Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelpuutaisitko adhd tai asperger ihmisen kumppaniksi?

Vierailija
26.04.2025 |

Jos ok näköinen ja kiva?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah tylsistyneiden tätien lempiaiheet:

Narsismi

ADHD

Asperger

Nepsy

Mikä unohtui? 

Vierailija
42/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä adhd ja lievästi aspergerkin voisi olla kumppani hyvä. Maskaavaa autistia en huolisi, koska heidän vanhemmuus on lapselle hyvin haitallista. He väsyvät kaikkeen eli myös lapsiinsa ja tarvitsevat liikaa omaa aikaa. Tämä kuormittaisi toista vanhempaa ja jopa lähisukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä. Neurotyypillisen pitäisi olla erityisen suvaitsevaista/ei-arvostelevaa sorttia että sellaisen kanssa voisin seurustella.

44/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah tylsistyneiden tätien lempiaiheet:

Narsismi

ADHD

Asperger

Nepsy

Mikä unohtui? 

Unohtui mennä tekemään niitä juttuja mistä itse tykkäät.

Vierailija
45/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en halua ristikseni vammaista. Ihan siis rumasti sanottuna. Etsikööt he kaltaisistaan seuraa, normaalit sitten koettaa tulla toimeen keskenään. Vaikeita nämä ihmissuhteet ovat muutenkin, kannattaako itse kusta muroihin tahallaan. 

Vierailija
46/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurotyypilliset ovat usein turhan tosikkoja, pidän enemmän adhd-ihmisistä.

Vierailija
47/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekemistä burgerilla ja adhdellä?

Vierailija
48/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä tekemistä burgerilla ja adhdellä?

Molemmat neuropsykiatrisia häiriöitä. 

Vierailija
49/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pari diagnoosia enkä ikinä ikinä ottaisi ketään jolla olis diagnooseja .. 

Vierailija
50/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurotyypilliset ovat usein turhan tosikkoja, pidän enemmän adhd-ihmisistä.

Samaa mieltä. Ja helpompi ymmärtää toista samanlaista eli minä nepsy nainen suosin nepsy miehiä koska he eivät ole niin tylsiä ja pinnallisia kuin normaalit. 

Vierailija
51/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani seurustelee ADHD:tä sairastavan kanssa. En tiedä, millaisia ovat yleensä, mutta käyttää päihteitä niin että sisäelimet paukkuu ja kertoo aina kännissä aikovansa tappaa itsensä lähitulevaisuudessa. Hoitoon ei saada, koska on itse täysin sairaudentunnoton ja jos sellaisesta edes vihjaa, niin saa sellaiset haukut ja syyllistämiset niskaan, että ei kiinnosta enää edes yrittää auttaa.

Vierailija
52/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ei ole aloittaa suhde, että toinen on ok näköinen ja kiva. Käytännössä en edes pääsisi miettimään, onko adhd tai asperger ongelma vai ei, koska kanssakäymisessä minulla tuskin synkkaa kovin hyvin noiden tyyppien kanssa. Ei olla niin sanotusti samalla aaltopituudella. ADHD-ihmisten kanssa minulla on varmaan aina ollut sellainen olo, että he eivät keskity kuuntelemaan, ja muutenkin heillä on sellaista häsläystä, jota en jaksa. Ja asperger-tyyppien kanssa sitten taas jää kohtaaminen etäiseksi, kun heillä ne sosiaaliset taidot ovat mitä ovat, ja ovat liikaa siinä omassa kuplassaan. Minulle on suhdetta ajatellen tosi tärkeää henkinen kohtaaminen ja se, että ollaan samalla aaltopituudella, ymmärretään toisiamme ja kommunikointi toimii. Joten adhd:t ja aspergerit karsiutuvat kyllä jo tapaamisvaiheessa.

Vierailija
53/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Tuppisuun kanssa elämä käy helvetin raskaaksi.

Vierailija
54/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se ei ole aloittaa suhde, että toinen on ok näköinen ja kiva. Käytännössä en edes pääsisi miettimään, onko adhd tai asperger ongelma vai ei, koska kanssakäymisessä minulla tuskin synkkaa kovin hyvin noiden tyyppien kanssa. Ei olla niin sanotusti samalla aaltopituudella. ADHD-ihmisten kanssa minulla on varmaan aina ollut sellainen olo, että he eivät keskity kuuntelemaan, ja muutenkin heillä on sellaista häsläystä, jota en jaksa. Ja asperger-tyyppien kanssa sitten taas jää kohtaaminen etäiseksi, kun heillä ne sosiaaliset taidot ovat mitä ovat, ja ovat liikaa siinä omassa kuplassaan. Minulle on suhdetta ajatellen tosi tärkeää henkinen kohtaaminen ja se, että ollaan samalla aaltopituudella, ymmärretään toisiamme ja kommunikointi toimii. Joten adhd:t ja aspergerit karsiutuvat kyllä jo tapaamisvaiheessa.

Jäi yksi sana pois tuolta alusta - ei siis ole SYY aloittaa suhde, jos toinen on ok näköinen ja kiva.

Vierailija
55/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme stereotypioita.

Todellisuudessa et välttämättä edes tunnistaisi kenellä on jompikumpi diagnoosi. Toki on ääritapauksia joista heti näkee että jokin on vialla.

Vierailija
56/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ sano asperger, sitä ei enää käytetä!

Vierailija
57/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aspergerin oireyhtymä jätettiin pois vuonna 2013 julkaistusta yhdysvaltalaisen American Psychiatric Association -yhdistyksen häiriöluokituksesta DSM-5. Siinä kaikki autismityyppistä käyttäytymispiirteistöä sisältävät lapsuudesta alkaen ilmenevät niin sanotut laaja-alaiset kehityshäiriöt sisällytettiin yhteen autismikirjoon.[3] Suomalaisessa lääketieteellisessä diagnostiikassa seurataan kansainvälistä ICD-luokitusta, josta on edelleen käytössä versio ICD-10. ICD-11 ilmestyi jo vuonna 2018, mutta sen käyttöönotto on viivästynyt[4]. Siinä Aspergerin oireyhtymä viedään nykyisen epätyypillisen autismin koodin F84.1 alle, ja sen tarkempi nimi on autismikirjon häiriö ilman älyllisen tai kielen kehityksen häiriötä.[5]"

Vierailija
58/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme stereotypioita.

Todellisuudessa et välttämättä ede

Mutta jos kuulisin diagnoosista, olisin varuillani. Adhd:illa on myös taipumusta sellaiseen, että aluksi ihastuvat ja innostuvat, ja sitten kun alkuinnostus laantuu, lopahtavat fiilikset. Täysin turhia sydänsuruja sellaiselle kumppanille, joka olisi pystynyt pitkäjännitteiseen suhteeseen ja suhteen syventämiseen. Muutenkin sellainen, että innostutaan jostain ja kyllästytään äkkiä on vähän turn off. Ihmissuhteissa se tietää ongelmia.

Vierailija
59/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ sano asperger, sitä ei enää käytetä!

Käytän asperger sanaa koska kaikilla on tuolloin helpompi ymmärtää millaista ihmistä tarkoitetaan. Autismin kirjo ei kerro yksilöstä mitään kun on käsitteenä liian laaja. Siihen mahtuvat ent. assit ja täysin talutettavat kehitysvammaiset autistit.

Vierailija
60/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD:t ja OCD:t on ok ja kiinnostavia ihmisinä, mutta autisteihin en kajoa. Elämästä tulisi liian hankalaa heidän kanssaan. Perheen perustaminen ei tulisi kyseeseen.