Mikä allergialääke nukuttaa eniten?
Unettomuuteen haluaisin kokeilla ja ilman reseptiä saatava mieluiten. Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (37)
Zyrteciä saa ilman reseptiä, Atarax ja Dormix (antihistamiinista kehitetty unilääke) reseptillä. Dormix on paras. Myös melatoniinia saa ilman reseptiä, ja kombottamalla pääsee hyviin uniin, jos olet voittanut geenilotossa sellaisen yhdistelmä. Lääkärillä kun käyt valittamassa unettomuutta, ja pyydät Ataraxia tai Dormixia, niin saat sen heti. Väärinkäyttäjät ja itselleen pahaa aikovat pyytää ihan eri lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla parantaa unenlaatua, niin mihin aikaan illasta otatte tai kuinka monta tuntia ennen nukkumaanmenoa?
Jos ei ole väliä aamun heräämisvaikeuksista, ihan mihin aikaan vaan. Jos pitää olla skarppina ennen klo 10, klo 19-20 aikaan. Mutta tää on tosi yksilöllistä, ihmiset metabolisoi näitä eri tahtia geeneistä johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla parantaa unenlaatua, niin mihin aikaan illasta otatte tai kuinka monta tuntia ennen nukkumaanmenoa?
Juuri ennen. Unetus alkaa puolessa tunnissa. Älä valvo onnesi ohi. Mä katon sängyssä suoratoistoa ja sammutan kun nukuttaa.
Jos joskus saat lihasjumiin relaxantteja niin ne
tai zyrtex
Mua ei kyllä väsytä oikein mitkään reseptivapaat allergialääkkeet.
Ataraxiakin söin useamman kappaleen kerralla tarkoituksella kun oli niin hirveä nokkosihottuma ja haluisin nukahtaa edes hetkeksi. Ei unettavaa vaikutusta itsellä.
Se pitää itse kokeilla Atarax ja Zyrtec väsyttää mua todella paljon. Heinix, Histec ja Kestox ei yhtään. Vain Ataraxiin tarvii reseptin.
Kiitos kaikille. Kokeilen vaikka tuota Zyrteciä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ataraxia on mulla. Otan 2,5 kapselia kerralla. Auttaa sen yhden yön kun tiedän että seuraavana päivänä ei voi olla pöhnässä. Toisena yönä ei enää tuo unta. Muuten sitten Ketipinor ja olen sillä täysi zombi.
Saako Ataraxiin reseptin helposti ja saako sen 10 kpl pikkupaketin hirveiden varoitusten kera, vai kenties enemmänkin?
Kyllä sen helpommin saa kuin unilääkereseptin.
Apteekista saa ilman reseptiä yrttivalmiste Sedixiä hermostuneisuuteen ja unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Se pitää itse kokeilla Atarax ja Zyrtec väsyttää mua todella paljon. Heinix, Histec ja Kestox ei yhtään. Vain Ataraxiin tarvii reseptin.
Zyrtec, Heinix ja Histec on kaikki just samaa lääkettä - miten ne voi muka vaikuttaa eri tavalla? Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa ilman reseptiä yrttivalmiste Sedixiä hermostuneisuuteen ja unettomuuteen.
Samaa tavaraa niinikään apteekista halvempaan kappalehintaan nimellä Relaxor Forte.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo reseptittömät kovin vahvasti väsytä yleensä. Mutta oman kokemuksen mukaan Kestine Lyo on niistä väsyttävin, kun taas Fexofenadine vähiten väsyttävä.
Kestine on ebastiinia ja ebastiini ei ole väsyttävä aine.
Hydroksitsiini on väsyttävä joillekin ja reseptilääke. Setiritsiini saattaa hieman väsyttää joitakin ja on käsikauppalääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa niinikään apteekista halvempaan kappalehintaan nimellä Relaxor Forte.
Sedixin vaikutuksista on pitkähkö keskusteluketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo reseptittömät kovin vahvasti väsytä yleensä. Mutta oman kokemuksen mukaan Kestine Lyo on niistä väsyttävin, kun taas Fexofenadine vähiten väsyttävä.
Kestine on ebastiinia ja ebastiini ei ole väsyttävä aine.
Hydroksitsiini on väsyttävä joillekin ja reseptilääke. Setiritsiini saattaa hieman väsyttää joitakin ja on käsikauppalääke.
Olen eri, mutta muakin ebastiini väsyttää. Eli eipä pidä paikkaansa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Zyrteciä saa ilman reseptiä, Atarax ja Dormix (antihistamiinista kehitetty unilääke) reseptillä. Dormix on paras. Myös melatoniinia saa ilman reseptiä, ja kombottamalla pääsee hyviin uniin, jos olet voittanut geenilotossa sellaisen yhdistelmä. Lääkärillä kun käyt valittamassa unettomuutta, ja pyydät Ataraxia tai Dormixia, niin saat sen heti. Väärinkäyttäjät ja itselleen pahaa aikovat pyytää ihan eri lääkkeitä.
Mihin lääkäriin sä pääset??
Ap tässä. Viime yöksi otin Zyrtecin ja nukuin varmaan 11 tuntia. Edelleen väsyttää (otin eilen hiukan 22 jälkeen tuon).
Taidan siis kuulua niihin, joita antihistamiinit väsyttävät. Toki tässä oli pari huonosti nukuttua yötä jo takana.
Toimii siis varmaan, jos vain haluaa pitkät, hyvät unet, mutta jos 8h pitää riittää ja pitää jaksaa työpäivä, tuskin toimii.
Vähän poikkeaa apn hakemasta reseptittömästä, mutta itselläni käytössä 6mg doksepiini nukkumiseen, nukun sillä kuin tukki mutta nukahtaminen vie silti aikaa. Ei aiheuta riippuvuutta ja on paljon järkevämpi kuin nämä ketipinorit . Ei toimi kaikilla.