kokemusta itsepalvelukirppiksistä?
olen menossa myymään itsepalvelukirppikselle, jonka viikkovuokra on 27e.
onko kokemusta? saanko rahani takaisin?vinkkejä?
Kommentit (4)
näin Tampereen hintoihin verrattuna :)
Tavaran pitää olla siistiä ja puhdasta, sekä ehjää. Mitään lumppua on turha yrittää myydä. Mieti, mitä itse olisit valmis ostamaan ja millä hintaa.
Pidä pöytä sopivan täytenä, ei siis liian pakattuna muttei puolityhjänäkään. Sellaisena, josta on helppo ostaa. Jos on pienempää tai huonompikuntoista tavaraa, niin kannattaa ottaa mukaan vaikka muovikori niille tavaroille.
Käy mielellään joka päivä, mutta vähintään silloin tällöin siistimässä pöytää ja viemässä lisää tavaraa myyntiin - kaikkea ei tarvitse eikä kannatakaan laittaa heti sinne.
Hinnoittelu riippuu paikkakunnan ja kirppiksen yleisestä hintatasosta. Kannattaa siis silmäillä muita pöytiä myös.
Itse oon myynyt perus lasten paitaa 1-2e, sukkahousut 0,50e, lasten farkut 3e, vedenpitävä ja hyväkuntoinen haalari 10-15e... Ensisijaisesti haluan kierrättää tavarani ja päästä niistä eroon, olen kuitenkin aina päässyt enemmän tai vähemmän voitolle myynneissäni.
Mulla ollut myynnissä lastenvaatteita ja tarvikkeita, olen netonnut 100-300€/viikko.
Riippuu toki kirpparista ja myymästäsi tavarasta. Itse olen tehnyt tienistiä yleensä noin 150e viikossa. Periaate on ollut, että hinnat on niin halpoja, ettei ainakaan siitä ole kiinni. Jos jotain tuote kiinnostaa niin paljon, että ottaa käteensä, vie myös mukanaan. Esim. lasten t-paidat on olleet hintaluokkaa 0,50-2e kun viereisissä pöydissä on yritetty kolme, neljää euroa ja siinä ovat roikkuneet päivästä toiseen. Ja meillä on ollut myös laatua mukana, esim. Hilfigerin vaatteita paljon ja sitten sellaista "peruslaatua" kuten Benettonia. En tykkää kantaa sitä roinaa takaisin kotiin ja esim. 4 x 150e on oikein mukava tienisti pienistä vaatteista ja turhista tavaroista. (Pidän yleensä pöytää kerralla 2-5 viikkoa). Parhaiten myy lastenvaatteet ja tarvikkeet, kirjat ja priimakuntoiset kengät. Hyvin menee myös kaikki laatua, esim. astiat, sisustustavarat ym. Aikuisten vaatteet hitaammin, mutta nekin menee, jos hinta on kohdillaan.
up