Pensasmustikoita ei kannata kakkosdiabeetikon liikaa syödä
Tuli opittua tuo nyt kantapään kautta. Oli tarjouksessa niin ajattelin että nyt saa hyvän terveyspommin. Luulin ettei nosta verensokeria liikaa mutta näköjään nostaa kun tarpeeksi syö.
Kommentit (41)
Eli kuinka paljon söit ja paljonko nosti verensokeria?
Et kai niitä yksinään syönyt? Laita maustamattoman jugurtin tai rahkan sekaan maltillinen määrä ja tsekkaa sit miten käy.
400 grammaa vetelin maidon kanssa enkä oikein muuta syönytkään sitten niin melkein yhdeksään nousi.
Vierailija kirjoitti:
400 grammaa vetelin maidon kanssa enkä oikein muuta syönytkään sitten niin melkein yhdeksään nousi.
Paljonkos vedit sitä maitoa?
Pensasmustikat alentavat LDL-kolestrolia. Lääkkeillä ne verensokerit saa parhaiten kuriin.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuossa järkeä olekaan. Pensasmustikka on aika eri asia kuin suomalainen metsämustikka. Sama kuin olisit viinirypäleitä syönyt.
Minä syön usein 125 grammaa eikä verensokeri kyllä nouse.
Minulle riittää 400 g koko viikoksi. Aamulla laitan pensasmustikoita raejuustoon tai vuohenjugurttiin.
Pensasmustikat ei ole hyviä. Eivät maistu millekään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai maito nosta verensokeria?
Nostaa
Hedelmät ja marjat kannattaa aina syödä rasvan ja proteiinin kanssa. Itse voin syödä kreikkalaisen jogurtin tai maapähkinävoin kanssa ongelmitta. Mutta sellaisenaan ihan tuhoon tuomittu yritys.
Ei kannata huolestua verensokerin noususta aterian jälkeen. Se on normaali ilmiö. Sen sijaan kannattaa tarkkailla kuin nopeasti verensokeri normalisoituu aterian jälkeen. Vain sillä on merkitystä. Se kertoo kuinka hyvin haima toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata huolestua verensokerin noususta aterian jälkeen. Se on normaali ilmiö. Sen sijaan kannattaa tarkkailla kuin nopeasti verensokeri normalisoituu aterian jälkeen. Vain sillä on merkitystä. Se kertoo kuinka hyvin haima toimii.
No itse asiassa kannattaa kyllä pyrkiä siihen, ettei sokeri kovin korkeaksi nousisi. Mitä tasaisempana sen saa pidettyä, sitä tasaisempaa ja maltillisempaa on myös insuliinin tuotanto. Samalla pysyy parempana solujen insuliiniherkkyys.
Pensasmutikat eivät ole niin ravintopitoisia kuin metsämustikat.
Pensasmustikat sisältävät enemmän hiilihydraatteja kuin tav. mustikat.
1dl mustikoita sisältää 10 hiilihydraattia. Pensasmustikat enemmän.
Hiilihydraatti nostaa verensokeria, ota kokonaisuudessa huomioon.
Vertailun vuoksi jos syöt 1dl mustikoita ,pääset samaan hiilihydraattimäärään jos syöt l vadelmia.
Oikeastiko yllätyit?