Mies sai raivokohtauksen, soitin poliisit paikalle ja mies syyttää "elämänsä pilaamisesta"
Tarina pähkinänkuoressa: miesystävä alkoi humalassa räyhäämään ja laittoi kämpän uuteen uskoon. En saanut miestä rauhoiteltua ja jouduin soittamaan hätäkeskukseen. Kerroin totuudenmukaisesti ettei mies ollut minua kohtaan väkivaltainen, mutta koin tilanteen uhkaavaksi miehen aggressiivisuuden vuoksi. Mies otettiin poliisin päätöksestä yöksi putkaan selviämään.
Vapauduttuaan mies on käskenyt minua pakkaamaan tavarani ja muuttamaan ulos samantien. Miehen äiti myös soitteli minulle varsinaisen herjapuhelun jossa arvosteli sitä minkä takia piti mennä tekemään noin pojalleen. Omassa lausunnossani poliisille kerroin etten pääsääntöisesti pelkää miestä, en hae mitään korvauksia kodin irtaimiston vahingoista ja että toivon ettei miehelle koidu seurauksia. En siis soittanut poliisia paikalle aiheuttaakseni mitään ongelmia miehelle. Teinkö väärin? Miehen suuttumus ja reaktio on saanut minut ajattelemaan että ylireagoinko ja teinkö virheen ja olen nyt hieman peloissani miten mies "kostaa" tai rankaisee tästä.
Kommentit (423)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ap olet siellä? Lähdet pois etkä koskaan enää palaa. Mutta jos vain loisit miehen asunnossa miehen suuttumus on oikeutettu.
Moi taas. Kyllä aion lähteä, mutta kyseessä on molempien omistuksessa oleva asunto joka tulee myydä tai mies ostaa minut ulos.
Tämä ei ollut minun viestini. Asunto on miesystäväni, oli jo ennen kuin tapasimme. Minulla on tietysti myös oma asunto mutta miehen luona on tavaroitani.
Itkettää, miksi tämä näin päättyi.
Koska mies oli retardi mammanpoika. Ei liity sinuun. Pulinat pois
Mikset rusikoinut juoppoa kaulimella?
Onhan ero aina pettymys, mutta ei tuossa muukaan auta. Minimoit vahingot, et vastaile mitään, anna pölyn laskettua. Käännyin hiljaa pois, taaksesi koskaan enää katsomatta. Päätä ja lukitse päätös.
Vierailija kirjoitti:
"Ap sanoi että yhteisomistus ja että ero tulee, koska hulluhan nyt tuollaisen miehen kanssa jäisi. Pulinat pois"
Mies halusi erota ja on päättänyt jo suhteen. Miksi se ottaa niin koville?
Jep ja paskoi paikat sekä soitti äidilleen itkeäkseen. Pulinat pois
Se, että mies on käskenyt muuttamaan pois, "koska ap soitti poliisille", on tässä vain hyvä asia. Nyt ap:lla on mahdollisuus lähteä sivistyneesti. Huonossa tapauksessa ap itse haluaisi lähteä ja mies mankuisi perään, ettei koskaan enää tee niin ja aikoo muuttua ja tätä rataa, ja vuoroin raivoaisi ap:lle, kun ap aikoo lähteä. Ja ap:ta pelottaisi lähteä. Ap:n kannattaa siis vain olla hyvillään tästä, että tämä on nyt näinpäin.
Siinä mielessä dynamiikka toki on samankaltainen kuin narsisteilla yleensä, eli mies pistää eron syyksi sen, että ap on sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Aina ei kuntoon rakastaminen toimi.
Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kaasuvalotusta.
Juuri tämä. Harmi kun tälle ei ole vakiintunutta suomennosta. Tätä sanaa tarvittaisiin suomenkieleen
Sumutus on, mutta se on liian lievä ja siitä puuttuu se, että pyritään kohteen todellisuudentajun horjuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te palstamammat löydätte noin jännittäviä miehiä?
Naiset kaipaavat kemiaa, jännitystä ja kipinöitä.
Et tehnyt väärin. Ihan itse on mies soppansa keittänyt.
Ei vieläkään selvinnyt miksi naiset ei laita noita väkivaltaisia miehiä nippuun ja miksi pelkäätte. Kyllähän nainen aina miehen voittaa eikös?
Minäkin olen kokenut tuollaisen kännipäissään riehuvan aiheuttamia pelottaviakin tilanteita joihin on ollut pakko kutsua poliisi paikalle. Miksi jotkut varsinkin miehet alkavat raivota ja riehua otettuaan alkoholia vaikka olisivat selvin päin ollessaan erittäinkin rauhallisia ja hyvin käyttäytyviä? Laukaiseeko päihteet ihmisessä muutoin piilossa pysyvän toisen persoonan?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kokenut tuollaisen kännipäissään riehuvan aiheuttamia pelottaviakin tilanteita joihin on ollut pakko kutsua poliisi paikalle. Miksi jotkut varsinkin miehet alkavat raivota ja riehua otettuaan alkoholia vaikka olisivat selvin päin ollessaan erittäinkin rauhallisia ja hyvin käyttäytyviä? Laukaiseeko päihteet ihmisessä muutoin piilossa pysyvän toisen persoonan?
