Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torin toridiili

Vierailija
28.04.2025 |

Olen laittanut paljon tuotteita Toriin ja nyt yhtäkkiä todella monet ostajat haluaisivat käyttää toridiiliä. Onkohan siellä menossa joku kamppanja? Ostajat sanovat, että edullisempi käyttää toridiiliä. Kenelle edullisempi, ostajalle vai sekä ostajalle että myyjälle? Ei käy järkeen, että Tori ottaa välistä määrittelemättömän summan ja tämä tulee edullisemmaksi kuin normaalisti lähettäminen ilman välikäsiä.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajalle edullisempi, koska ostaja voi lähetetyn tavaran noudettuaan estää maksun siirtymisen vetoamalla siihen, että tavarassa oli joku vika, josta ei ole kerrottu ilmoituksessa (vaikka ei siis oikeasti olisikaan) ja pitää silti tavaran ja käy vielä jättämässä myyjälle moittivan arvostelun ja huonon arvosanan, niin ettei jatkossa muutkaan uskalla ostaa kyseiseltä myyjältä. Ja näin myyjä jää ilman sekä maksua, että lähettämäänsä tavaraa, eikä kukaan enää häneltä halua ostaa mitään, koska huono arvostelu siellä muuten niin kymppien ketjussa. Eli ei ihme, kun ToriDiili on niin ihana ostajien mielestä.

Niinhän se on. Miten myyjänä muka voit todistaa jälkikäteen, että lähettämäsi tavara oli sitä mitä lupasit? Jos ostaja vielä toisella puolella Suomea.

Käytännössä tuote pitäisi videokuvata ja pakkaaminen myös. Kuka sitä jaksaa jos tavaroita on paljon. Silti ostaja voi valehdella jotain muuta.

Itse videokuvasin aaltomaljakon ennen postitusta, kaikki reunat ettei ole säröjä. Pakkasin superhyvin ja kuvasin vielä senkin. Meni ehjänä perille ja ostaja oli tyytyväinen. Videoa ei tarvittu mutta toi itselleni mielenrauhaa kun oli todiste olemassa.

Vierailija
42/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ei saa rahoja ennekuin vastaanottaja on hakenut paketin postista ja hyväksynyt vastaan oton tähähän aikaa 24h josta aika lähtee juosemaan ja sen jälkeen myyjä saa rahat. Mikä tässä voi olla niin vaikeaa, olen myynyt ja olen ostanut varmaan 20 eri kauppaa ja aina toiminut. Osvtaja näkee p0sti seurannasta jos paketti ei ikinä lähde liikenteeseen eikä sitä vastaanota niin kuluvaraus peruuntuu eikä sitä ostajan tililtä veloiteta. Yksinkertaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraava kysymys varmaan, entä jos vastaanottaja ei hae pakettia postista ja hyväksy vastaanottoa, koska ostaja siirtänyt rahansa mobilepay tai verkkopankki jo, miksei hakisi, ei se ostaja saa maksuvarausta peruttua siellä se roikkuu.  Hakematon paketti ehkä joskus palautuu lähettäjän postiin ja saat valita lunastatko sen vai otat vain rahat.

Vierailija
44/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa ostanut Toridiilin kautta ja hyvin toimi. Tein tarjouksen, myyjä hyväksyi alle tunnissa sen ja paketti oli muutamassa päivässä jo minulla. Tsekkasin heti, että tuote vastaa kuvausta ja rahat lähtivät myyjälle. Ei mitään säätöä, eikä turhaa viestittelyä.

Vierailija
45/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toridiili on kätevä, hyväksyt tarjouksen saat postipaketti helpostikoodin tämä numero paketin päälle kun pakkaat ja viet postiin, raha tulee tilillesi (postiseuranta) kun 24h kun ostaja vastaanottanut.

Vierailija
46/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myyjänä käytä toridiiliä, koska haluan rahat tilille heti ja lähetän paketit automaattien kautta. Toridiilissä joutuisin menemään Postin toimipaikkaan, joka on hankalammassa matkassa. Välillä tingin vähän postituskuluissa, jos se on ostajalle kynnyskysymys.

Vierailija
47/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToriDiili on puhtaasti Rättikauppaa varten tms.

Toi diili ei ole avuksi yhdenkään teknisen laitteen oston kanssa..........

Vierailija
48/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin käytetyn kondomin kaupan päälle, ikäänkuin todisteeksi että tuote toimii!

Vierailija
49/107 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on n50 kodintavaraa myynnissä torissa  toridiiliä ei ole eikä tule.

Puolitan myös välillä lähetyskulut.

Tulisipa joku uusi myyntipaikka, vaihtaisin heti.

Vierailija
50/107 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette käytä toridiiliä, niin lähetättekö tavaran ennen kuin rahat ovat tilillä? Mistä tiedätte, että saatte maksun jälkikäteen? Vai onko rahat oltava tilillä ennen kuin lähetätte? Mistä ostaja tietää saavansa tavaran, jos lähettää rahat ennen kuin on saanut tavaran?

Eli miten estätte huijaukset ilman toridiiliä?

Jos lähettää tuotteen ennen kuin on saanut maksun, ei sitä maksua koskaan tule. Ihmiset ovat niin pirullisia, vaikka fiksuilta vaikuttavatkin, että eivät maksa kun tuite on jo saatu. Tulee vaikeuksia ja rahapulaa, lapsi sairas, mummo kuoli, auto huoltoon, hammas katkesi - voisiko tämän kerran saada ilmaiseksi.

