Missä lapsuuden piirretyssä oli mielestäsi paras tunnari?
Kommentit (231)
Muskettikoirissa, Tao Taossa ja Peukaloisen retkissä.
Vierailija kirjoitti:
Saisi tulla televisiosta näitä taas.
Siis näiden lastensarjojen laatu on ihan omaa luokkaansa verrattuna moniin nykyisiin tekeleisiin. Miksi ihmeessä näitä ei näytetä enää, olen varma että lapset tykkäisivät. Olen itse 40 v mies ja tuli niin nostalginen olo noista tunnareista. Varmasti katsoisin itsekin jos alettaisiin näyttää. Noissa sarjoissa oli hyviä teemoja, opetuksia, ystävyyttä, moraalia, hauskuutta, jännitystä. Joissakin actioniakin, mutta ei koko ajan. Myös se pidempi tarinan kaari joissakin, kuten esim. matkassa maailman ympäri, peukaloisen retkissä ja Alfred J. Kwakissa opetti kärsivällisyyttä. Onko vastaavia nykyään? Ryhmä Hau on hyvä ainakin pienemmille, mutta ei niitä montaa tunnu olevan. Myös tuo aito piirrosjälki on parempi kuin tietokoneilla tehty, se jättää kylmäksi.
Miten kukaan ei ole sanonut vielä turtlesia? Tämä alkuperäisen turtlesin tunnari 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olipa kerran elämä.siinä tais olla joku toccata ja fugue musiikkina en muista säveltäjää.tohtori sykerö oli mun lemppari myös
Se oli Bachin toccata ja fuuga D-molli.
Sen tahdissa kelattiin historia alkuräjähdyksestä ydintuhoon. Se loppu on onneksi uudelleenjulkaisuista saksittu pois, se oli ahdistava 70-luvun lapselle, joka pelkäsi ydinsotaa muutenkin.
Se jätti lähtemättömän ahdistuksen leiman muuten mainioon Bachin sävellykseen.
t: nimim. Assburger
Eikä jättänyt. Enkä ydinsotaa pelännyt.
Vierailija kirjoitti:
En muista ohjelman suomenkielistä nimeä, Varjoankka siinä seikkaili. Dark wing duck, hyvin vauhdikas tunnusbiisi, ysärin alku.
Let's get dangerous! 😎
Ankronikka! Suomidubbaukset oli todella hyviä ysärillä 👍
Joyce and the Wheeled Warriors. Myös M.A.S.K. oli OK. Sarjana toki Transformers oli selvä ykkönen.
Se Digimonin Butter-fly oli paras. Nykyäänkin tulee hyvä fiilis kun se alkaa soimaan. Kōji Wada oli esittäjänä.
Samoin samasta sarjasta Ayumi Miyazakin Brave heart
Ville Vallattomassa todella jytä alkutunnari! Jonnet ei muista 😅
Kim Possible, soita, tekstaa, pistä mulle viesti.
Richard Scarryn touhukas maailma. Muutenkin se oli lapsuuteni suosikkipiirretty.
Jälkikasvu katsoi tätä niin paljon, että alkoi kuulostamaan omaankin korvaan hyvältä.