Töykeät miehet, baarit ja keski-ikäinen nainen
Mistä johtuu, että miehet ovat niin töykeitä ja kiukkuisia keski-ikäisille naisille baareissa, siis ihan tavalliset baarimikot, järjestysmiehet ym. Olen hiljainen, en vaadi, maksan juoman ja katoan. Silti sellaisen jäisen asenteen huomaa ja tulee tosi p**a fiilis. En lähtisi baareihin muutenkaan, mutta rakastan livemusiikkia, niin pakko on. Tiedän kyllä, että ole ongelmajätettä enkä ole nuori ja kaunis, eikä minusta saa mitään hyötyjä enää, mutta onko pakko olla niin kylmä ja töykeä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksesi perusteella ongelma on enemmän omassa päässäsi. Miehet eivät luonnollisistakaan syistä pörrää keski-ikäisten naisten ympärillä samalla tavalla kuin nuorempien, sinun on aivan turha yrittää syyllistää siitä miehiä. Tämän lisäksi #metoo ja kaikki liitännäinen uusfeministinen voimaantumispaska on saanut myös monet miehet välttelemään lähestymästä naisia tai edes hymyilemästä / small talkista vaikka seura kiinnostaisi.
Syyllistämisen sijaan sinun kannattaisi hyväksyä realiteetit ja olla itse iloinen, avoin ja mennä juttelemaan miehille jos seuraa haluat, tai vaikka vain juttuseuraa.
Ap. ei halua sellaista huomiota. Hän puhuu töykeästä kohtelusta.
Usein baarit ovat sellaisia ja järkkärit. Eikä niihin kannata mennä, ellei joku koe että on "pakko" haluaa. Jos etsii lämpöä ja iloa elämään, sitä saa ihan muualta. Mitään hyvää kokemusta ei kaikista paikoista tule, joku asiakas tekee jotain siellä alkoholissa vaikka oksentaa päälle, kukaan ei korvaa vaatteita tai sitten johto sekoilee miten sitä johdetaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Aina jos joku on minulle ilkeä, ajattelen, että;
- hänellä on huono päivä tai
- hän on tyhmä tai
- hänellä on persoonallisuushäiriö
Näin kukaan ei kykene loukkaamaan minua. Paitsi tietenkin läheiset, mutta ylläoleva pätee muihin ihmisiin.
Tätä voi soveltaa baarimikkoihin, työkavereihin, kaupankassoihin, päin käveleviin ihmisiin, tällä palstalla ilkeileviin, naapureihin. Kun oivalsin tämän olen ollut noin 90 ajasta hyvällä tuulella, koska olen luonteeltani sellainen eikä kukaan enää voi pilata hyvää mieltäni sinä aikana kun tällä planeetalla kävelen. Yrittää toki voi, mutta minua lähinnä naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on tuollaisia. Naiset heidät on sellaisiksi kasvattaneet.
Aikuisen ihmisen pitää kyllä itse osata vielä kasvaa myöhemmin elämässä. Mutta samaa mieltä olen siitä kanssasi että useat miehet eivät osallistu lasten kasvatukseen ollenkaan.
En edes kaipaa ympärillä pörräämistä, en kehuja, en mitään muuta kuin perusystävällisyyttä. Tämä riittää. Ymmärtäisin huonon käytöksen, jos olisin itse joku kusipää, mutta tervehdin, hoidan asiani ja kiitän. Käyttäydyn peruskohteliaasti siis. -AP
Ymmärsin, että ongelma on varmaankin ihan peruspottuuntunut kulttuuri täällä Suomessa. Niin harvoin käyn ulkona, että laitoin asian vain merkille. Keikka oli upea, seura mahtavaa, mutta ei ole kivaa tuntea itseänsä ihmisroskaksi vain oman iän perusteella. Luulisi, että livepaikat menettävät asiakkaitakin, jos kohtelu on tosi nuivaa. Ei tee mieli enää mennä samaan paikkaan kuuntelemaan livemusaa. En ollut humalassa, mutta ei pelastanut sekään. -AP
En vihaa miehiä. Tunnen monia mukavia miehiä. -AP
Miten sinut pitäisi huomioida? Pitkä katsekin on nykyään ahdistelua, muista se.
Miksi puhuit monikossa jos sulla on vain omakohtaista kokemusta? Niin kuin jotkut muut jo täällä sanoi ettei ole kohdannut samanlaista kohtelua. Voiko asia vaan johtua siitä kyseisestä baarista? Näin miehenä, minulle suurin osa baarien henkilökunnasta ovat olleet asiallisia, mutta tottakai joskus huonompiakin tapauksia on sattunut kohdalle, mutta ne on olleet sitten harvinaisempia.
En kyllä ole huomannut. Eilenkin oli aivan mahtavia herrasmiehiä kuppilat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinut pitäisi huomioida? Pitkä katsekin on nykyään ahdistelua, muista se.
Ap. ei halua sellaista huomiota. Hän puhuu töykeästä kohtelusta.
Mitä luulet? Asiallista asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ovat kyllä kunnon kusipäitä. Tuollainen käytös kertoo vain heistä.
Mene oksentamaan traumojasi jollekin terapeutille, älä tänne. Ymmärrän että sinua on satutettu, mutta se ei ole kaikkien miesten syytä.
Sitä samaa teille ukoille vaan, kyllä näitä teidän oksennuksia täällä palstalla saa joka päivä ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niitä vaan potuttaa olla töissä öisin kännisiä ihmisiä kaitsemassa. Itse en todellakaan olisi yhtä hymyä jos noihin duuneihin joutuisin.
Ehkä tuollaisen ihmisen ei sitten kannata mennä BAARIIN töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niitä vaan potuttaa olla töissä öisin kännisiä ihmisiä kaitsemassa. Itse en todellakaan olisi yhtä hymyä jos noihin duuneihin joutuisin.
Ehkä tuollaisen ihmisen ei sitten kannata mennä BAARIIN töihin!
Ehkä ei ole vaihtoehtoja. Sitten potuttaa kahta kauheammin.
Ei varmaan ainakaan siihen liity että olet nainen tai keski-ikäinen. Itse saan paremminkin ylikohteliasta käytöstä osakseni, olen myös keski-ikäinen nainen ja käyn toisinaan yksin baarissa ihan vain huvikseni.
Luulen että sinussa on joku piirre jota et tiedosta, vaikutat ehkä itse päällepäin töykeältä tai sisäänpäin kääntyneeltä, tai mikä tekstissäkin näkyy että et arvosta itseäsi.
Luulen että ei silti olla törkeitä vaan ehkä välinpitämättömiä minkä tulkitset huonoksi käytökseksi.
Olen pahoillani kokemuksistasi.
Ei kuitenkaan kannata yleistää.
Mielestäni Suomessa on voimassa töykeä palveluasenne melkein kaikkia baariasiakkaita kohtaan, iästä ja sukupuolesta riipoumatta. Asiakkaat nähdään pakollisena pahana ja niitä "palvellaan" naama nutturalla. "Sulle?" On ihan yleinen tervehdys baaritiskillä, kun menee jotain tilaamaan ja hymyä tai kiitosta on ihan turha odottaa saavansa.
Miesvihaketjuhan se tämäkin. Lietsotaan sukupuolten välille eripuraa.