Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erirytmisyys puolison kanssa johtaa siihen, ettei tehdä koskaan mitään kivaa

Vierailija
28.04.2025 |

Vapaapäivinä puoliso makaa puolillepäivin. Perjantaina ollaan vielä saatettu sopia, että siivotaan yhdessä ja tehdään sitten jotain kivaa, mennään vaikka leffaan tai syömään. Kello 14 tilanne on kuitenkin se, että joko siivousta ei ole aloitettukaan tai minä olen siivonnut yksin, kun olen ollut hereillä jo seitsemästä saakka. Siinä miestä odotellessani olen myös käynyt lenkillä ja kaupassa, hoitanut pyykit ja tiskit ja maksanut laskut. Olen syönyt jo lounaan itse, kun mies vielä ryystää rauhassa akvaarion kokoisesta kahvimukistaan neljättä kupillista ja lehteilee kaikessa rauhassa sanomalehteä kalsarit jalassa nautiskellen.

Meidän toiminnan erilaiset rytmit johtaa joko siihen, että minä teen valtaosan kotitöistä tai sitten meidän yhdessäoloaika on vain sitä kotitöiden tekoa, kun ei muuta ehditä, kun hän on toimintakykyinen vasta kolmen aikaan iltapäivällä. Koska en ole mikään kotiorja, aion hankkia viikonloppuaamuihin itselleni nyt harrastuksia. En aio raataa yksin, enkä myöskään istuskella peukaloitani pyöritellen odottelemassa, koska herra viitsisi ryhtyä toimintakuntoiseksi.

Viime viikonloppu oli tästä loistava esimerkki. Meillä oli tarkoituksena käydä puutarhamyymälässä, pestä ikkunat ja pyörittää siinä ohessa vähän isommat pyykit, ja sitten illalla leffaan ja drinkille. Puutarhamyymälässä oltiin kello 16, ja ikkunanpesua ei oltu aloitettukaan. Ei menty mihinkään sinäkään iltana.

Olen ottanut asian puheeksi välillä, mutta välillä pidän suuni tietoisesti kiinni, koska jos tämä nyt sitten on miehen mielestä kivaa elämää, että raapii vapaa-ajallaan vain hanuriaan, onhan hänellä siihen oikeus. Mutta olen koittanut myös sanoa, että harmittaa, kun olisi kiva tehdä jotain hauskaa yhdessä joskus, ja se ei onnistu, kun vapaa-aika vain valuu ohi. Mies ei tajua ollenkaan, ja toisaalta sitten välillä ihmettelee, miksi meillä ei ole enää oikein mitään kipinöintiä.

Kommentit (387)

Vierailija
321/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toimii noin, koska hän voi ja koska piikana toimiva ap sen mahdollistaa. 

Muuta pois ap. Lopeta passaaminen, siivoaminen ja kaupassa käynti jo tänään. Kun jotain teet niin teet sen pelkästään itsellesi, mies peskööt omat pyykkinsä ja ostakoot ruokansa.

Vierailija
322/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa huomenna katsomaan kämppää itselleni :). Ajatus tuntuu tosi ihanalta ja vapauttavalta. Kauhea säätöhän tässä on edessä, mutta tiedän, että kunhan pääsen pois täältä työleiriltä, elämä tulee olemaan ihanaa. Voi siivota vain omat sotkunsa ja jää vapaa-aikaakin.  Kyllä mä sen tajuan, ettei mies välitä musta oikeasti tippaakaan. Ja ei tule myöskään tajuamaan, mikä meni pieleen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä kiteytyi se miksi miehet on/jää yksin. Toki joku poimii helmen, mikäli tämmönen ukko ei juo ja hakkaa, joku jatkaa tälle ",ilmasena piika-äitinä". Itselliset naiset on ollu aina uhka. Jos kieltäyy palvelemasta miestä on outo bitch. Kateellisten jauhantaa. 

Vierailija
324/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa huomenna katsomaan kämppää itselleni :). Ajatus tuntuu tosi ihanalta ja vapauttavalta. Kauhea säätöhän tässä on edessä, mutta tiedän, että kunhan pääsen pois täältä työleiriltä, elämä tulee olemaan ihanaa. Voi siivota vain omat sotkunsa ja jää vapaa-aikaakin.  Kyllä mä sen tajuan, ettei mies välitä musta oikeasti tippaakaan. Ja ei tule myöskään tajuamaan, mikä meni pieleen. Ap

Onneksi olkoon! Kuulostaa siltä että teet oikean päätöksen.

Vierailija
325/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma aina naisten kanssa "yhyy yhyy, mies ei tee ja toimi minun määrittelemällä aikataululla silloin kun minä haluan eikä mies ole vieläkään muuttanut elämä rytmiään minun määrittelemällä tavalla" oletko itse yrittänyt edes myöhäistä omaa aikataulua vai oletko tyypillinen nainen joka ajattelee että minun ei tarvi muuttua mutta miehen tarvii?

