Ärsyttää tuo mainos, että lihavuus ei ole valinta. Itse läskinä kyllä tasan tarkkaan tiedän, että olen syönyt ja makoillut itseni tähän
kuntoon. Ihan itse valitsin elää epäterveellisesti!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että mitä vauraammat maat niin sitä lihavammat ihmiset?
Toimeentulotukea voidaan reilusti vähentää.
Kaikki terveellisempi on kalliimpaa. Sitten vain enemmän halpislenkkiä kun muuta ei voi.
Tämä on totta. Söisin mielelläni kanaa jne. mutta ei ole varaa, joten on pakko syödä lenkkimakkaraa ja jauhelihaa eri muodoissa. Mutta en silti ole ylipainoinen. Ruuan määrä on se avain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tarkoituksella tilannut itselleen riittämättömän tahdonvoiman, ihan vain lihoakseen?
Jos on, niin lihominen on tahallista.
Miksihän kukaan lankeaa huumeisiin tai alkoholiin. Itsekurilla niistä eroon pääsee.
Itsekuria vaan
Ihan oikeassa olet. Omasta päästä se lopettaminen lähtee, vaikeaa se on, mutta niin se vain menee.
Läskifoobikkoja näyttää harmittavan hirveästi kun lihaville on löytynyt keino päästä Iäskeistä eroon. Luulisi, että erityisesti he olisivat iloisia siitä, että Iihavilla on nyt keino saada painoa alas.
Itse olen saavuttanut normaalipainon lääkkeen avulla. Lihoin hyvin raskaan elämänvaiheen aikana ja vaihdevuodet pahensivat tilannetta entisestään. Olen todella iloinen siitä, että pääsin eroon Iäskeistäni. En usko että olisin onnistunut ilman lääkitystä millään määrällä yrittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että mitä vauraammat maat niin sitä lihavammat ihmiset?
Toimeentulotukea voidaan reilusti vähentää.
No, ainoat tietämäni ylipainoiset käyvät myös vakituisesti töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaohjeet ovat kammottvia.
"Lisää litran keittoon 250 g koskenlaskijajuustoa ym. Tai makaronilaatikkoon koskenlaskijaa 250 g ja kermaa sekä tietysti paistettua pekonia. No huhuh kyllä läskejä kertyy. Jälkiruuaksi kermalla täytettyjä tuulihattuja...
Tämänkin palsta on täynnä keski-ikäistä rouvaa ihmettelemässä miksi se painoa vaan nousee vaikka syön ihan tavallista ruokaa. Ja tietenkin leivät, ja muut välipalat siihen päälle.
Eikä minuuttiakaan raskasta lihaskuntoliikuntaa.
Juu. Sähköavusteisesti pitää päästä paikasta a paikkaan b. Ennen pitkää pääseekin sitten sähköavuisteiseen sairaalasänkyyn.
vastustathan autojak
En syö pullaa, enkä rusinoita. En vastusta, kunhan vaan tein empiirisen toteamuksen. Onko siinä skuutissa muuten mitään painorajaa, jolloin se lauta naksahtaa poikki? Ihan tässä nyt samalla kyselen kun niin monen punkeröon alla lauta taipuu aika pahan näköisesti. Loppuuko akku ja hyytyykö moottori ylämäkeen? Soitattekö häkeen kun matka jää kesken? Ihan vaan kysyn, ei pidä suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Läskifoobikkoja näyttää harmittavan hirveästi kun lihaville on löytynyt keino päästä Iäskeistä eroon. Luulisi, että erityisesti he olisivat iloisia siitä, että Iihavilla on nyt keino saada painoa alas.
Itse olen saavuttanut normaalipainon lääkkeen avulla. Lihoin hyvin raskaan elämänvaiheen aikana ja vaihdevuodet pahensivat tilannetta entisestään. Olen todella iloinen siitä, että pääsin eroon Iäskeistäni. En usko että olisin onnistunut ilman lääkitystä millään määrällä yrittämistä.
Ehkä se läskifobia ei sitten todellisuudessa ole fobiaa lainkaan, vaan kokevat ylemmyyttä kun voivat jakaa näitä "ohjeitaan" lihavuuden hoitoon. nyt kun tehokas lääkitys on vihdoin keksitty mitä tämä kyseinen mainoskin koskee, niin näillä on pelko persiissä ettei kukaan ole enää "huonompi" kuin he itse. Huonolla tuurilla joutuvat vielä itse tikun nokkaan, kun läskejä ei enää ole
Ap on järkevä läski, tuossa oman vaikutusvallan ja heikkojen kohtien ymmärryksessä on avaimet terveelliseen elämään ja normaalipainoon. Se on elämäntapa, eikä hetken dieetti tai lääkekuuri.
Hirveä määrä heikkoja selityksiä täällä ja aivan höpöhöpöä.
