Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erirytmisyys puolison kanssa johtaa siihen, ettei tehdä koskaan mitään kivaa

Vierailija
28.04.2025 |

Vapaapäivinä puoliso makaa puolillepäivin. Perjantaina ollaan vielä saatettu sopia, että siivotaan yhdessä ja tehdään sitten jotain kivaa, mennään vaikka leffaan tai syömään. Kello 14 tilanne on kuitenkin se, että joko siivousta ei ole aloitettukaan tai minä olen siivonnut yksin, kun olen ollut hereillä jo seitsemästä saakka. Siinä miestä odotellessani olen myös käynyt lenkillä ja kaupassa, hoitanut pyykit ja tiskit ja maksanut laskut. Olen syönyt jo lounaan itse, kun mies vielä ryystää rauhassa akvaarion kokoisesta kahvimukistaan neljättä kupillista ja lehteilee kaikessa rauhassa sanomalehteä kalsarit jalassa nautiskellen.

Meidän toiminnan erilaiset rytmit johtaa joko siihen, että minä teen valtaosan kotitöistä tai sitten meidän yhdessäoloaika on vain sitä kotitöiden tekoa, kun ei muuta ehditä, kun hän on toimintakykyinen vasta kolmen aikaan iltapäivällä. Koska en ole mikään kotiorja, aion hankkia viikonloppuaamuihin itselleni nyt harrastuksia. En aio raataa yksin, enkä myöskään istuskella peukaloitani pyöritellen odottelemassa, koska herra viitsisi ryhtyä toimintakuntoiseksi.

Viime viikonloppu oli tästä loistava esimerkki. Meillä oli tarkoituksena käydä puutarhamyymälässä, pestä ikkunat ja pyörittää siinä ohessa vähän isommat pyykit, ja sitten illalla leffaan ja drinkille. Puutarhamyymälässä oltiin kello 16, ja ikkunanpesua ei oltu aloitettukaan. Ei menty mihinkään sinäkään iltana.

Olen ottanut asian puheeksi välillä, mutta välillä pidän suuni tietoisesti kiinni, koska jos tämä nyt sitten on miehen mielestä kivaa elämää, että raapii vapaa-ajallaan vain hanuriaan, onhan hänellä siihen oikeus. Mutta olen koittanut myös sanoa, että harmittaa, kun olisi kiva tehdä jotain hauskaa yhdessä joskus, ja se ei onnistu, kun vapaa-aika vain valuu ohi. Mies ei tajua ollenkaan, ja toisaalta sitten välillä ihmettelee, miksi meillä ei ole enää oikein mitään kipinöintiä.

Kommentit (387)

Vierailija
381/387 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukat ei selvästi jaksa lukea koko ketjua, kuten niin usein ennenkin. Tuo ap:n mies ei siis tee mitään, ei yhtään mitään yhteisen kodin eteen. Järkyttyy jo pelkästä ajatuksesta että Hänen pitäisi tehdä siivota, laittaa ruokaa tai mitään muutakaan normaaleja kodin töitä. Heittelee roskat lattialle, ei käy kaupassa , nukkuu 14-16h /vrk viikot ympäriinsä. Yksin ollessaan tiskit homehtuu lavuaariin, puhtaat vaatteet loppuu kaapista jne. 

itse asiassa ihmettelen ap:n pinnaa jos on vuoden päivät katsellut tuollaista mieslasta , ehkä pitää takapuolikin käydä pyyhkimässä jos tuohon jää . Onneksi Ap on ymmärtääkseni vetänyt jo omat johtopäätöksensä ja hakee uutta asuntoa. Tässä siis kiteytys jos jaksoitte lukea. Ja sitten tällaiset mieslapset ihmettelee miksi naiset eivät halua asua yhdessä saatikka tehdä lapsia.

Luin kaikki sivut ja silti olen sitä mieltä, että vika on ainakin osittain aloittajassa. Tiedän monta sellaista neurootikkoa jolle asunnon pitää olla tiptop tai muuten menee hermot. Sellaiselle henkilölle on mahdoton odottaa neljä tai kuusi tuntia "likaisessa" asunnossa

Vierailija
382/387 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan saata*an raskaalta. Miehen puolesta siis. Itse olen iltavirkku ja en tykkää edes yön yli jäävistä vieraista vkl kun ok todella rasittava ajatus , että joku kärppänä ylhäällä heti klo 7 , vaikka olis mitkä juhlimisetki ollu yömyöhään.  Meillä miehellä vähän samat ajatukset kun sulla ap. En tiedä mikä mua vaivaa, mutta mulle lepo ja mielenterveys on aina etusijalla siivoamiseen tms verrattuna. Eihän sitä nyt kukaan jaksa siivota eikä tehdä mitään kunnolla, jos ei edes vkl saa nukkua! 