Siis mikä pakkotyöleiri parisuhteen pitäisi naiselle olla? Jos vuosi on yhdessä asuttu ja on jo noin kamalan kuuloinen tilanne niin ei tuossa ole mitään muuta vaihtoehtoa AP:n mielenterveydelle kuin lähteä. Mies voi sitten etsiä itselle uuden kotiorjan ja elättäjän jos kerran kalifina haluaa kotonaan elää. 

Vierailija
326/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös ap, tulepa joskus mielellään kertomaan tänne, mitä ukkosi sitten sanoi kun huomasi että olet tosissaan pois muuttamassa. Klassiset käyttäytymismuodot tuossa tilanteessa  yleensä ovat a) hätääntyy ja lupailee kaikenlaista että kyllä minä muutun sitten kun tämä väsymys/vitutus/muu-tus helpottaa (mutta ei aiokaan muuttua b) suuttuu ja uhkailee c) itkun tuhruisin silmin rukoilee ja anelee sinua jäämään , pahimmillaan uhkaa itsemurhalla d) sanoo, ihan sama , ja jatkaa pelaamista.

Vierailija
327/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä se iltavirkku ja mies aamuvirkku. Toimii niin, että mies tekee omat juttunsa kun minä vielä nukun. Sitten tehdään yhteisiä juttuja kunnes hän menee nukkumaan ja sitten minä teen omat jutut. Kotitöitä tehdään molemmat fiiksen mukaan ja kellonajasta riippumatta, yhdessä ja erikseen. Kaikki hoituu ajallaan, 50/50.

Totta on sekin, että ei voida mihinkään aikaisin aamulla tapahtuviin tai myöhään yöhön kestäviin juttuhin mennä usein yhdessä ilman jommankumman koomaväsymystä, mutta se on vain yksi huono puoli, hyviä puolia suhteessa enemmän. Kaikkea ei voi yleensä saada.

Vierailija
328/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha, ikkunat ja pyykit.. kuulostaa asioilta joita naiset tekee ystävien kanssa tai yksin. 

Eikö miehelläsi ole talon tai esim. pyörän korjausta? Milloin vaihdatte öljyt ja renkaat autoon yhdessä?

Vaidatteko tamponisikin yhdessä?

Vierailija
329/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan että AP:n mies ensin hätääntyy kun tajuaa että ero on edessä ja sen jälkeen suuttuu ja haukkuu AP:n pystyyn :D 

Vierailija
330/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kumppani, joka myös yökukkuja ja tykkää nukkua pitkään.

Helpottaa elämää.

Yleensä herään tuntia ennen häntä ja sekin tunnin odottelu on vähän mälsää. Voin kuvitella kuinka vituttaisi odotella 7-8 tuntia, että toinen on toimintakykyinen :D Yleensä menen potkimaan kumppanin hereille tunnin jälkeen, että nyt on "aamupalaa" klo 14 heh

Vierailija
331/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma aina naisten kanssa "yhyy yhyy, mies ei tee ja toimi minun määrittelemällä aikataululla silloin kun minä haluan eikä mies ole vieläkään muuttanut elämä rytmiään minun määrittelemällä tavalla" oletko itse yrittänyt edes myöhäistä omaa aikataulua vai oletko tyypillinen nainen joka ajattelee että minun ei tarvi muuttua mutta miehen tarvii?

Johan aloittaja kertoi, että tekee pitkää päivää töissä, eikä ole tarkoituksenmukaista, eikä terveydenkään kannalta hyväksi paskoa unirytmiä joka viikonloppu.

Mun miesystävä menee aikaisin nukkumaan ja herää ennen mua. On oppinut olemaan herättelemätä mua aamuisin, koska olen kiukkuinen kuin ampiainen, jos mut herätetään. Joustan omasta luonnollisesta rytmistäni silti, enkä makaa pitkälle iltapäivään, kuten aloittajan mies tekee. Ja jos jotain aikaisempaa menoa on, niin pystyn kyllä toimaantumaan liikekannalle.

Tuo mies nyt on selkeä vetelys muutenkin. Ei saa mitään kotihommia oma-aloitteisesti tehtyä. Ero tulee varmaan yllätyksenä. Sivumennen sanoen en itse kuuntelisi raivoamista kuin kerran. Toisesta kerrasta menisi lusikat jakoon. 

Mä oon sen verran viisastunut matkan varrella, että tulen aina pitämään oman asuntoni. En tee enää kompromisseja missään asumiseen liittyvässä asiassa. Voisin nukkuakin kotona, mutta miehen mielestä on tärkeää nukkua yhdessä. Ok, voin siinä asiassa joustaa, mutta miehellä on itsestäänselvösti oletuksena se, että solahtaisin hänen elämäänsä, tapoihin ja aikatauluihin ilman, että miehen täytyy muuttua lainkaan. Ei kiitos.

