Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä Kaj:n Bara Bada Bastun hypetystä

Vierailija
26.04.2025 |

Muita, joiden mielestä täysin keskinkertainen/mitäänsanomaton biisi? Mielestäni Erikan Ich Komme on paljon parempi!

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hypetys johtuu siitä, että Ruotsi valitsi edustajakseen suomalaisen bändin, joka laulaa suomalaisesta saunasta suomenruotsiksi.

Meinaatko, että tämä selittää hypetyksen myös pohjoismaiden ulkopuolella?

Luulen, että osasyy hypetykseen on tarttuva melodia. Loppu tulee sitten hauskasta teemasta.

Kuka muuten mahtoi säveltää tuon tarttuvan melodian, onko kerrottu jossain ?

"Kappaleen tekijät: Anderz Wrethov, Axel Åhman, Jakob Norrgård, Kevin Holmström, Kristoffer Strandberg, Robert Skowronski."

Luultavasti suomalaiset sävelsivät, ja ruotsalaiset sovittivat ja muokkasivat.

Kun pääsee ruotsalaiseen musiikkikoneistoon, niin jaakko kultakin tulisi ulos tarttuvana tanssimusiikkina.

Kyllähän tuossa selvästi ruotsalainen vaikutus kuuluu. Veikkaanpa (kun en tiedä), että Anderz W:lla on päävastuu siitä, millaiseksi KAJ:n tuoma sävellys muokkautui. Robert S. puolalaisena on tuonut slaavilaiset elementit mukaan, Kristoffer S. lienee tuottaja, joka istuu koneensa äärellä ja muokkaa ja muuntelee niin kauan, että kappale on paras mahdollinen versio itsestään. Yhteistyönä syntynyt hyvä lopputulos.

Hauska kuvitella, että jos kappale olisikin syntynyt ensin ja sille olisi sitten ryhdytty etsimään esittäjää, niin kyllähän tuo nyt olisi aivan napakymppi, että löytyisi tuollainen laulutaitoinen, sympaattinen ja energinen joukkue!

Vierailija
82/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kappale ei musiikillisesti ole mikään huippu, mutta esiintyjien asenne ja lavashow tekevät siitä sellaisen, että tulee hyvälle mielelle.

En ihmettele, että on ennakkosuosikki.

Kaj-biiseissä on muutenkin taipumusta siihen, että ne ovat päällisin puolin simppeleitä. Sanoituksineen kaikkineen. Sitten pitemmän päälle niistä voi löytää kaikenlaista ihan muuta. Jostain syystä ne kuitenkin kaikki jäävät hyvällä tavalla mieleen minullekin, joka vihaan korvamatoja. Jotenkin he pääsevät asian ytimeen, oli musiikkilaji mikä hyvänsä. Ja ovat tehneet niin aina. Ne biisit ovat tutkielmia.

Hakekaa Demotisdag areenasta. Vörjeans ja Jeppis Turboronk. Samat pojat tekemässä rockabillyä ja punkkia, vinoillen ehkä hiukan vähemmän lempeästi mutta kuitenkin jotenkin omituisen lämpimästi sitten kuitenkin. Joku salahumanismi vallitsee aina. Ja tietysti springsteen-vinoilu Hej du människa, joka on päällisin puolin pelkkää typerehtimistä, mutta komeaa soittamista ja taitaa itse asiassa olla vähän kapinallisempaa kamaa kuin Månsin biisi ikinä voisi olla. Siitä on kai kevyempiäkin liveversioita, mutta tuo KAJ 10 eli kymmenvuotiskonserttiversio on sitä jottain.

Ja sitten on tullut opittua tosiaan kaikenlaista. Tiesittekö, mikä on vägaroisku?

Aurauskeppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hypetys johtuu siitä, että Ruotsi valitsi edustajakseen suomalaisen bändin, joka laulaa suomalaisesta saunasta suomenruotsiksi.

No ei se siitä biisistä hyvää tee.

Ap

Mutta se tekee tilanteesta kutkuttavan. Sitä paitsi biisi on hyvä, erityisesti lavaenergisen riemun takia. Itse olen katsellut varmaan miljoona kertaa ja joka kerta hymyilyttää. Yhtyeen muitakin biisejä on nyt tekstitetty englanniksi ja suomeksi. Mielettömän monipuolinen yhtye. 

Vierailija
84/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi KAJ ei edusta Suomea. 

Ei täällä olisi varmaan ymmärretty päästää sitä edes UMK:n karsinnoista läpi. Ruotsalaiset osaavat nämä viisuhommat.

Vierailija
85/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaleessa on positiivista energiaa ja KAJ sopisi saunalähettilääksi. Sinällään harvinaista nykyään, että viisubiisissä ei ole viittauksia minkäänlaiseen rakkauteen tai seksuaalisuuteen ja että kappaleen sanoma on kolmevuotiaallekin sovelias ja hyväksyttävä. Tanssiin innostava poljento ei ole laisinkaan paha juttu.

Vierailija
86/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Analyysi: Pelkästään saunomista on striimattu yli 25 miljoonaa kertaa mutta tienaako KAJ siitä mitään?

Suoratoistopalvelut, kuten Spotify, ovat tunnettuja surkeista maksuistaan. Nyrkkisääntö on alle yksi sentti per toisto, joka tulisi sitten jakaa kristillisesti.

Abba-tähti hurahti KAJ-huumaan Julkaisi reteän saunavideon

Ennen tämä olisi levymyynnin kautta tuonut paljon enemmän rahaa tekijöille. Nyt eivät saa kuin pennosia, koska musiikin kuluttaminen on demokratisoitu läpikotaisin.

Vierailija
87/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan humppabiisi se on.

Vierailija
88/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan vaan humppaa kyllä ole. Mikä selviää hienosti erilaisista sovituksistakin. Mutta tässä ruotsalaista selontekoa asiasta:

Vierailija
89/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään kyllä 😁

Maailmassa ei niin paskaa asiaa olekaan etteikö joku vi-tun akka olis: 👵🏻: MiNä tYkkÄäN kYllÄ. HUOH!!!!

Paitsi kaltaisesi miehet. Teistä ei kukaan, edes se tyhmin nainen, tykkää.

Kylläpä vanhaanpiikaan osui ja upposi 🤣

Vierailija
90/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun tuli väärä Mila. Tässä oikea.

Vierailija
91/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa se London live, hyvin noilla miehillä kropat vatkaa. Suomen oma Backstreet Boys. 

Vierailija
92/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta se tekee tilanteesta kutkuttavan. Sitä paitsi biisi on hyvä, erityisesti lavaenergisen riemun takia. Itse olen katsellut varmaan miljoona kertaa ja joka kerta hymyilyttää. Yhtyeen muitakin biisejä on nyt tekstitetty englanniksi ja suomeksi. Mielettömän monipuolinen yhtye. 

Vain todella lapsen asteella oleva 👧vajakki a) katsoo sen moneen kertaa b) hymyilee ainaa c) käyttää sanaa lavaenerginen riemu. 

Vierailija
93/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään kyllä 😁

Maailmassa ei niin paskaa asiaa olekaan etteikö joku vi-tun akka olis: 👵🏻: MiNä tYkkÄäN kYllÄ. HUOH!!!!

Paitsi kaltaisesi miehet. Teistä ei kukaan, edes se tyhmin nainen, tykkää.

Kylläpä vanhaanpiikaan osui ja upposi 🤣

Noilla liikkuu melko ihanasti nuo vartalot. On kyllä ilo silmälle. 

Vierailija
94/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vain todella lapsen asteella oleva 👧vajakki a) katsoo sen moneen kertaa b) hymyilee ainaa c) käyttää sanaa lavaenerginen riemu. 

Euroviisut on jälkeenjääneiden downien ja autistien suosiossa. 

Vierailija
95/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Euroviisut on jälkeenjääneiden downien ja autistien suosiossa. 

En ole moneen vuoteen seurannut sitä laulukilpailua itseään, mutta tänä vuonna seuraan ehdottomasti. Haluan sen omin korvin kuulla, kun Erica floppaa ja Suomen oma Backstreet Boys sijoittuu. 

Vierailija
96/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan humppabiisi se on.

Mitä pahaa humpassa? Kroatian nuorukainen Baby Lasagna esitti muistaakseni viime vuonna aika lailla humppapoljentoisen biisin, joka tuli kärkeen.

Vierailija
97/129 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikkialla Euroopassa saadaan tietää, millaisia luihuja näin monet suomalaiset ovat. Toivotte oman maanne edustajan häviötä ja toisen maan voittoa. Hävetkää. 

Vierailija
98/129 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi KAJ ei edusta Suomea. 

Ei täällä olisi varmaan ymmärretty päästää sitä edes UMK:n karsinnoista läpi. Ruotsalaiset osaavat nämä viisuhommat.

Luin joskus, että v 1963 Katri Helenan esittämää Puhelinlangat laulaa-esitystä eivät suomalaiset valinneet edustamaan euroviisuihin. Tuona vuonna voittajaksi tuli kuitenkin juuri samankaltainen letkajenkka. Katri Helena olisi saattanut olla hyvinkin vahvoilla ja päätyä hyvään sijoitukseen.

Uskon myös, että KAJ ei olisi Suomessa koskaan päässyt UMK:sta läpi. Ovat liian iloisia ja lisäksi "pakkoruotsi"-asenne. Lisäksi Erika on ollut jo niin monta vuotta tyrkyllä. 

Vierailija
99/129 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sinä ainakaan ole mikään asiantuntija. Jopa Björn Ulvaeus ABBA rakastaa kappaletta .Tiedätkö kuka hän on?

Mitä väliä sillä on? Onhan jokaisella oikeus mielipiteeseensä, oli asiantuntija tai ei. Ei kai musiikin hyvyyttä päätetä sillä perusteella, että "ettekö tiedä kuka minä olen??".

- Eri

Vierailija
100/129 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai, minusta on kivaa että jotkut ihmiset pystyvät heittäytymään täysin musiikin vietäväksi ja saavat siitä aitoa iloa. Sehän musiikissa juuri on parasta. Mutta saahan tosiaan toisten iloa vähätelläkin, jos siitä tulee itselle hetkeksi hyvä mieli.

- eri