tyytymään jämä
Hupsu, kaikki pariutuu tasoistensa kanssa. Taso vain mitataan eri tavalla.
Ei naisia kiinnosta pelkästään komea mies. Pitää olla rahaa tai statustakin. Komeus on siinä plussaa.
Miehet taas haluaa ensisijaisesti viehättävän ja mukavan naisen. Ei varakkaan kuspään kanssa viitsi elämäänsä tuhlata.
Nuo asennevammaiset naiset sitten päättää että miehet pelkää niitä koska ne on menestyviä... ehei, miehiä ei kiinnosta koska ne on kusipäitä. Kaksi eri asiaa.
Tavismiehet huom! Tuo tavisnainen haluaa miehen!
Kas, palstan Pikkukakkonen on taas palstalla, mutta kirjautumatta. Samaa sontaa kuitenkin suoltaa vuodesta toiseen.
Kaikista ihmisistä 80 % on taviksia. 10 % on huippuyksilöitä ja 10 % alle arvostelun esimerkiksi pahan päihdeongelman vuoksi. Miehillä on ihme harha, että heille kuuluu Miss Universum, kun naisten pitäisi tyytyä siihen huonoimpaan 10 %:iin. Tässäkin ketjussa suurin osa "miehistä" on alaikäisiä poikia, joilla ei ole mitään kokemuksia yhdestäkään naispuolisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä näkyy käytännössä? No, avaa mikä tahansa deittisovellus. Naisten mielestä 80 % miehistä on "keskivertoa huonompia", ja vain harvat miehet saavat kaiken huomion. Samaan aikaan tavalliset miehet eli ne, jotka tekisivät kaikkensa naisen eteen joutuvat tyytymään jämä
Genomi ei välitä tästäkään darwinististä jaskakan. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma taitaa olla vaan se että tuo nainen ei ole tasokas vaan se on alhaisen tason nainen ja hän haluaa tasokkaan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Veera on kyllä selkeästi siellä tavisnaisten valikoiman parhaimmistossa. Perusnätti, mutta osaa meikata itsensä siististi ja seksikkäästi. Paksut hiukset, tai osaa ainakin laittaa ne niin että ne näyttävät hyvältä. Lisäksi koulutus ja täyspäisyys. En tiedä mitä sitten jonkun miehen mielestä puuttuu? Että joku erikavikmanmainen pukeutuminen?
Itse olen hurjasti häntä alempana tasoltani, eli ihan alinta roskasontasakkia, jos hän on tavis.
Minäkin olen kotoisin Uudeltamaalta ja löysin miehen pohjanmaalta.kaupungissa jossa asuin oli hieman pienet piirit ihmisillä.Toki mullakin oli ja on yhä kavereina miehiä että naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kas, palstan Pikkukakkonen on taas palstalla, mutta kirjautumatta. Samaa sontaa kuitenkin suoltaa vuodesta toiseen.
Kaikista ihmisistä 80 % on taviksia. 10 % on huippuyksilöitä ja 10 % alle arvostelun esimerkiksi pahan päihdeongelman vuoksi. Miehillä on ihme harha, että heille kuuluu Miss Universum, kun naisten pitäisi tyytyä siihen huonoimpaan 10 %:iin. Tässäkin ketjussa suurin osa "miehistä" on alaikäisiä poikia, joilla ei ole mitään kokemuksia yhdestäkään naispuolisesta.
Marrying up on kyllä kaikissa maailman kulttuureissa ollut se naisten juttu. Alin 10% miehistä ei ole koskaan, missään saanut naisten parhaimmistoa, eikä ne sitä kuvittele saavansa.
Mutta spermaviemäreiden gaslighting on just tuota... tsemppiä miesvihaanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Veera on kyllä selkeästi siellä tavisnaisten valikoiman parhaimmistossa. Perusnätti, mutta osaa meikata itsensä siististi ja seksikkäästi. Paksut hiukset, tai osaa ainakin laittaa ne niin että ne näyttävät hyvältä. Lisäksi koulutus ja täyspäisyys. En tiedä mitä sitten jonkun miehen mielestä puuttuu? Että joku erikavikmanmainen pukeutuminen?
Itse olen hurjasti häntä alempana tasoltani, eli ihan alinta roskasontasakkia, jos hän on tavis.
Veera ei todellakaan ole tavisnaisten parhaimmistoa. Veera on ylipainoinen, ruma ja pinnallinen. Veeran taso ei yllä kyllä edes alempaan keskitasoon vaan kyllä se jää alhaiseen tasoon.
Sinä taidat olla sitten todella ruma ja lihava jos olet veeraa alemmalla tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole kuin enintään tavisten alatasoa.
Tai ehkä ennen oli paremmin. Onneksi olen tarpeeksi vanha ettei tarvi välittää lasten saannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taviskäsitteeseen mahtuu suurin osa ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veeran ongelma on 30-40 kiloa ylipainoa jo tuon ikäisenä. Tulee olemaan este mm. lapsettomuushoidoille ja 20 vuoden päästä, kun ylipainoa on kertynyt entistä enemmän, hänellä on polvet paskana.
Voit toki olla vielä alempitasoinen, mutta se on semmoinen juttu että terveytesi kannata sun kannattais tehdä jotain sille asialle. Terveydenhuollon alasajo on alkanut, sä voit jatkossa joutua maksamaan noista asioista kovan hinnan, varsinkin kun olet syyllinen ongelmiisi ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"erikavikmanmainen pukeutuminen"? Siis miten sellainen hirvitys tilannetta muka parantaisi? Erika Vikman voisi olla ihan ok mutta se kortonkiasuun sulloutuminen kyllä on 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti miehen pitää olla
- korkeakoulutettu
- vähintään yhtä vaativassa ja vähintään yhtä hyvin palkatussa työssä
- älykäs, kunnianhimoinen ja määrätietoinen
- naista selkeästi pidempi ja rotevampi
- hyvästä perheestä
- eläinrakas
- vihervasemmistolainen, mutta pyrkii korkeaan elintasoon ja pitää tykätä lentomatkustelusta
- sosiaalisesti taitava (osaa heittää nokkelia kommentteja aiheesta kuin aiheesta)
- pitää samoista asioista (tyypillisistä naisten asioista), mutta ei liiaksi
- hyväksyä, että naisella ei ole aikaa omistautua miehelle, mutta pitää olla valmis kohtelemaan naista kuin kuningatarta
- tasa-arvoinen, mutta vanhan ajan herrasmies joka maksaa treffeillä
- uniikki, koska naisella on uniikki miesmaku eikä kukaan muu pk-seudulla varmasti halua tällaista miestäKyllä m
Pari kohtaa osoittaa, ettei se ole mies vaan lapanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taviskäsitteeseen mahtuu suurin osa ihmisistä.
Siellä harmaassakin on valtavasti eri sävyjä ja asteikoilla on aina ala- ja yläpää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole kuin enintään tavisten alatasoa.
Tai ehkä ennen oli paremmin. Onneksi olen tarpeeksi vanha ettei tarvi välittää lasten saannista.
Tässä taitaa nyt näkyä se ilmiö, että miehet eivät edes huomaa niitä (meitä) tavallisia pulliaisnaisia tuolla kadulla tai laske heitä naisiksi. Sitten laskevat rumilustoon ne perussievät, jotka eivät näytä instagram-malleilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaava ylipainoinen mies ei kelpaa.
Paljonko sinulle oli tullut painoa siinä vaiheessa, kun miehesi kertoi ottavansa sinusta eron? 10 kiloa?