YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta
Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.
Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.
Kommentit (1740)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 24-vuotias mies ja tuo nainen näyttää ihan minun 43-vuotiaalta äidiltä...
Kyllä on surkimus mieheksi, jos pitää aikansa kuluttaa palstalla roikkuen.
Eikait se sukupuoli siihen vaikuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kyllä minulla on avioehto mutta moni muu mies on vankina lihavan ja ruman eukkonsa kanssa 15 vuoden avioliiton jälkeen. Pakotietä ei ole kuin taloudellinen turmio tai kuolema.
Huutonaurua! No jos on noin tyhmä, että on mennyt naimisiin ruman, kouluttamattoman, työttömän, työhaluttoman ja persaukisen naisen kanssa, niin todellakin se on oma vika ja siitä sietääkin tulla seuraamuksia.
Moni töissäkäyvä nainen on myös perseaukinen. Ja korkeasti koulutettu :D Naiset priorisoivat mukavia "kivoja" töitä toimeentulon sijaan.
Sanoo mies, jolla on velkarahalla ostettu bemari ja pikavippejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veera ei ole siro eikä hoikka ja ikääkin alkaa olla liikaa. Ei miehiä kiinnosta Veeran hyvä koulutus tai rahatilanne tai mielenkiintoiset harrastukset. Miehille tärkeintä on naisen ulkonäkö ja seksuaalinen yhteensopivuus. Ja hyvät ruoanlaittotaidot ja kiltti luonne ja naisellinen olemus, pukeutuminen.
Venäläinen nainen on tuollainen. Panostaa kaiken ulkonäköön ja palvoo miestään. Sellainen nainen on miehen unelmanainen.
Et tunne yhtäkään venäläistä naista. Tuo on miesten kehittelemä fantasia. Samanlaisia fantasioita hellivät miehet ympäri maailmaa. Kansallisuus vain vaihtuu.
Itse tunnen useita venäläisiä naisia. Kaikki käyvät töissä. Yksi jätti miehensä ja totesi tyytyväisenä: "ennen minulla oli kolme lapsi, nyt on enää kaksi lapsi".
Minulla on ollut kaksi pidempää suhdetta venäisen naisen kanssa, joten tiedän mistä puhun. Sinä et todennäköisesti tunne yhtään Venäjällä asuvaa venäläistä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä moni mies on huijattu suhteeseen tällaisen pulskan naisen kanssa. Nuorena ovat hoikkia (50-60kg) kun mennään naimisiin jne. mutta pari muksua ja molemmista +15kg (80-110kg) niin ei enää ollakaan. Nyt jos mies lähtisi, vaimo saisi kaikesta puolet. Pattitilanne ja valtava aivomätä miehelle jaksaa.
Oi voi. Mies joka ei voi erota eikä ole vaatinut avioehtoa, niin oma on ongelmansa. Jos vaimossa ei ole muuta vikaa kuin paino, niin sanoisin että asiat on vielä aika hyvin.
On myös täysin naurettava väite, että pitkässä parisuhteessa se kumppanin paino olisi joku prioriteetti, jonka vuoksi erota. Toki joillekin näin on, mutta aika usein ei ja tuollainen pinnallisuus nyt muutenkaan ei ole parisuhdetta ylläpitävä tekijä. Harva mieskään on tikissä enää siinä vaiheessa, kun muksut on tehty ja aika kuluu.
Aika moni mies oikeesti on ihan kohtuu tikissä 40-60 vuotiaanakin ainakin omassa viitekehyksessäni. Naiset sensijaan alkavat olla hyvin eriparisia miehiin verrattuna ja siksi osa onkin uudistanut vuosimallia 15-20 vuodella.
Juuri näin. Sanoisin, että 60+ ikäryhmässä on selvästi enemmän hyvinsäilyneitä hoikkia harmaita panttereita kuin vastaavasti naisia.
Vierailija kirjoitti:
Aika isokokoinen ja hiukan tädinomainen olemus.
Ulkonäkö kyllä vaikuttaa ja miehiä saattaa pelottaa "asiantuntijat" ja koulutetut naiset.
Kyllä moni mies haluaa kauniin naisen, mutta monelle komealle tärkeää on luonne (koska heillä itsellä on 'ulkonäkö' jo). Yksilökohtaista se kyllä mitä kukin hakee.
Olen kuullut, että suurissa kaupungeissa kaikilla naisilla on haastavaa löytää treffikumppania nykyään. Miehillä on aika epäilyttäviä ja sekavia profiileita ja kuka haluaa jonkun kellä on ongelmia omaan elämäänsä.
Varmaan miehet kokevat ihan samoja haasteita, mutta ghostaavat molemmat sukupuolet ja keskustelut tyrehtyy jne.