Suomessa on yleinen geenimuutos, jossa päihtymys laskee verensokerin ja kai jotain muutakin, lopputulos anyways erittäin aggressiivinen ja vaarallinen känniläinen, joka ei hallitse hermojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yleinen geenimuutos, jossa päihtymys laskee verensokerin ja kai jotain muutakin, lopputulos anyways erittäin aggressiivinen ja vaarallinen känniläinen, joka ei hallitse hermojaan.
Näiden suomalaisten yleisten geenien takia alkoholin myyntiin saisi pikemminkin tulla lisää rajoutuksia kuin vapautuksia ja ravintoloita saisi valvoa nykyustä huomattavasti tiukemmin, sillä lähes jokainen kaljakuppila rikkoo sitä sääntöä missä kielletään päihtyneille tarjoileminen; kantavat juotavaa pöytään niin kauan kuin asiakas jotenkin pysyy tuolilla. Selviämistilat pakollisiksi kaljakuppiloihin, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän tässä on vain AP:n versio tarinasta. Mitä tapahtui ennen tuota miehen reaktiota? Miten provosoit häntä?
Niinpä
Tuskin kukaan täysin yllättäen vaan alkaa yksin riehumaan ja rikkomaan kodin irtaimistoa. Jotain on nyt jätetty tarkoituksella kertomatta.
Kyllä näitäkin on, joille viina ei käy ja se on 'rähinäviinaa'. Isäni oli tällainen 1960- ja 1970-luvuilla. Ei siihen riehumiseen tarvittu muuta kuin isäni humalatila. Loppui riehuminen, kun oma poika eli veljeni kasvoi vahvemmaksi kuin isä ja näytti kumpi on vahvempi (siis veljeni). Tämän jälkeen isäni vetäytyi aina kännissä piharakennukseen ja loppui muös muihin käsiksi käyminen ; isäni tiesi että turpiin tulee vahvemmalta, jos alkaa riehumaan. Tämä oli hyvä ja oikea teko veljeltäni, kiitos vielä sinne jonnekin pilven reunalle.
Tiedän kaksikin miestä aikuisuudestani, jotka saivat kännissä näitä hulluuskohtauksia: Toinen oli kaverini ex-avomies. Hänen omat vanhempansakin uskoivat aikuisen poikansa riehumisen vasta sitten, kun sen omin silmin näkivät (sitä ennen oli jo kaverini lähtenyt pois k.o. suhteesta). Toinen on entinen nuoruuteni poikaystävä, joka täysin tyhjästä alkoi riehumaan etenkin viinapäissään. Tämän saattoi aiheuttaa muun muassa se, jos häntä pyysi lopettamaan kerrostalossa sähköbasson soittamisen yöllä keskellä viikkoa ja käymään nukkumaan, jotta itse jaksaisin herätä aamulla töihin ja naapurit eivät häiriintyisi. Tämän kun poikaystäväni tarpeeksi usein toisti kännissä ravintolasta tullessaan, niin onneksi ymmärsin minäkin nostaa kytkintä. Sukulaiseni kertoi muutama vuosi sitten, että samainen ex-poikaystäväni oli käynyt riehumassa kännissä oman siskonsa perheessä. Eli sama riehuminen jatkuu vuosikymmenestä toiseen. Sanomattakin selvää on, että kaikki naissuhteet tällä kultakimpaleella ovat päättyneet eroon, mukaan lukien kaksi avioliittoa. Täytyy vielä mainita, että tästä selvänä rauhallisen oloisesta miehestä kukaan ei ehkä usko, mikä räyhääjä hänestä kännissä kotona nousee esille, ellei itse omin silmin näe.
Lähde mahdollisimman nopeasti. Tuo homma voi vielä eskaloitua tuosta. Ei ole terveen miehen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään selvinnyt miksi naiset ei laita noita väkivaltaisia miehiä nippuun ja miksi pelkäätte. Kyllähän nainen aina miehen voittaa eikös?
Miksi mammat ei vastaa? Onko tosiaan niin että naiset eivät oikeasti mahda miehille mitään?
Olisikohan sitten se riehuja ihan itse vastuussa käytöksestään? Jos kännissä tulee sekoaminen ja asiat lähtevät käsistä, sitten ei voi juoda. Tuollainen käytös kertoo, ettei ihminen kontrolloi itseään. Mitäs jos se mies lähtee naisen perään ja tulee sinne hotellille riehumaan? Tai anopille? Kaikki hotellin henkilökuntaa myöden osallistuu yhteisesti vaikenemaan asioista tai anoppi vain kiltisti katselee vaieten vierestä. Ettei nyt vain sitten työ mene alta. Tuollainen tavaroiden hajottaminen ja riehuminen harvoin on mitään kertaluontoista tai ihan yksittäinen tapaus. Vaikeneminen harvemmin johtaa mihinkään hyvään. Ne lööppienkin tapaukset ovat lähteneet alkuun jostain.