Mua ei haittaa vaikka sotkua joku päivä oliskin,  teen sitten kun jaksan. Oon kans miettinyt , että parempi yksin kuin jonkun kontrollifriikin kanssa tai jonku jonka pään järjestys on riippuvainen kaapin siisteydestä. Huh. Ei mulla muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/387 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noi ikkunanpesut ja pyykit ole naisten hommia. Miksi niitä pitää tehdä yhdessä miehen kanssa? Ei meillä.ainakaam edes mahtuisi kahta henkilöä pyykkiä latomaan koneeseen yht aikaa.

Vierailija
384/387 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos perjantaina on sovittu miehen kanssa että x tehdään lauantaina niin silloin ei koisita puolta päivää."

Voihan sitä YHDESSÄ JA YHTÄMIELISESTI eikä painostaen tai määräten sopia, että tehdään x asioita lauantain aikana. Sen sijaan se että toinen määrää kellonajat yksimielisesti ei ole ihan ok. Jos toinen on aamu-uninen, antaa sen nukkua aamulla. Ei toinenkaan varmaan herätä iltaunista klo 01.00 aamuyöllä, että nyt on sopiva aika tehdä niitä kotitöitä, joita hän haluaa ja toisen herättävä tekemään samaan aikaan. 

Mistä päättelit että sitä ei oltu sovittu yhdessä ja yhtämielisesti vaan se oli painostettu ja määrätty? Niinkuin kerroin aiemmin että mun tapauksessa mies ihan omasta päästään lupaili että xyz mutta silti ei noussut sängystä tekemään mitään. En usko että on ainoa maan päällä joka niin toimii, ap:n mies on saattanut sen myös sopia mutta sitten rikkoo sen. Miksi sun oletus on että ap valehtelee? Vai etkö usko että minunkaan mies saattaisi näin toimia? 

Vierailija
385/387 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan, kun teillä ei ole lapsia, niin hommat helppoja ja ok. Sitten se vasta repee, kun vauva ja kaksivuotias heräävät klo 6.40 ja ukkos vaan nukkuisi/loikoilisi puolille päivin.

Eli makaisi siihen asti, kun lapsilla pitäis olla jo vaipat vaihdettu, tissitetty, pissitetty, aamupalat tehty ja syötetty, puettu, puettu ulkovaatteet, käyty ulkoilemassa, tehty lounas, syötetty lapset ja nukutettu päiväunille. Sekä korjattu useat eri sotkut.

Ps. Älä lisäänny hänen kanssa, ero on varma. Jos et  nyt meinaa jaksaa katsella touhua, niin lasten tultua kuvioon et ainakaan jaksa.

Olen aamu-uninen ihminen, jolla on erittäin aamu-uninen taapero. Ihan yhtä hyvin aamuvirkulle voi tulla iltavirkku lapsi

Vierailija
386/387 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan, kun teillä ei ole lapsia, niin hommat helppoja ja ok. Sitten se vasta repee, kun vauva ja kaksivuotias heräävät klo 6.40 ja ukkos vaan nukkuisi/loikoilisi puolille päivin.

Eli makaisi siihen asti, kun lapsilla pitäis olla jo vaipat vaihdettu, tissitetty, pissitetty, aamupalat tehty ja syötetty, puettu, puettu ulkovaatteet, käyty ulkoilemassa, tehty lounas, syötetty lapset ja nukutettu päiväunille. Sekä korjattu useat eri sotkut.

Ps. Älä lisäänny hänen kanssa, ero on varma. Jos et  nyt meinaa jaksaa katsella touhua, niin lasten tultua kuvioon et ainakaan jaksa.

Olen aamu-uninen ihminen, jolla on erittäin aamu-uninen taapero. Ihan yhtä hyvin aamuvirkulle voi tulla iltavirkku lapsi

Lapsi oppii kyllä eri unirytmin, jos sitä ei ole aina herättämässä kukon laulun aikaan. Meillä 4 vuotias osaa nykyään nukkua kahteentoista kuten vanhenpansakin

Vierailija
387/387 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas iltavirkut ruikuttaa, kun on niin vaikeaa herätä ennen kahta ja pitäisi jotain kotihommiakin tehdä. On niin epäreilua ja ruikuti ruikuti ja uhriutuminen ja aamuvirkut kiusaa ja yhteiskunta on perseestä.

T. Ei mikään virkku

Mutkat suoriksi. Ei varmaan kukaan valita kotihommista vaan kotihommien aikataulusta ja erilaisista siisteystasovaatimuksista. Whatever, jos joku pakottaisit minut vaikka kasilta ylös vapaapäivinä siivoamaan, osaisin tehdä saman ja herättää iltakympiltä nukahtaneen klo 23 tekemään asioita. MUTTA en tee niin, koska en ole yhdessä sadistisen tyypin kanssa eikä minullakaan ole tarvetta olla sadistinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi