Ennen fillarit maksoin n. 500 euroa, mutta nykyään kun ne sähköistettiin hinta on n. 3500 euroa, mitä järkeä tässä on?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit ei enää jaksa polkea normipyörää ja niitä saakin rahastaa.
Mulla on ikää kohta 60v... Ajan ihan poljettavalla peruspyörällä. Ehkä kun täytän 80 joudun hankkimaan sähköavusteisen pyörän.
Samalla varmaan rollaattorinkin. Mutta että nuoret ihmiset tarvitsee avustimia pyörään ????
Ei sitä kukaan tarvitse. Se on hifistelyä. Jotain on tehty elämässä oikein, jos voi laittaa fillariin 2 000e.
Halusit itse taatusti parikymppisenä mahdollisimman hienon auton.
Kyllä normi pyörälläkin polkee mutta sähköpyörällä on helpompi ja mukavampi hoitaa ne asipinnit joihin ei oikein viitsi 40 kilometriä polkea .
Pyörähuollot nirsoilee tavispyörien kanssa. Ilmeisesti hauskempaa ja rahakkaampaa askarrella sähkö- ja muiden erikoispyörien kanssa. Ns.hiekan lattialle kantaja.
Ympäristötietoiset ajaa päästöttömällä sähköpyörällä. Ilmastonmuutoksesta mitään tietämättömät juntit tavallisella.
Ilmastotietoinen vihreä
paljon on ihmisiä ketä ostaa uutta tavaraa vaikkei oikeesti tartte
niinku mainosten uhreja
Vierailija kirjoitti:
500 eurolla saa niin huonoja peruspyöriä että ne kannattaa jättää kauppaan.
Perushybridistä saa maksaa vähintään 700 euroa jos siinä on edes peruspylräilyyn kestäviä osia
Jaa. Mulla on vielä 70 luvun lopussa hankittu Tunturi. Hyvin kulkee eikä vie yhtään sähköä. Voisi siitä 50e saada jos myisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meidän perheessä pärjätään täällä maallakin yhdellä autolla, kun on sen lisäksi sähköpyörät. Aika paljon halvempi vaihtoehto vaikka tuollainen kolmen tonnin pyörä on mullakin.
Kolmella tonnilla saat sähkömopon. Ei tarvitse yhtään polkea.
Miksi ostaisin mopon kun tykkään ajaa sillä pyörällä? Enemmän liikuntaa sillä sähköpyörällä silti saa, eikä sillä töihin ajaminen estä minua harrastamasta myös muuta urheilua. Kuten tekisin vaikka kävisin autolla töissä kuten ennen.
Löytyy noita 500 e pyöriä edelleen. Ja ite kävin just ostaan kierrätyskeskuksesta pyörän.
Vierailija kirjoitti: Uuden fillarin saakin 500 eurolla mutta jos aikoo kuntoilla niin joutuu laittamaan sen tonnin lisää. 3500 euroa on liikaa jopa sähköpyörälle. Sillä saa jo leimatun auton.
Ei 3500 ole paljon mitään jos haluaa viimeisen päälle tehdyn maantiepyörän. Saa varata 5000-10000 euroa ennen kuin Colnagon tai muu laatupyörän saa kotiinsa. Nykymuotia on piilottaa kaikki kaapelit rungon sisään esteettisistä syistä mutta ei se ajamiseen vaikuta.
1966 sain palkkaa 250 mk/kk. Ostin ihanan uutuuden eli Jopon. Se maksoi 160 mk. Ajan sillä edelleen. Onko tuo nykypyörä palkkojen suhteessa ja tekniikkaa ajatellen oikeasti paljon kalliimpi🤔
Vierailija kirjoitti:
Ympäristötietoiset ajaa päästöttömällä sähköpyörällä. Ilmastonmuutoksesta mitään tietämättömät juntit tavallisella.