Koska arvostelet tuolla tavalla kauniin nuoren naisen ulkonäköä, osaan arvata miltä sinä näytät. Kalpea naamasi on vetelä, ylipainoa löytyy ja kroppasi on löysä, pukeudut rumiin huppareihin ja treenaat kännykkää selaamalla. Kalju on hyvällä alulla ja olet lyhyt.
Älä vaivaudu selittelemään, tiedän että osun oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei pääkaupunkiseudulta löydy miestä? Onko taas semmonen 50 kohdan vaatimuslista?
30 ylimääräistä kiloa noiden vaatimusten lisäksi aiheuttaa aika paljon kitkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veera ei ole siro eikä hoikka ja ikääkin alkaa olla liikaa. Ei miehiä kiinnosta Veeran hyvä koulutus tai rahatilanne tai mielenkiintoiset harrastukset. Miehille tärkeintä on naisen ulkonäkö ja seksuaalinen yhteensopivuus. Ja hyvät ruoanlaittotaidot ja kiltti luonne ja naisellinen olemus, pukeutuminen.
Venäläinen nainen on tuollainen. Panostaa kaiken ulkonäköön ja palvoo miestään. Sellainen nainen on miehen unelmanainen.
Et tunne yhtäkään venäläistä naista. Tuo on miesten kehittelemä fantasia. Samanlaisia fantasioita hellivät miehet ympäri maailmaa. Kansallisuus vain vaihtuu.
Itse tunnen useita venäläisiä naisia. Kaikki käyvät töissä. Yksi jätti miehensä ja totesi tyytyväisenä: "ennen minulla oli kolme lapsi, nyt on enää kaksi lapsi"
Valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika paljon on nyt näitä huuhaa järjestöissä yms suojatyöpaikoissa olleita korkeakoulutettuja vassarimammoja hakemassa tavan duuneja kun "kivoja" 5-8k€ /kk "töitä" ei enää olekaan loputtomine kampaviineripöytineen tarjolla! Meille haki kassatyöhön 18 yliopistotutkinnolla olevaa!"
Edelleen kysyn että oliko tuo se asenne jonka ajattelit naisia viehättävän jos joskus uskallat heille mennä puhumaan?
Ihan vinkkinä että sen toisen sukupuolen väheksyminen ja kivojen olkiukkojen rakentelu naisista ei ole se joka useimpia naisia sytyttää.
Kiitos kysymästä. Onnellisesti naimisissa kauniin vaimoni kanssa jo yli 20 vuotta. Kuhan trollailen täällä. Oikeesti olen ihan mukava ja asiallinen.
Et ole mukava etkä asiallinen. Vaimosi käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, että mies maksaa sen lystin. Suomalaisnaisen haukkuisit lompakkoloiseksi.
Itse asiassa nykyään ei ole suurta eroa työssäkäyvien venäläismiesten ja -naisten määrässä. Eikä oikeastaan missään muussakaan maassa.
Niin? Jos mies haluaa/vaatii naisen ehostautumista niin mies maksaa silloin lystin.
Minun venäläinen uranainen maksoi itse 500€ nanoteknologiaan perustuvasta hiusten pidennyksestä. Kuitenkin vähän ajan päästä hiuksiin piti saada taas uusi tyyli.
Vierailija kirjoitti:
"Olisi. Patrick Itäniemelle perfect match made in heaven. Ruokailutottumukset ja täydellinen liikkumattomuus olisivat varmasti myös heitä yhdistävä liimaava tekijä (kirjaimellisesti). Se, haluaako parikymppinen Patrick sitten 40- vuotiaan näköisen harpun rouvakseen on eri asia! Pasha Pozdniakovan jälkeen saattaa olla hieman vaikea adaptoitua äitinsä ikäisen oloiseen."
Arto Satosen siittämän ja synnyttämän oloinen Patrick näyttää itsekin 40+ ylipainoiselta kokoomusaktiivilta, jonka hauiskääntö on kampaviinerin ojennus Martelan toimistopöydältä suuhun.
Kiitos nauruista molemmat! xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laihduttaisi, niin saisi miehen.
Ei yhteinen arvomaailma, joka on parisuhteen liima, ole kiloista kiinni. Veera näyttää ihan keskikokoiselta suomalaisnaiselta.
No sitten keskikokoiset suomalaisnaiset ovat todella ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen perheen perustamista pitää löytää se kumppani. Kukaan ei valitse kumppania vain arvojen ja luonteen takia, vaan niistä syistä alun jälkeen suhteet kaatuu, niistä ne eivät ala. Suhteet alkavat fyysisestä, visuaalisesta ja seksuaalisesta viehätyksestä ja kemiasta. Läski ei juuri viehätä ketään, joten siksi homma vaikeempaa saada toteen virtahevon näköisenä.
Ei, vaan ihmisestä kiinnostutaan aluksi fyysisen ja visuaalisen viehätyksen vuoksi. Siis siinä vaiheessa, kun näet ihmisen ensimmäisiä kertoja. Suhteet eivät kuitenkaan ala tuosta vaiheesta, missä ei edes tunneta toisiaan vielä. Kyllä se viehätys katoaa välittömästi, jos tämä viehättävä henkilö alkaa suoltaa suustaan jotain omien arvojesi vastaista tuubaa. Kokonaisuus on se, mitä pariutumisessa katsotaan kun tehdään päätös siitä kannattaako kyseisen ihmisen kanssa aloittaa suhdetta. Se kemia sisältää
Ei vain aivan toisinpäin. Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä. Jos sen perusteella pitäisi kiinnostua niin eihän olisi koskaan kiinnostavaa naista. Nimenomaan ne sopivat arvot ja mitä nyt ylipäätään löytyy sisältä päin ovat tärkeitä ja niistä joko syntyy kiinnostus tai sitten ei
Vierailija kirjoitti:
"Koirien kanssa toimeen tuleminen ja halu asua koiran kanssa / sitoutua koiraan ovat kaksi eri asiaa."
Juuri näin. Itse rakastan koiria ja lähes kaikki koirat tuntuvat tykkäävän minusta. Silti en halua ottaa itselleni koiraa koska en katso että voisin antaa sille sellaisen elämän josta se oikeasti nauttii. Työ, matkat ja harrastukset aiheuttavat sen että koira ei saisi sitä aikaa ja huomiota jonka se ansaitsee.
Hyvin sanottu. En voisi ruveta suhteeseen naisen kanssa, jolla on koira. Se olisi ihan totaalinen turn-off.
Minulla on ollut kaksi pidempää suhdetta venäisen naisen kanssa, joten tiedän mistä puhun. Sinä et todennäköisesti tunne yhtään Venäjällä asuvaa venäläistä naista.
Miksi ne kumpikin sitten jätti sinut? Luulisi, että venäläisnaisten parisuhteet kestää ikuisuuksiin, kun ne on niin täydellisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kumpikin sitten jätti sinut? Luulisi, että venäläisnaisten parisuhteet kestää ikuisuuksiin, kun ne on niin täydellisiä naisia.
Löysin paremman näköisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllähän se fakta on, että jos mies ja nainen tienaa molemmat nettona 4000€/kk, niin naisella menee isompi osa rahasta meikkeihin, vaatteisiin, yms. krääsään, eli todennäköisemmin kaikki menee, mitä tulee."
Kyllä kyllä, hieno auto täytyy silti miehellä olla. Siinä päheet vanteet ja kaikki mahdolliset kiillotusaineet. Sitte pittää olla myös pleikkari, se tarvii päivittää uuteen malliin säännöllisesti. Ja pelit kanssa. Olutkin maistuu viikottain.
Mieshän ajain Porschella, mutta vaimon takia pitää tyytyä Mersuun, koska vaimo ei halua ostaa omaa autoa, eikä osaa käsitellä Porschea.
Ja tommosten naisten kanssa te pariudutte, huh sentään. Vaimoksi kelpaa pirttihirmu kunhan se on hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin paremman näköisen naisen.
Rumiako ne olikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, että mies maksaa sen lystin. Suomalaisnaisen haukkuisit lompakkoloiseksi.
Ja venäläinen nainen odottaa, että mies maksaa kaikki deitit, sen ensimmäisen mukaanlukien. Ja tuo säännöllisesti kukkia, muistaa kaikki merkkipäivät, hemmottelee synttäreinä ja antaa luottokorttinsa naisen vapaaseen käyttöön. Naisen tehtävä on olla kotona ja näyttää nätille, jonka mies kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koirien kanssa toimeen tuleminen ja halu asua koiran kanssa / sitoutua koiraan ovat kaksi eri asiaa."
Juuri näin. Itse rakastan koiria ja lähes kaikki koirat tuntuvat tykkäävän minusta. Silti en halua ottaa itselleni koiraa koska en katso että voisin antaa sille sellaisen elämän josta se oikeasti nauttii. Työ, matkat ja harrastukset aiheuttavat sen että koira ei saisi sitä aikaa ja huomiota jonka se ansaitsee.
Hyvin sanottu. En voisi ruveta suhteeseen naisen kanssa, jolla on koira. Se olisi ihan totaalinen turn-off.
Minun naapurissa asuu sinkkumies, mukava ja komea. Mutta sillä on koira, hyi. Tosi harmi, mies on muuten oikea saalis.
Jollekin on, toiselle ei. En voisi olla suhteessa edes lievästi ylipainoisen ihmisen kanssa. Sorry.