Tunnusta pois: rakastatko enemmän lastasi vai puolisoasi?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/3c43b09d-5c7d-4fa3-a078-9a9134fa8130…;
Hyvin usein vauva pilaa parisuhteen.
Kommentit (43)
Linkki ei toimi, mutta vastaus on tietenkin: lasta.
Vierailija kirjoitti:
Linkki ei toimi, mutta vastaus on tietenkin: lasta.
Puu vai muovi?
Tosi vaikea kuvitella kenenkään vastaavan että puolisoa. Ei kai kukaan niin ajattele.
Tottakai. Ihan kaksi eri asiaa: äidinrakkaus ja toisen aikuisen rakastaminen.
Ap:n vanhemmat on selvästi rakastaneet vain toisiaan ja siksi hän nyt hakee täältä huomiota vasujen ja puppansa kanssa.
Lapsia. Rakastan toki puolisoakin ja hän aiheuttaa edelleen perhosia vatsan pohjaan mutta lasteni vuoksi tekisin mitä tahansa.
Eivät kaikki tietenkään lastaan rakasta, mutta silloin ei osaa rakastaa ketään muutakaan.
Eivät ole verrattavissa. Lasteni puolesta kuolisin koska tahansa. Puolisoni on elämäni rakkaus ja myös elämäni tärkein ihmissuhde.
Lapseni puolesta antaisin henkeni sekuntiakaan miettimättä. Puolisoni puolesta en välttämättä.
Oon lapseton mut tulin katsomaan vastauksia ajatellen et tietenki puolisoa. Ehkä hyvä etten siis ole hankkimassa lapsia 😆
Mut ymmärrän kyllä tuon että vaikea verrata, romanttinen rakkaus on kyllä aika eri kun rakkaus lapseen
Tottakai. Ihan kaksi eri asiaa: isänrakkaus ja toisen aikuisen rakastaminen.
Koskaan en tule rakastamaan ketään niin paljon, kuin omaa poikaani. Terveisin 50v valkoinen heteromies
Vain täysi idiootti rakastaa kumppania enemmän kuin omia lapsiaan. Sellaisen henkilön voisi viedä saunan taakse ja lopettaa kelvottomana yksilönä.
En tiedä miksi niin monen pitää tulla kertomaan rakastavansa molempia, eiköhän se ole aika lailla perusoletus. Mutta jos nyt on pakko valita kumpaa enemmän, väittäisin että hyvin harvinaista on vastata että puoliso menee lapsen ohi. Kyllä minä miehenikin toivoisin pelastavan lapsemme minun kustannuksellani, jos sellainen hypoteettinen tilanne tulisi.
Eivät ole vertailukelpoisia. Äidinrakkaus on uhrautuvampaa ja luonteeltaan pyyteetöntä. Rakkaus kumppaniin taas romanttisempaa ja tasavertaisempaa. Kumppania myös tarvitsee tukena tasavertaisemmin. Molemmat rakkaudet tärkeitä, mutta luonteeltaan ihan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Oon lapseton mut tulin katsomaan vastauksia ajatellen et tietenki puolisoa. Ehkä hyvä etten siis ole hankkimassa lapsia 😆
Mut ymmärrän kyllä tuon että vaikea verrata, romanttinen rakkaus on kyllä aika eri kun rakkaus lapseen
Palaa asiaan jos olet joskus vanhempi.Olen melko varma, että vastauksesi muuttuu.
Sitä äärettömän suurta Rakkautta mitä lastaan/ lapsiaan kohtaan tuntee, ei voi edes selittää. Mikään ei mene sen yli. Ei lähellekään.
T. Tusinan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vain täysi idiootti rakastaa kumppania enemmän kuin omia lapsiaan. Sellaisen henkilön voisi viedä saunan taakse ja lopettaa kelvottomana yksilönä.
Vain täysi idiootti vertaa vanhemman rakkautta lapseen ja aikuisten välistä romanttista rakkautta.
Vanhemmuuteen sisältyy valtava määrä muitakin tunteita, joita ei muihin ihmissuhteisiin juurikaan liity. Vastuuta, huolta, huonoa omaatuntoa, pelkoa, ääretöntä rakkautta, ahdistusta. Lapsesta on aina huolissaan. Rakkaus puolisoon on huoletonta, perhosia vatsassa, himoa.
En ikinä voisi verrata kumpaa rakastan enemmän. Lasteni puolesta kuolisin, puolisoni puolesta en.
Eniten rakastan tytärtäni, toiseksi eniten vaimoani ja kolmanneksi eniten poikaani.
Puolison kuolemasta voisi jotenkin selvitä, lapsen ei.
🧓
Ap