- Halvalla saa terveellistä ruokaa, suomen tuilla todellakin voi ostaa terveelliset ruuat koko perheelle. Esim. juurekset, kaalit, palkokasvit, kana, soijarouheet ja palat, lista edullisista raaka-aineista on loputon.
- Lääke ei lihota ketään, mutta voi tehdä syömisen hallinnasta haastavampaa ja väsyttää. Harvemmat lääkkeet hidastaa aineenvaihduntaa merkittävästi, sitten täytyy opetella pudottamaan ehkä max parisataa kcal/vrk.
- Ulosteensiirto vaikuttaa painoon osalla, koska sen saavat vaikeista ripulitaudeista kärsivät (esim. antibiooteille resistentti toksiineja tuottava Clostridium ripuli). Kun raju ripuli loppuu ja suolen pinta toipuu, imeytyminen normalisoituu ja ihminen uskaltaa taas syödäkin. On opittava uusi elämä terveellä suolella.
Bakteerikannan suhteet muuttuvat ruokavalion mukaan, liha ja rasvarikas ruoka lisää mm. tulehdusreaktiota suolen pinnalla, kun kuitu ja kasvisrikas saa aikaan eheän suolenpinnan ja tulehdusta hillitseviä yhdisteitä.
- Jne.. Olkaa kuin ap ja lopettakaa tekosyiden keksiminen. Tai saa keksiä, mutta sitten ratkaiskaa niitä ulinan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lihoo esim. lääkityksen takia. Sille ei pysty tekemään mitään.
Painoa nostavia lääkeaineita tunnetaan satakunta, mutta niistä vain muutamat lihottavat reilusti. Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on lihomisvaara, se mainitaan tuoteselosteessa. Silloin ainoa pätevä konsti on ruokavalion keventäminen.
Yleensä lihomisen aiheuttaa kuitenkin ruokahalun paraneminen ja liikkumisen väheneminen. Jos lääkkeen haittavaikutuksena mainitaan väsymys, pitkä lääkekuuri voi tuoda mukanaan muutaman kilon jo siksi, että se liikunta ei kiinnosta.
Noin. Nyt olen korjannut tämän harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Osa lääkkeistä aiheuttaa myös sen, että nälkää on enää vaikea sietää ja siksi tulee syötyä tarpeettoman paljon ruokaa ja herkkuja.
Mulla esim. Lisättiin lääkitystä ja jo pieni nosto aiheutti sen, että karkkipussit ovat suurentuneet ja ruokaa menee enemmän
Onneksi vielä ei ole muutamaa kiloa enempää painonnousua ja yritänkin tässä heti tehdä vähän suunnan muutosta vaikka kärsimystähän se tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa asia on ap monimutkaisempi. Se on totta, että kilot kyllä pääosin syödään. Hyvin harvalla on jotain sellaista kropassa, että lihoisi syömällä terveellisesti ja maltillisesti. Mutta kysymys on se, miksi jotkut syö enemmän kuin toiset. Miksi syöminen järkevästi onnistuu toisilta paremmin kuin toisilta? Kun me hyväksymme, että esimerkiksi lukemisessa on joillain haasteita eikä kyse ole vain yrityksen puutteesta/itsekurista, niin yhtälailla meillä voi olla heikompi geeni syömisenhallintaan. Nykyisen tutkimuksen mukaan kylläisyyshormonituotanto on joillain ihmisillä häiriintynyt tai se on alunperin ollut heikompi. Ts. heillä maltillisesti syöminen on paljon hankalampaa kuin toisilla.
Ja kun ei ole toisen tunnetta syödessä ja mielitekoja koskaan elänyt, ei voi osata sanoa, miten ne eroaa omista. Onneksi tätä tutkimusta on nyt tehty ja näyttäisi, että lääkkeen avulla tätäkin voidaan hoitaa kuten muitakin elimistöä heikent
Tämä on juuri se, mihin laihdutuslääkkeet vaikuttavat.
Kylläisyyshormonia on lääkkeen ansiosta enemmän, eikä enää ole tarvetta syödä liikaa nälän takia. Myös mieliteot on helpompi ohittaa. Vaikka jotain herkkuja tekisi mieli, ei tunne ole ylitsepääsemättömän suuri ja se voidaan ohittaa.
Monen kohdalla lääke on helpottanut myös addiktioita. Sellaisiakin jotka eivät edes liity syömiseen. Suolistohormonit vaikuttavat ihmiseen voimakkaammin kuin olemme edes ymmärtäneet.
Nämä lääkkeet saattavat auttaa löytämään lääkitystä myös alkoholismiin ja moneen muuhun ongelmaan.
Vapaata tahtoa ei ole olemassa, joten et sinä itse niitä valintoja tehnyt, vaan olet lihava fysiikan lakien takia. Kaikilla on omanlaisensa elimistö ja fysiikan lait toimivat siten, että juuri sinun elimistösi laittaa sinut syömään liikaa.
