Ystäväni on lihava ja minä olen hoikka
ja on aivan ihanaa kun hänen kanssa ei ole ollut koskaan keskustelua asiasta!
Normaalisti vähänkin pyöreät tuttavat mainitsevat hoikkuudestani ja kyselevät miten se onnistuu ja valittavat omista liikakiloista.
Tämä todella pyöreä ystäväni ei ole koskaan maininnut hoikkuudestani mitään eikä sanallakaan valittanut omasta painostaan. Ihanaa kun hän on tyytyväinen itseensä sellaisena kuin hän on!
Kommentit (26)
Ystäväni kyllä neuvoo minua laihduttamaan. Kun sitten laihduin 5 kiloa niin johan heti sanoi, että kohta olet laihempi kuin minä. Täytyy alkaa laihduttamaan.
Vaikka aivan hyvin tietää etten voi koskaan painaa niin vähän kuin hän painaa. Sillä hän on mallin mitoissa. Minä taas olen pitkä 168 cm ja painan 82 kg. Ystäväni on 176 pitkä ja painaa vähän päälle 50 kg.
Neuvoo laihduttamaan ja sitten kun laihdun alkaa pelkäämään, että minusta tulisi laiha.
ja paras ystäväni hoikka. En ole katkera hänen hoikkuudestaan, sillä ihan itse olen tämän ylikuorman keränyt. Ei kai se nyt hänen vikansa ole, jos syö terveellisesti, liikkuu säännöllisesti ja paino pysyy kurissa? Itse en ole tyytyväinen itseeni (käsi sydämelle, pullerot, kuka OIKEASTI on tyytyväinen ylikiloihinsa??), haluan laihtua (tiedän kyllä, miten se teoriassa tapahtuu, mutta käytäntö on sitten ihan toinen juttu...) ja olla terveempi. En siltikään ole kateellinen hoikille ystävilleni. He eivät häpeä liikkua kanssani ja ovat aidosti iloisia, jos olen saanut edes pari kiloa pois. Me voimme kyllä jutella painoasioistakin ihan vapaasti, mutta puolitutulle en kyllä alkaisi tällaisia juttuja juttelemaan.
Mulla siis näitä kiloja on nelisenkymmentä ylimääräistä. Ainoa juttu, mikä mua vaivaa ystävieni seurassa on se, kun ollaan shoppailemassa. Mä kun olen ainoa, joka katsoo niitä Great Girls -vaatteita... Hoikat löytää kivampia vaatteita, ainakin mun mielestäni. Miksei samoja vaatteita voisi tehdä ekstra largena?
Voin kyllä kuvitella, että hoikkia ihmisiä kiusaa tällaiset painokeskustelut ihan yhtä lailla kuin meitä pulleroitakin. Mä osaan kyllä heittää vitsiä itsestäni, mutta esim. yksi todella hoikka työkaverini selvästi loukkaantuu, jos joku ihmettelee asiaa. Hän on kerran mulle avautunut ja kertonut, että kun ne kilot eivät vain tule! Taisin kyllä itse siinä kohtaa vielä möläyttää, että kateeksi käy... Mutta ymmärsi sen kyllä, mitä tarkoitin. Kun on itse pullero, olisi ihanaa, jos voisi syödä mitä tahansa lihomatta!
[i
Mun mielestä ihmiset saa oikeasti syödä ja juoda niin paljon kuin haluaa, mutta jos joku sillä menolla tappaa itsensä tai kysyy mun mielipidettä, kai mulla nyt oikeus on se sanoa.
Mitäs mieltä muuten olet, jos joku juo liikaa, saakohan sille sanoa, että juo vähän vähemmän.
No niin tai näin, ei musta ihan joka asiasta edelleenkään kannata ottaa nokkiinsa.
[/quote]
Sinulle saa varmaan sitten sanoa, että älä syö enempää tai kuolet tuohon läskiisi kohta.
Kelle mahdoit viestisi kohdistaa?
Toiset vaan ovat tuollaisia törppöjä - ei niiden ihmisten törppöys painosta johdu, samanlaisia he todennäköisesti olisivat hoikkinakin. Ei tuo idioottimaisuus ole mikään painon tuoma ominaisuus...
tiedän, että ärsyttää, mutta...
olen niin pieni ihminen, että en pysty vierestä katsomaan, kun hyvä ystäväni kuihtuu silmissä (anoreksia). Ok, tiedän, ettei auta, jos jossain e-mailissä laitan, muistathan syödä ja nukkua kunnolla. Ja hermostuihan tuo. Huomautin, koska ajattelin, että hän voi sitten halutessaan kertoa ongelmastaan. Ei tietenkään halunnut, koska hänestä ongelmaa ei ole (nyt varmaan 43 kg/170 cm). En todellakaan tiedä, miten voin auttaa häntä?
Ja tuo lapseton valitteli sitä lapsettomuuttaan ja kysyi, onko mulla vinkkiä, mitä eivät ole kokeilleet. Sanoin, että panon jälkeen päällään seisomaan kymmeneksi minuutiksi - ja ettei todellakaan ole parempia vinkkejä. Ja hänenä söisin enemmän. (joskus kertoi syöneensä puolikkaan nakin päivässä)
Tätä en kyllä allekirjoita:
Ihan sama sinun mielipiteesi mukaan olisi sitten jos huomauttelisit ylipainoisille, että älä syö enää niin saisit lapsiakin ja älä syö enää kun näytät possulta. Mutta ei, vain hoikkia saa verrata anoreksiaan. Ja hoikalle lapsettomalle saa vihjailla painosta.
En verrannut hoikkaa anorektikkoon, vaan muistitin anorektikkoa syömisestä.
Ja juu, olin itsekin pitkään 177/55, mutta ei mulle kukaan huomautellut mistään.
Mun mielestä ihmiset saa oikeasti syödä ja juoda niin paljon kuin haluaa, mutta jos joku sillä menolla tappaa itsensä tai kysyy mun mielipidettä, kai mulla nyt oikeus on se sanoa.
Mitäs mieltä muuten olet, jos joku juo liikaa, saakohan sille sanoa, että juo vähän vähemmän.
No niin tai näin, ei musta ihan joka asiasta edelleenkään kannata ottaa nokkiinsa.