Vierailija
51/107 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilistä on tähän asti ollut itselläni vain hyviä kokemuksia, olen aina ollut myyjä osapuoli. Käytän aika usein lisäksi Osta heti-toimintoa. Nyt on kuitenkin tilanne, että tuotteeni osti Osta heti-toiminnolla henkilö, joka ei ole tunnistautunut käyttäjä Torissa ja profiili on luotu tänä vuonna. Tämä on itselleni aika hälyttävää ja harmittaa pirusti kun en tajunnut että ilmoituksessani on tällainen heikkous. Jos en olisi laittanut siihen Osta heti-toimintoa, olisin voinut ensin tarkistaa kuka käyttäjä tuotteeni haluaa ostaa ToriDiilillä. Jouduin lähettämään paketin, saa nähdä menetänkö sekä rahat että tavaran...

Vierailija
52/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä en ole koskaan käyttänyt enkä aio koskaan käyttää, myyjälle epäedullinen, älkää käyttäkö.

Vierailija
53/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta toridiili on kätevä, hyväksyt tarjouksen saat postipaketti helpostikoodin tämä numero paketin päälle kun pakkaat ja viet postiin, raha tulee tilillesi (postiseuranta) kun 24h kun ostaja vastaanottanut.

Onhan näitä ollut että koodi ollut väärä, paketit menny sekaisin ja tori syytellyt postia, posti syyttänyt toria, en koskaan käyttäisi en ostajana, en myyjänä.

Vierailija
54/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/digitoday/art-2000010407906.html

Tori.fi haluaa nähdä pankkitilisi sisällön miksi?

Vierailija
55/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin toridiilin käyttöön melkein heti, kun aloin käyttämään toria. Hyvin on toiminut, vaatii vähemmän viestien vaihtoa ja on molempien osapuolien turvaksi. En ymmärrä miksi joku pihtailisi sen käyttöä.

On ihan luonnollista, että postitus on halvempaa sen ansiosta, kun tori on tehnyt diilin postin kanssa. Sitä se tarkoittaa - toridiili.

Et taida ymmärtää mitään muutakaan, myyjälle siitä ei ole mitään etua, riski myyjille.

Vierailija
56/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette käytä toridiiliä, niin lähetättekö tavaran ennen kuin rahat ovat tilillä? Mistä tiedätte, että saatte maksun jälkikäteen? Vai onko rahat oltava tilillä ennen kuin lähetätte? Mistä ostaja tietää saavansa tavaran, jos lähettää rahat ennen kuin on saanut tavaran?

Eli miten estätte huijaukset ilman toridiiliä?

Lähetän tuotteen, kun maksu näkyy tilillä tai MobilePayssa. Ostaja voi päätellä jotain siitä, että Torissa on nykyään mahdollisuus antaa arvosanoja (tai hymynaamoja) kaupan toiselle osapuolelle. Jos myyjällä on keskiarvona 5,4, varmaan on syytä unohtaa häneltä ostaminen, mutta jos siellä on joku lähemmäs 10 keskiarvon myyjä, jolla on vielä useampi arvostelu, on varmaan aika turvallista tehdä kaupat.

Olen ostanut vuosien ajan tavaraa postitse, maksanut etukäteen myyjän tilille ja saanut aina kaikki tuotteet sopimuksen mukaan, samalla tavalla olen myös itse myynyt, ei siihen tarvita mitään ulkopuolista rahastajaa, välistävetäjää.

Vierailija
57/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjänä en ole koskaan käyttänyt enkä aio koskaan käyttää, myyjälle epäedullinen, älkää käyttäkö.

Mä en ainakaan osta enää mitään ilman ToriDiiliä. Harmittaa, kun joskus löytyy joku hyvä tuote ja sitten myyjä on oikein kirjoittanut, että ei ToriDiiliä. Ohitan sen heti. Ja oon huomannut, että tuotteet joissa ei ole ToriDiiliä, ei mene kaupaksi enää, vaikka niissä olisi edullinen hinta.  

Vierailija
58/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa Diilin käyttäjät, millä te perustelitte itsellenne sen, että annatte ulkopuoliselle pääsyn katsomaan tilinne tietoja? Helpompi kaupankäynti kuulostaa aika heppoiselta perusteelta antaa tällainen lupa.

No tilitiedot näkee myös jokainen valtion virasto niin halutessaan. En näe siinä mitään pahaa, jos jokin rahoituspalvelu näkee YHDEN mun valitseman tilin saldon ja pystyy tekemään siihen katevarauksen jos olen tuotteen ostanut. Voit tehdä jopa oman tilin tätä varten jos ahdistaa. Aivan sama kuin MobilePay nykyään, joka vaatii ihmisten välisessä kaupassa debit-kortin tiedot, eli varaa suoraa sun tililtä rahat.

Ei todellakaan näe, kaikenlaisia paskan jauhajia täälläkin.Toridiili on paskaa, en käytä koskaan.

Vierailija
59/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vitut ole epäedullinen myyjälle

Vierailija
60/107 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tässä juuri pinnasänkyyn reunapehmustetta Torista.  Postikulut + ToriDiilin palvelumaksut on näille pehmusteille 4,50 euroa ToriDiilillä. Postitettuna ilman diiliä 8,90 e. Tosi iso hintaero ostajalle. Niinpä niin ei kannata ostaa myyjiltä, joilla ei ole ToriDiiliä.