Vaikka joku uskoon tuleminen muuttaa aivojen fyysistä rakennetta ja sen takia laihduttaminen saattaa olla uskoon tulemisen jälkeen mahdollista. Tai jonkin muun mittavan psykologisen kokemuksen jälkeen. Sama muiden riippuvuuksien kohdalla.
Ei päästy kuin 1. kommenttiin ja Pandoran lipas on jo avattu: hormonit, lääkkeet, "säästöliekki", fysiikan lakien rikkominen ja rikkoutuminen, energian tyhjästä taikominen, voodoo-taikuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa nostavia lääkeaineita tunnetaan satakunta, mutta niistä vain muutamat lihottavat reilusti. Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on lihomisvaara, se mainitaan tuoteselosteessa. Silloin ainoa pätevä konsti on ruokavalion keventäminen.
Yleensä lihomisen aiheuttaa kuitenkin ruokahalun paraneminen ja liikkumisen väheneminen. Jos lääkkeen haittavaikutuksena mainitaan väsymys, pitkä lääkekuuri voi tuoda mukanaan muutaman kilon jo siksi, että se liikunta ei kiinnosta.
Noin. Nyt olen korjannut tämän harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Ruokavalion keventäminen ei auttanut. Lääkkeestä vieroittautuminen auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on järkevä läski, tuossa oman vaikutusvallan ja heikkojen kohtien ymmärryksessä on avaimet terveelliseen elämään ja normaalipainoon. Se on elämäntapa, eikä hetken dieetti tai lääkekuuri.
Hirveä määrä heikkoja selityksiä täällä ja aivan höpöhöpöä.
- Halvalla saa terveellistä ruokaa, suomen tuilla todellakin voi ostaa terveelliset ruuat koko perheelle. Esim. juurekset, kaalit, palkokasvit, kana, soijarouheet ja palat, lista edullisista raaka-aineista on loputon.
- Lääke ei lihota ketään, mutta voi tehdä syömisen hallinnasta haastavampaa ja väsyttää. Harvemmat lääkkeet hidastaa aineenvaihduntaa merkittävästi, sitten täytyy opetella pudottamaan ehkä max parisataa kcal/vrk.
- Ulosteensiirto vaikuttaa painoon osalla, koska sen saavat vaikeista ripulitaudeista kärsivät (esim. antibiooteille resistentti toksiineja tuottava Clostridium ripuli). Kun raju ripuli loppuu ja suolen pinta toipuu, imeytyminen nor
Jne.. Olkaa kuin ap ja lopettakaa tekosyiden keksiminen. Tai saa keksiä, mutta sitten ratkaiskaa niitä ulinan sijaan.
Ja silti AP ulisee tuskaisesti kun ei siedä sitä, että on keksitty toimivia laihdutuslääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko se itse pilleri lihottaa (muuttaa jotain hormoneissa tai bakteerikannassa) vai tarkoitetaanko lääkityksen tuomaa ruokahalun kasvua?
Sä et usko että pilkeri voi lihottaa, mutta saat hirveitä raivokohtsuksia kun kuulet lääkkeestä, joka laihduttaa.
Miksi rageet jos et edes usko, että lääke voi vaikuttaa painoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi viedä Somalian ja Etiopian nälkämaille näitä lääkkeitä, loppuisi aliravitsemus kertaheitolla.
Tollo, ei aliravitsemus lopu, vaikka lihoisi lääkkeistä! Ylipainoiset voivat olla hyvinkin aliravittuja, kun syövät epäterveellisesti.
Jos kyseessä on aikuinen, oikeustoimikelpoinen ihminen niin KENEN vastuulla se ravitsemuksen koostumus on? Toki ylipainoinen voi olla aliravittu, mutta samalla vaivalla voisi jotain terveellistäkin pistää kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tarkoituksella tilannut itselleen riittämättömän tahdonvoiman, ihan vain lihoakseen?
Miksihän kukaan lankeaa huumeisiin tai alkoholiin. Itsekurilla niistä eroon pääsee.
Itsekuria vaan
Ei päihteistäkään vieroittautuminen ole helppoa minkään tukitoimen tai lääkkeen avulla. Ihan vain ylipainoisille tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin psyykelääkkeet muuttavat ihan tutkimustenkin mukaan suoliston mikrobistoa ja se voi aiheuttaa lihomista. Mun kaveri lihoi kymmeniä kiloja tällaisen lääkkeen myötä, mutta onneksi se lääke vaihdettiin toiseen. Ei siinä mitkään ruokavalion keventämisestä tehonneet, tosin hän söi jo alunperinkin terveellisesti. Liikakilot lähtivät hitaasti pois kun lääke lopetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekuria vaan
Ihan oikeassa olet. Omasta päästä se lopettaminen lähtee, vaikeaa se on, mutta niin se vain menee.
Oletko ikinä kertonut tätä viisauttasi myös narkeille? Kuinka ne suhtautuivat sinun tietämykseesi?
Itsekuria vaan