Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalla asuminen kun toinen ei terveytensä vuoksi ole voinut ajaa ajokorttia. Mahdoton ajatus?

Vierailija
27.04.2025 |

Taksi maksaa kuitenkin aika hemmetisti jos pitää joku maitopurkki taksilla hakea..

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta maidon juonti. Aikuinen ihminen! 

Tollo, maitoa käytetään myös leipomiseen. Etkö tajua?

En tajua, toinen tollo. Leipomaan pystyy ilman maitoakin. Ja kukaan ei oikeasti lähde hakemaan pelkästään yhtä maitopurkkia! Maalla asuvat osaavat suunnitella syömisensä, leipomisensa ja ostoksensa. 

Ap ei osaa eikä vielä asu maalla. Kumma juttu, että noin avuttomat haluaa korpeen. Positiivista, että sentään tiedostaa tämän ongelman.

En mä alkais kenenkään kuskiksi. 

Vierailija
22/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä on ongelma, jos kuitenkin yhdellä taloudessa on ajokortti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta maidon juonti. Aikuinen ihminen! 

Tollo, maitoa käytetään myös leipomiseen. Etkö tajua?

En tajua, toinen tollo. Leipomaan pystyy ilman maitoakin. Ja kukaan ei oikeasti lähde hakemaan pelkästään yhtä maitopurkkia! Maalla asuvat osaavat suunnitella syömisensä, leipomisensa ja ostoksensa. 

No mä ainakin haen.

Vierailija
24/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi olla kortittomana puolison kuskaamisen armoilla. 

Vierailija
25/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla asuu paljon myös autottomia. Kyllä sillä yhdellä autolla pystyy sen maitopurkin hakemaan.

Kukaan maalainen ei lähde hakemaan pelkästään yhtä maitopurkkia, vaikka olisi mikä helikopteri. 

Minäpä haen ja ihan kävellen tai polkupyörällä, saa samalla liikuntaa. Maalainen.

Vierailija
26/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla ei välttämättä edes ole takseja.

Vierailija
27/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaispalvelulain perusteella voi saada taksikortin, jolloin maksat matkasta vastaavan matkan bussilipun hinnan.

Ihanan kallista veronmaksajille.

Vierailija
28/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikki miettii omat asumisratkaisut,missä asuu ja kuka käy kaupassa. Maalla muutenkin,jos se maito unohtu ostaa niin sit unohtu vaikka olis auto. Ei sitä lähetä hakemaan 40 kilsan päästä. Useimmat tutut maalla kun menevät vaikka jollekkin kylään,soittavat tarviiko tuoda tullessa jotain. Ja naapurit saattaa kysyä,menen kylille,tarviiko tuoda mitään. Mut tosin jos asuu erakkona eikä autoa,niin erakkona oleminen on sitten oma valinta maalla.

Sivusta, näin syvällä maaseudulla. Ei PK lähialueen maaseudulla.

Vierailija
29/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluaisi olla kortittomana puolison kuskaamisen armoilla. 

Jep, älkää ikinä lähtekö tällaiseen.

Vierailija
30/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla asuu paljon myös autottomia. Kyllä sillä yhdellä autolla pystyy sen maitopurkin hakemaan.

Kukaan maalainen ei lähde hakemaan pelkästään yhtä maitopurkkia, vaikka olisi mikä helikopteri. 

Minäpä haen ja ihan kävellen tai polkupyörällä, saa samalla liikuntaa. Maalainen.

Minä en hae. Kauppaan on 20 km, joten en todellakaan yhden maitopurkin takia sinne aja tai pyöräile. 

Vierailija
31/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuat kai, ettei tämä keskustelu koske "maalaisia" joilla on kauppa kävelymatkan päässä? 

Vierailija
32/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en hae. Kauppaan on 20 km, joten en todellakaan yhden maitopurkin takia sinne aja tai pyöräile. 

No nuo ole edes mitään maalaisia. Eivät asun Helsingin keskustassa, niin luulevat asuvansa maalla. 

Vierailija
33/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin sitä maalla asumista muutenkin kuin ajokortin kautta. Jos ja kun on terveysongelmia, niin miten terveydenhuoltotilanne on paikkakunnalla? 

Vierailija
34/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa ja hevosella pääsee!

Vierailija
35/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi asua hevonkuusessa toisen kulkemisten armoilla. Dekkariainesta.

Vierailija
36/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 25 km ja mene tosiaan kävellen tai polkupyörällä.

Vierailija
37/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piaggio API mallinen kolmipyöräinen koppimopo ei vaadi edes ajokorttia, jos on riittävän vanhaa ikäpolvea.

Vierailija
38/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 25 km ja mene tosiaan kävellen tai polkupyörällä.

No hyvä, että on noin paljon aikaa yhden maitopurkin takia. 

Vierailija
39/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mahdotonta ole, vaatii vain vähän suunnitelmallisuutta, ettei tule tuota tilannetta, että pitäisi taksilla lähteä maitopurkkia hakemaan. 

Ja myöskin voi miettiä, miten asuinpaikan valitsee. Minä esim. asun maalla, mutta lähimpään ruokakauppaan on 3 km. Helppo käydä pyörällä se maitopurkki hakemassa. 

Jos terveys ei riutä kortin ajamiseen, niin kuinka hyvin sujuu pyöräily?

Voihan se olla joku aivovamma, että pystyy pyöräilemään, mutta korttia ei saa. 

Vierailija
40/55 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mahdotonta ole, vaatii vain vähän suunnitelmallisuutta, ettei tule tuota tilannetta, että pitäisi taksilla lähteä maitopurkkia hakemaan. 

Ja myöskin voi miettiä, miten asuinpaikan valitsee. Minä esim. asun maalla, mutta lähimpään ruokakauppaan on 3 km. Helppo käydä pyörällä se maitopurkki hakemassa. 

Jos terveys ei riutä kortin ajamiseen, niin kuinka hyvin sujuu pyöräily?

Kiitos kysymästä, sujuu ihan hyvin. Ajokorttia en saanut epilepsian vuoksi, mutta pyöräilykuntoni on mainio. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän