Ärsyttää tuo mainos, että lihavuus ei ole valinta. Itse läskinä kyllä tasan tarkkaan tiedän, että olen syönyt ja makoillut itseni tähän
kuntoon. Ihan itse valitsin elää epäterveellisesti!
Kommentit (153)
ap:han ei ole lihava, vaan tämä vanha kunnon läskiprovoilia, joka haluaa vaan trollata. Mitäs jos menisit vähän happihyppelylle, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, totuus koskee, niin et tainnut mainosta ymmärtää, siinä sanotaan; lihavuus ei ole valinta, vaan avun hakeminen on.
No mutta kun itse olen valinnut syödä itseni lihavaksi. Olen valinnut niin. Minä olen itse syypää siihen, että näin on. Se on valinta.
Sinä ehkä olet. Moni muu ei ole valinnut sitä, että elimistön nälkä- ja kylläisyyssignaalit ovat sairaat, ja seurauksena pitää valita joko jatkuva huutava nälkä tai luovuttaminen ja ylipaino. Varsinkik, kun suurin osa niistä itsekirurista saarnaavista ovat itse normaalilla nälkäsignaalilla varustettuja.
Sinä ehkä mieluummin ruoskit itseäsi kuin lähdet korjaamaan sitä ydinongelmaa, mutta ei tarvitse muille möyhötä jos he haluavat niin tehdä. Ei se ole sinulta pois, jos joku muu laihtuu ruokahalua vähentävällä lääkityksellä.
No tälläkin hetkellä olen ketolla, että kyllä minä yritän!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikamonta mummoikästä työkaveria jotka ovat laihtunut jättämällä sokerin ja hiilarit pois.
Näin on tehnyt myös eläkkeellä oleva ystävättäreni.
Mutta tämä vaatii itsekuria ja pitkäjännitteisyyttä.
Joiltaki löytyy mutta ei kaikilta.
Ei ole mitään pikakeinoja pysyvään pudotukseen.
Juu, tätä koitan itsekin nyt noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikamonta mummoikästä työkaveria jotka ovat laihtunut jättämällä sokerin ja hiilarit pois.
Näin on tehnyt myös eläkkeellä oleva ystävättäreni.
Mutta tämä vaatii itsekuria ja pitkäjännitteisyyttä.
Joiltaki löytyy mutta ei kaikilta.
Ei ole mitään pikakeinoja pysyvään pudotukseen.
Olen myös itse mummoikänen. Ja ylipainonen.
Juttelen näitten laihtuneitten työkavereitten kanssa.
Saan hyviä neuvoja.
Just nyt puuttuu motivaatio.
Vierailija kirjoitti:
ap:han ei ole lihava, vaan tämä vanha kunnon läskiprovoilia, joka haluaa vaan trollata. Mitäs jos menisit vähän happihyppelylle, ap?
No kun en oikeasti ole provo! Vaan ihminen joka on kyllästynyt olemaan lihava, ja itse olen siihen syypää. Taas on kova laihdutusyritys meneillään.
On se vaan jännä, että ulosteensiirron saanut laiha henkilö lihoi merkittävästi toimenpiteen jälkeen.
Luovutettu uloste oli saatu terveeltä, mutta lihavalta henkilöltä.
Muuttuiko itsekuri yhtäkkiä? Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lihoo esim. lääkityksen takia. Sille ei pysty tekemään mitään.
Painoa nostavia lääkeaineita tunnetaan satakunta, mutta niistä vain muutamat lihottavat reilusti. Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on lihomisvaara, se mainitaan tuoteselosteessa. Silloin ainoa pätevä konsti on ruokavalion keventäminen.
Yleensä lihomisen aiheuttaa kuitenkin ruokahalun paraneminen ja liikkumisen väheneminen. Jos lääkkeen haittavaikutuksena mainitaan väsymys, pitkä lääkekuuri voi tuoda mukanaan muutaman kilon jo siksi, että se liikunta ei kiinnosta.
Noin. Nyt olen korjannut tämän harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Se on vaikeaa jos lääke lisää ruokahaluja. Mä vaihdoin toiseen merkkiin tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan jännä, että ulosteensiirron saanut laiha henkilö lihoi merkittävästi toimenpiteen jälkeen.
Olisikohan ulosteensiirto sitten ratkaisu myös laihtumiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaohjeet ovat kammottvia.
"Lisää litran keittoon 250 g koskenlaskijajuustoa ym. Tai makaronilaatikkoon koskenlaskijaa 250 g ja kermaa sekä tietysti paistettua pekonia. No huhuh kyllä läskejä kertyy. Jälkiruuaksi kermalla täytettyjä tuulihattuja...
Tämänkin palsta on täynnä keski-ikäistä rouvaa ihmettelemässä miksi se painoa vaan nousee vaikka syön ihan tavallista ruokaa. Ja tietenkin leivät, ja muut välipalat siihen päälle.
Eikä minuuttiakaan raskasta lihaskuntoliikuntaa.
Nykymaailman menoa yrittää väittää mustaa valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa 🤣
Onko joku tarkoituksella tilannut itselleen riittämättömän tahdonvoiman, ihan vain lihoakseen?
Jos on, niin lihominen on tahallista.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tarkoituksella tilannut itselleen riittämättömän tahdonvoiman, ihan vain lihoakseen?
Kyllä se on tahallista, jos ei voi itseään hillitä syömästä. T: Ap
Mistähän johtuu, että mitä vauraammat maat niin sitä lihavammat ihmiset?
Toimeentulotukea voidaan reilusti vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko se itse pilleri lihottaa (muuttaa jotain hormoneissa tai bakteerikannassa) vai tarkoitetaanko lääkityksen tuomaa ruokahalun kasvua?
Ryhtiliikeläiset eivät taaskaan ymmärrä että lannistava haukkuminen ei lisää kenenkään jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Heti alkoi selittelyt :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tahallista, jos ei voi itseään hillitä syömästä. T: Ap
tahallaan ei pysty- onko tuo edes suomen kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Itsekurin puutetta.
Ei, vaan vääränlaista ruokaa.
Sinä ehkä olet. Moni muu ei ole valinnut sitä, että elimistön nälkä- ja kylläisyyssignaalit ovat sairaat, ja seurauksena pitää valita joko jatkuva huutava nälkä tai luovuttaminen ja ylipaino. Varsinkik, kun suurin osa niistä itsekirurista saarnaavista ovat itse normaalilla nälkäsignaalilla varustettuja.
Sinä ehkä mieluummin ruoskit itseäsi kuin lähdet korjaamaan sitä ydinongelmaa, mutta ei tarvitse muille möyhötä jos he haluavat niin tehdä. Ei se ole sinulta pois, jos joku muu laihtuu ruokahalua vähentävällä lääkityksellä.