Ilmastotietoinen vihreä
Voi olla että sähköpyörä aiheuttaa enemmän päästöjä. Tavallisella pyörällä on paljon enemmän terveyshyötyjä kuin sähkömoottorilla varustetulla. Mikä ihmisiä oikein vaivaa kun ei enää jakseta ajaa muutaman kilometrin matkaa ilman apua.
Vierailija kirjoitti:
Pyörähuollot nirsoilee tavispyörien kanssa. Ilmeisesti hauskempaa ja rahakkaampaa askarrella sähkö- ja muiden erikoispyörien kanssa. Ns.hiekan lattialle kantaja.
Tavallisen pyörän huolto maksaa sata euroa joten vähän kummalta kuulostaa nirsoilu. Toki jokaisen kannattaa huoltaa pyöränsä itse jos on aikaa ja välineet. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Kyllä polkupyörien hinnat ovat nousseet siinä missä kaiken muunkin hinta. Edelleen uuden pyörän voi kyllä saada 500 eurolla. Alennuksessa olevan kolmevaihteisen kaupunkipyörän jopa halvemmalla. Eri asia sitten, onko niillä niin kiva ajella.
Uskon, että sähköpyörienkin hinnat tulevat tulevaisuudessa hieman laskemaan sitten, kun eivät ole enää niin uusi juttu ja in, ja markkinoille tulee ehkäpä joku vielä tehokkaampi polkupyörä. Sähköpyörä on kyllä hyvä valinta pitkän matkan työmatkapyöräilijöille. Itse menen hybridillä, kun työmatka on niin lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit ei enää jaksa polkea normipyörää ja niitä saakin rahastaa.
Mulla on ikää kohta 60v... Ajan ihan poljettavalla peruspyörällä. Ehkä kun täytän 80 joudun hankkimaan sähköavusteisen pyörän.
Samalla varmaan rollaattorinkin. Mutta että nuoret ihmiset tarvitsee avustimia pyörään ????
Ei sitä kukaan tarvitse. Se on hifistelyä. Jotain on tehty elämässä oikein, jos voi laittaa fillariin 2 000e.
Halusit itse taatusti parikymppisenä mahdollisimman hienon auton.
En halunnut mitään hienoa autoa parikymppisenä vaan hyvännäköisen mimmin. En ole munanjatkeita kaivannut koskaan. Kallis pyörä on epäkäytännöllinen kun ei voi edes pyöräkellarissa säilyttää ja jos tulee kolhu harmittaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 eurolla saa niin huonoja peruspyöriä että ne kannattaa jättää kauppaan.
Perushybridistä saa maksaa vähintään 700 euroa jos siinä on edes peruspylräilyyn kestäviä osia
Jaa. Mulla on vielä 70 luvun lopussa hankittu Tunturi. Hyvin kulkee eikä vie yhtään sähköä. Voisi siitä 50e saada jos myisin.
Mutta tuskin käytät sitä kuitenkaan. Ei tarvitse olla sähköpyörä mutta pyörän pitää olla käytännöllinen.
ostin käytetyn suomalaisen, 50 euroa, vaihdefillari, muuten tyytyväinen mutta oon hukannut avaimen, täytyy kuljettaa korjaamoon n 15 min lisäksi takarengas tyhjä, ei oo ensimmäinen kerta kun avaimet hukassa, toinen kerta :)))))
300e maksaa uudet pyörät
https://www.xxl.fi/urheilu/pyoraily/polkupyorat/hybridipyorat/c/100206
Kaverillani on yli 7000 euron pyörä, eikä siinä ole edes sähköjä! Pitääkö meidän kaikkien nyt ostaa sellainen?! Mistä rahat?!
Minä pyöräilen 20 km lenkkejä kolmivaihteisella mummopyörällä, siihen mitään sähköjä tarvita. Kuusikymppinen olen.
Minä ajan lenkkini juuri 500 euron citypyörällä. Mitä huonoa siinä on?