Mikä allergialääke nukuttaa eniten?
Unettomuuteen haluaisin kokeilla ja ilman reseptiä saatava mieluiten. Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (37)
Ataraxia on mulla. Otan 2,5 kapselia kerralla. Auttaa sen yhden yön kun tiedän että seuraavana päivänä ei voi olla pöhnässä. Toisena yönä ei enää tuo unta. Muuten sitten Ketipinor ja olen sillä täysi zombi.
Vierailija kirjoitti:
Ataraxia on mulla. Otan 2,5 kapselia kerralla. Auttaa sen yhden yön kun tiedän että seuraavana päivänä ei voi olla pöhnässä. Toisena yönä ei enää tuo unta. Muuten sitten Ketipinor ja olen sillä täysi zombi.
Atarax on reseptilääke. Käsikauppalääkkeistä ehkä joku Histex on väsyttänyt eniten.
Jaa sä haluat reseptivapaita lääkkeitä. Sori. Sitten tuo Dormix ei kuulu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Saako Ataraxiin reseptin helposti ja saako sen 10 kpl pikkupaketin hirveiden varoitusten kera, vai kenties enemmänkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atarax on reseptilääke. Käsikauppalääkkeistä ehkä joku Histex on väsyttänyt eniten.
Mua naurattaa ajatus että Histec väsyttäisi ihmisiä. :D Ei ainakaan mulla toimi siten yhtään. Mutta ei aikoinaan toiminut edes melatoniini kovin paljoa, paitsi sekavuutta aiheuttavasti päivällä vai oliko liian mieto versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Ataraxiin reseptin helposti ja saako sen 10 kpl pikkupaketin hirveiden varoitusten kera, vai kenties enemmänkin?
En usko, mulle sitä määrättiin ahdistukseen. Atarax on vanha allergialääke, jolla on todettu vakaviakin sivuvaikutuksia esim. sydämelle eikä sitä käsittääkseni nykyään kovin helposti määrätä. Se kyllä väsyttää kovasti ja aiheuttaa myös päänsärkyä mulle - ei mikään hyvä lääke mulle ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, mulle sitä määrättiin ahdistukseen. Atarax on vanha allergialääke, jolla on todettu vakaviakin sivuvaikutuksia esim. sydämelle eikä sitä käsittääkseni nykyään kovin helposti määrätä. Se kyllä väsyttää kovasti ja aiheuttaa myös päänsärkyä mulle - ei mikään hyvä lääke mulle ainakaan.
Näin arvelinkin, ettei saa helposti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa ajatus että Histec väsyttäisi ihmisiä. :D Ei ainakaan mulla toimi siten yhtään. Mutta ei aikoinaan toiminut edes melatoniini kovin paljoa, paitsi sekavuutta aiheuttavasti päivällä vai oliko liian mieto versio.
Mitä naurettavaa on siinä, että lääkkeet toimii eri tavalla eri ihmisillä? Mua se väsytti ja oli ihan hyvä ottaa ennen nukkumaanmenoa sen takia.
Ei nuo reseptittömät kovin vahvasti väsytä yleensä. Mutta oman kokemuksen mukaan Kestine Lyo on niistä väsyttävin, kun taas Fexofenadine vähiten väsyttävä.
Mikä tahansa niistä, jos ottaa kaveriksi yhden annoksen alkoholia :D Monta kertaa siitepölykaudella huomannut, että ei tarvi kuin 1 viinilasi, niin simahdan nukkumaan vaikken olisi ollut ollenkaan väsynyt. Ne pelkät lääkkeet ei kovasti väsytä, mutta alkoholin kanssa kyllä.
Minua väsyttää mikä tahansa allergialääke. Mutta ankeasti ne väsyttävät myös seuraavana päivänä niin että sitten on työkyvytön sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin arvelinkin, ettei saa helposti.
Ap
On sitä saanut helposti. On ihan tehokkaimmasta päästä esim. iho-oireisiin, kuten kutinaan. Zyrtec väsyttää vähäsen, Xyzal ei tippaakaan. Antihistamiini ja melatoniini saattaa auttaa yhdessä paremmin. Paras tietysti olisi nukahtamislääke reseptillä.
Atarax. Sitä tosin määrätään nykyisin harvoin ja on siis reseptilääke.
Vierailija kirjoitti:
Heinix! Hyvää yötä.
Menee samassa unessa seuraava päiväkin :(
Te joilla parantaa unenlaatua, niin mihin aikaan illasta otatte tai kuinka monta tuntia ennen nukkumaanmenoa?
Vanhemmat allergialääkkeet (setiritsiini ja akrivastiini) saattavat väsyttää pientä osaa käyttäjistä.
https://www.yliopistonapteekki.fi/terveys/allergia/antihistamiinit/seti…
https://www.yliopistonapteekki.fi/terveys/allergia/antihistamiinit/akri…
Zyrtec väsyttää ja on reseptivapaa lääke eli saa ilman reseptiä. Käytän sitä itse unen apuna.
Up