Vierailija
332/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ero tulee Ap: n miehelle ihan yllätyksenä, puskista, että kuinka tässä nyt näin pääsi käymään, kun nainen ei ole mitään puhunut/varoittanut.😅

Vierailija
333/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä saagassa kyllä vielä ihmettelen, että miten ihmeessä teillä on niin paljon astioita, että ne riittävät viikoksi ilman tiskaamista? Vai syöttekö paljon ulkona?

Vierailija
334/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin miehelle, että jos ei ole halua tai ole varaa maksaa yksin vuokraa meidän asunnosta, nyt on hyvä aika alkaa etsimään uutta, koska mä muutan pois heti kun löydän asunnon, ja irtisanon sitten oman vuokrasopimukseni. Reaktio oli se, mitä oletinkin: "Aha." Tää on miehen tapa keskustella vaikeista asioista. Tunteita ei näytä ollenkaan. Eipä mullakaan tässä enää sen kummempia ole sanottavana. Varmaan mykkäkoulua jatketaan sitten, kunnes kannan tavarani ulos. Ap

Vierailija
335/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös ap, tulepa joskus mielellään kertomaan tänne, mitä ukkosi sitten sanoi kun huomasi että olet tosissaan pois muuttamassa. Klassiset käyttäytymismuodot tuossa tilanteessa  yleensä ovat a) hätääntyy ja lupailee kaikenlaista että kyllä minä muutun sitten kun tämä väsymys/vitutus/muu-tus helpottaa (mutta ei aiokaan muuttua b) suuttuu ja uhkailee c) itkun tuhruisin silmin rukoilee ja anelee sinua jäämään , pahimmillaan uhkaa itsemurhalla d) sanoo, ihan sama , ja jatkaa pelaamista.

Juu siis todellakin d) 😄. Vahvasti. Ap

Vierailija
336/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap!! Toi reaktio kertoo kaiken. Ei ole susta oikeasti välittänyt. Vaikka ehkä tuntuu ikävältä niin parempi silti näin.

Kaikkea hyvää sinulle!!

Vierailija
337/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kumppani, joka myös yökukkuja ja tykkää nukkua pitkään.

Helpottaa elämää.

Yleensä herään tuntia ennen häntä ja sekin tunnin odottelu on vähän mälsää. Voin kuvitella kuinka vituttaisi odotella 7-8 tuntia, että toinen on toimintakykyinen :D Yleensä menen potkimaan kumppanin hereille tunnin jälkeen, että nyt on "aamupalaa" klo 14 heh

Siis itsekin heräät vasta klo 13?

Vierailija
338/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen etten jaksa lukea 17:ää sivua. Kerron vaan, että omassa parisuhteessani ollaan erirytmisiä, mutta tämä toimii kun molemmat välillä joustaa.

Minä en edes ole kovin aamuvirkku tosiaankaan, mutta miehen rytmi on monta tuntia myöhäisempi. Ai miten minä nautin kun saan juoda aamukahvini hiljaisuudessa yksin. Nukkumaankin on kiva mennä yksin, kun toinen ei tule siihen hyörimään ja tuskailemaan kun uni ei tule.

Me sovitaan etukäteen tekemiset ja niistä pidetään kiinni. Ei tämä muuten toimisi. 

Vierailija
339/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin miehelle, että jos ei ole halua tai ole varaa maksaa yksin vuokraa meidän asunnosta, nyt on hyvä aika alkaa etsimään uutta, koska mä muutan pois heti kun löydän asunnon, ja irtisanon sitten oman vuokrasopimukseni. Reaktio oli se, mitä oletinkin: "Aha." Tää on miehen tapa keskustella vaikeista asioista. Tunteita ei näytä ollenkaan. Eipä mullakaan tässä enää sen kummempia ole sanottavana. Varmaan mykkäkoulua jatketaan sitten, kunnes kannan tavarani ulos. Ap

ai kamala!!! Olen tosi pahoillani ap, tuo reaktio varmasti tuntuu kamalalta

Vierailija
340/387 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio raataa yksin, enkä myöskään istuskella peukaloitani pyöritellen odottelemassa, koska herra viitsisi ryhtyä toimintakuntoiseksi.

Olethan sinä silloin valinnut raataa yksin, jos kerran tartut siihen moppiin, jos herra ei tee mitään.

Ja toisekseen, siisteystasosta kannattaisi hellittää, jos mielii saadaa laatuaikaa puolison kanssa. Vähintäänkin hoitaa ne siivoukset eri päivänä kuin sen viihteen. Ketä muka kiinnostaa ensin siivota ja stten vielä lähteäkin jonnekin...? 😂

Herrastasi löysin sen vian, että en tajua ihmisiä, jotka makaa puoleenpäivän asti vapaapäivinään. Täytyy olla tosi elämäänsä tai liittoonsa kyllästynyt, jos niin tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän