Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noita sähköpotkulautoja ei voi kieltää? Aikuinen poikani oli loukannut itsensä pahasti.

Vierailija
26.04.2025 |

Etupyörä oli tökännyt rotvallin reunaan, kaveri kertoi, että poika oli lentänyt pyörätielle ja iskenyt pään maahan. Vammoja oli lukuisia pahimpana lievä aivovamma (ennen aivotärähdykseksi kutsuttu juttu), kämmenluun murtuma, leukaluun murtuma, leukaan ja nenään tuli useita tikkejä ja silmäkulmassa kunnon mustelma. En tiedä mikä järki on ollut kännissä tuollaisella lähteä ajamaan, mutta eikö joku vastuu pitäisi vuokrafirmallakin olla? Olisin voinut menettää lapseni tuollaisen sähköpotkulaudan takia. 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ensi kerralla muistaa ottaa taksin.

Vierailija
22/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tosiaan voinut menettää lapsesi, mikä on kammottava ajatus. Mutta et tietenkään sähköpotkulaudan tai vuokrafirman takia. Onneksi ei telonut pahemmin itseään tai muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
24/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänettömiä ja vaarallisia turhakkeita. Vaarallisia myös muille kuin niillä ajaville. 

Vierailija
25/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsen isä on?

Afrikassa?

Vierailija
26/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kieltää. Miten pärjättiin muutama vuosi sitten ilman?

Vierailija
27/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas veronmaksajat maksaa. Huoh...

Vierailija
28/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä lisä julkiseen liikenteeseen, mutta säännöistä pitäisi pitää kiinni. Laudat parkkiin niin ettei ne haittaa muuta liikennettä, sekä muutenkin noudatetaan sääntöjä. Sääntöjen noudattamista on helppo valvoa haluttaessa. Kuva väärinpysäköidystä laudasta päättää käyttösopimuksen sakkomaksun lisäksi. Varmaan ensin aiheuttaa kiukkua, mutta lopulta se on kaikkien etu.

Vierailija
29/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi kieltää. 

Vierailija
30/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ja lihavat nuoret suurin käyttäjäryhmä. Voidaan poistaa, täysin turhakkeita.

Vierailija
31/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kieltää. Ei niitä vuokrata meillä maadeudun hiekkateillä. Tasa-arvoa tähän! 

Vierailija
32/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites meni kasvatus noin niinkuin omasta mielestä? Onneksi vaan laudalla teloi itsensä eikä autolla sivullisia.

Vierailija
33/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia kun ihmiset eivät ymmärrä miten vaarallisia nää on, eivätkä vaadi firmoilta mitään vastuuta. Sitten vasta kun itselleen käy onnettomuus, nii ymmärretään että ei tarvitse olla edes kännissä nii nää on vaarallisia ajaa... Mä luulen että muutaman vuoden päästä nää varmasti on jo kielletty...

Vierailija
34/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpotkulautoihin pitäisi tehdä ainakin kolme parannusta kiireellisesti: Alkolukko, joka estää kännisenä ajamisen. Vahva tunnistautuminen, joka estää alaikäisenä ajamisen. Jokin tunnistusmenetelmä tai laudan rakenteen muuttaminen siten, että se estää ottamasta kavereita kyytiin laudalle.

Vierailija
35/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat ja lihavat nuoret suurin käyttäjäryhmä. Voidaan poistaa, täysin turhakkeita.

Ja kännipellet yöllä ravintolareissuillaan on myös huomattava käyttäjäryhmä.

Vierailija
36/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä nähnyt että kukaan näillä ajaessa pitäis kypärää, mikä pitäisi olla ainakin pakollinen asia. Yleensä näillä ajetaan kävelytiellä ja se on hyvin vaarallinen tapa, oon itsekin joutunut tuollaisella yliajetuksi, lapsi voi vaikka kuolla vastaavassa tilanteessa, pyörätiet on noilla nopeuksilla huomattavasti parempi vaihtoehto, mutta mahdotonta valvoa että näitä käytetään...

Vierailija
37/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani on niillä paljon ajanut, ei mitään ole sattunut, toki on jo pienestä pitäen skootannut joten nuo sähköskootit ei eroa paljon, ei vaan pidä itse potkia vauhtia 

Nopeus on näissä huomattavasti kovempi.

Vierailija
38/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden käyttö on noussut joten HSL ei saa asiakkaita ja kas hinnat nousee 

Vierailija
39/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen poika ei ajele noilla laitteilla eikä muuten kännääkään.

Vierailija
40/63 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se poika oppi, että kännissä ei ajella.

Eiköhän oppinut. En mä silti ymmärrä, miksi noita sähköpotkulautoja pitää olla niin helposti saatavilla. Ne on vaarallisia. Ja vaikka on aikuinen on vielä nuori 20v. Tietysti vastuu hänellä, mutta minun mielestäni myös noilla firmoilla. Lapseni olisi voinut kuolla. Ap

Oletko sinä jotenkin yksinkertainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi