Yksin matkustus ja vessassa käynti! Miten paras järjestää junassa/asemilla kai ottaa vaan vessaan mukaan laukun?
En jaksa kantaa mitään rinkkaa niin ajattelin ihan matkalaukkua.
Kommentit (33)
Minulla on ollut rinkka matkatavarahyllyllä ja pikkureppu tärkeimpine tavaroineen paikallani. Ei ole käynyt mielessäkään ottaa rinkkaa mukaan vessaan tai ravintolavaunuun. Ei ainakaan tähän mennessä ole varastettu. Asemilla on usein lukollisia panttikaappeja, mihin rinkan voi kätevästi jättää asemalla tai sen lähistöllä hengailun ajaksi.
Yksin junailu best, hyvää reissua!
Vierailija kirjoitti:
Jos on lyhyt parin kolmen tunnin matka, niin käy vessassa vasta perillä.
Ainoa ongelma, ettei kaikilla asemilla taida olla enää vessoja. Ainakaan kaikkiin vuorokaudenaikoihin.
Hanki sellainen läppärivaijerilukko, kiinnitä se matkalaukkuun ja toinen pää jalkaasi tai käteesi siksi ajaksi kun jätät matkalaukun vessakopin ulkopuolelle.
Ota kaveri mukaan, kerro että että tarvitset matkalaukun vahtijan matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan vessaan mukaan lompakon ja kännykän. Laukku on saanut olla rauhassa omalla paikalla, kun se ei ole minkään arvoinen. Hyvä vinkki aina omistaa arvotonta tavaraa, ei ole ikinä viety matkaillessa.
Jätät laukun siis auki et varas näkee ettei siellä ole mitään arvokasta? Rohkeeta!
Itse otan aina junassa laukun vessaan mukaan. Onnibussissa oon jättänyt penkille odottamaan, paitsi käsilaukku tietysti aina mukaan vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Valtion rautateillä jätän aina matkatavarat paikalleen. Vain arvoesineet mukaan vessan. Liekö jossain ulkomailla sitten riskialttiimpaa.
Ei kannata mennä vessaan Helsingissä päärautatieaseman ja Pasilan välissä, se on riskialttein paikka, missä matkatavarat katoaa. Tai muutenkaan vähän ennen asemalle saapumista.
Onko varastelu junissa lisääntynyt. En ole viime vuosina paljon junissa matkustanut.
En ole tullut ajatelleeksi, että tuossa olisi ongelmaa. Ketään ei kiinnosta kulahtanut matkalaukku, jossa kulahtaneita vaatteita yms. Olkalaukussa on mulla kaikki tärkeä, pääasia ettei sitä kovin paljon unohtele.
Jos käyn vessassa otan mukaan vain tärkeimmät eli kortit ja puhelimen. Junassa on lähellä istuneet saattaneet pyytää, että voinko katsoa tavaroitaan hetken ja jättäneet esim läppärin penkille, kun käyvät vessassa.
Lompakko ja puhelin käsilaukkuun ja se mukaan vessaan. Matkatavarat junassa pidän hyllyllä. Asemalla laukut mukaan vessaan mutta ei koppiin asti.
Matkalaukku lukolla on hyvä sijoitus, ei kukaan vie kun ei saa auki. Tärkeimmät tavarat kulkee aina mukana, vaikka vyölaukussa.
Suosittelen turvallisinta tapaa matkustaa ja säilyttää laukkua. Ja erikseen kaulapussi paidan alle ja pikkulaukku jos ei ole ryöstöalue. Selkä ei saa kipeytyä oli se mikä tahansa. Osa kaipaa wc:tä koko ajan tai usein. Ellei ole seurapiirirakko.