Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää, kun kuolinilmoituksiin laitetaan tilinumeroita ja rahankerjäystä

Vierailija
18.09.2008 |

"Kukkatervehdysten sijasta toivomme että laitatte rahaa Eevan ja Eetun koulutustileille."

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukkatervehdysten sijasta toivomme että laitatte rahaa Eevan ja Eetun koulutustileille."

Vierailija
2/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kyse on esim. tapauksesta että toinen perheen vanhemmista on kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne kukkarahat kauaa riitä.

Mikä sitten on sopiva summa laittaa tällaisessa tapauksessa? Mitä kirjoitetaan viestikohtaan? Mitä hautajaisissa tehdään siinä kohtaa missä yleensä lasketaan kukat?

Vierailija
4/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä ole yleensä kysekään "ettei muuten olisi varaa". Kuitenkin toisen perheen elättäjän kuolema aiheuttaa monenlaista huolta ja taloudellistakin sellaista, VAIKKA olisi kaikki vakutuukset jne. Läheltä olen joutunut seuraamaan, kuinka kauan esim. kestää vakuutusrahojen saaminen joissain tapauksissa.

Vierailija
5/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä ole yleensä kysekään "ettei muuten olisi varaa". Kuitenkin toisen perheen elättäjän kuolema aiheuttaa monenlaista huolta ja taloudellistakin sellaista, VAIKKA olisi kaikki vakutuukset jne. Läheltä olen joutunut seuraamaan, kuinka kauan esim. kestää vakuutusrahojen saaminen joissain tapauksissa.

Vierailija
6/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta. Itseäni ainakaan ei tippaakaan harmittaisi, jos kalliit hautaseppeleet jäisivät arkulleni laittamatta. Mieluummin muistaminen perheelle.

Vierailija
7/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuollaisiin pyyntöihin sitten pitää edes lahjoittaa? Riittääkö joku 20€?

Entä ostavatko kaikki kuitenkin jonkun kukan vaikka lahjoittaisivatkin rahaa?

Noloa olla sitten ainoa, jolla kädet tyhjänä...

Vierailija
8/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen miksi hautajaisssa muistamisen olisi pakko tapahtua kukkien muodossa?

Aika monessa tapauksessa esim. syöpään kuollut äiti/ isä on itse esittänyt toiveen, ettei kukkia haudalle vaan muistaminen lapsille.

Totta kai hautajaisvieraat itse saavat päättää viime kädessä, mitä vievät. Ihan samalla tavalla kuin esim. häälahjatoiveiden kohdalla (ei ole pakko siirtää rahaa lahjatilille tai ostaa juuri listalla olevaa).

Vierailija
9/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta. Itseäni ainakaan ei tippaakaan harmittaisi, jos kalliit hautaseppeleet jäisivät arkulleni laittamatta. Mieluummin muistaminen perheelle.

Raha-asiat olen hoitanut eläessäni niin, ettei perustoimeentuloon tarvita kenenkään muistokukkarahoja eikä muitakaan rahoja.

Häpeisin haudassa silmät päästäni, jos omaiset alkaisi kerjäämään.

:D

Vierailija
10/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen miksi hautajaisssa muistamisen olisi pakko tapahtua kukkien muodossa?

Aika monessa tapauksessa esim. syöpään kuollut äiti/ isä on itse esittänyt toiveen, ettei kukkia haudalle vaan muistaminen lapsille.

Totta kai hautajaisvieraat itse saavat päättää viime kädessä, mitä vievät. Ihan samalla tavalla kuin esim. häälahjatoiveiden kohdalla (ei ole pakko siirtää rahaa lahjatilille tai ostaa juuri listalla olevaa).

ai että ihan syöpään kuollut.

Vierailija
11/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakoristeista jotka kuitenkin kuihtuvat.

Vierailija
12/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 13 jonka kaksi lapsuudenystävää on syöpä vienyt

Vierailija
13/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oikeus ja kohtuus, että varsinkin, kun nuorest perheestä kuolee isä tai äiti, rahat pyydetään mieluiten lapsille avatulle tilille.

Minun mieheni kuoli muutama viikko sitten. Me emme halunneet kuolinilmoitukseen laittaa mitään tilinumeroita, mutta mieheni ystävistä löytyi fiksuja ihmisiä, jotka avasivat tilin tytöille - näin kukkaseppeleitä oli hautajaisissa kymmenkunta, vaikka saattajia oli lähemmäs kaksisataa.

20 euroa on itse asiassa iso raha nuorelle ja silti paljon vähemmän kuin halvin kukkalaite. Ja tilinumero ei velvoita ketään laittamaan rahaa tilille. Sen lisäksi nykypivänä on oikeasti joitakin ihmisiä, joille kukat aiheuttavat allergisia reaktioita.

Vierailija
14/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka nykyään tuntuu olevan jo lähes jokaisella hääparilla. Sen sijaan mielestäni on täysin ok, että en toivoisi arkulle lakastuvia kukkia, vaan mieluummin muistamista (jossain muodossa) lapsilleni.

Vierailija
15/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huonosti käy niin yhteiseen tiliin ei pääse käsiksi ennen ositusta jne.

Vierailija
16/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivaa, kun toinen vanhemmista on kuollut, mutta minuakin kiinnostaisi, miten sitten hautajaisissa toimitaan, kun olisi aika laskea kukat? Onko joku ollut tälläisissä hautajaisissa?

Vierailija
17/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hittoa se on keneltäkään pois, jos siellä ilmoituksessa on tilinumero? joku on kuitenkin KUOLLUT, niin on järkkyä, että yksi tilinumero voi niin paljon jotain ulkopuolista nyppiä.

Vierailija
18/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tämä taas eroaa esim niistä häälahjalistoista. Pienestä on kiinni, jos ei kahviastiastoon ole varaa kuin kerjäämällä..

Pienestä on kiinni, jos ei lukion kirjoihin ole muuten varaa kuin kerjäämällä.

Vierailija
19/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kukkien laskuun menee paljon aikaa hautajaisissa. Jätetäänkö se sitten vain väliin vai miten? Eikö ole kovin karua ellei ole lainkaan kukkia?

Mikä on sopiva summa?

Vierailija
20/36 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan maailman sivu tehty niin, että kukkarahat on pyydetty johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen. Ja muuten kukkarahat on aika isoja rahoja, kukkalaitetta ei paljon alle satasella saa. Tietty riippuu vuodenajasta, kesällä kukat halvempia.

Mun mielestä on ihan hyvä ajatus tehdä noin varsinkin jos vainajalla on pienet lapset.

Tärkeinhän asia siellä hautajaisissa on osoittaa kunnioitusta vainajalle ja lähiomaisille. Kukkalaitteet on sitten vaan rekvisiittaa. Eli toimitaan aivan samalla lailla kuin kukkalaitteenkin kanssa. Mennään alttarille arkun ääreen (tai haudalla arkun ääreen), sanotaan muutama muistosana (esimerkiksi Matti Meikäläisen muistoa kunniottaen, Liisa ja Lasse Laatunen perheineen), seistään pieni tovi ja kumarretaan sitten arkkua ja lähiomaisia kohden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän