Jaksaisitko työtä, jossa on 8 tunnin työpäivässä vain 20 minuutin lounastauko ja yksi 10 minuutin kahvitauko?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Tuosta jo näkee joidenkin työmoraalin. Ei pysty, ei kykene.
Tämä. Ja mitä tapahtuisi, jos kerran edes kokeilisi...ei mitään, hyvin selviäisi.
Perussetti terveydenhuoltoalalla.Työpuhelimeenkin pitää vastata silloin .
Kasvatusvastuullinen päiväkodissa syö lasten kanssa, ei ruokataukoa ollenkaan.
Kahvitauolle voi päästä tai sitten ei, jos on henkilökuntavajausta. Kahvikupposen voi hakea ryhmään. Nautitaan siinä sivussa, läikyttämättä kuumaa juomaa muiden päälle.
Työkavereilta kysytään, voiko mennä käymään vessassa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Tuosta jo näkee joidenkin työmoraalin. Ei pysty, ei kykene.
Tuollaisista tauoista näkee työnantajan moraalin. Sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina olettanut että menen kahdeksaksi tunniksi tekemään töitä, en pitämään taukoja.
Minä olen aina olettanut, että työ on osa elämää. Elämiseen ei kuulu jatkuva suorittaminen vaan myös tauot. Miten sinä pärjäät viikonloppuisin tai muuten vapaa-aikana, kun elämäsi ei ole aikataulutettu? Vai onko se?
15v on mennyt ilman taukoja. Piimän juon n 3min keskellä pvää. En viitsi pidentää työpvää 30 min ruoka ja kahvitaukoihin. Tekee vkossa 2.5h vapaata. Oma valinta. Fyysinen työ enkä lainkaan istu. N 60
taukoja kuulu olla 2 x 10min. + ruokatauko!
En jaksanut, etenkään paikoissa joissa kytättiin vessakäynnit, tai piti kellottaa itsensä työpisteelle tauoilla, niin että juoksi kahvinhakureissulta puolikupillinen kädessä, appelsiininlohko suupielessä ja vatsahaava itämässä. Ei kiitos enää ikinä.
Yksityisyrittäjä saa itse päättää pitääkö taukoja. N60
Siivousalalla kahdeksan tunnin työpäiviä joskus nuorempana jaksoi tehdä pelkillä vessatauoilla. Tuli kuuma niin piti juodakin vettä riittävästi. Oishan se ruokatauko ja kahvitauko muka kuulunut eli lakisääteiset, mutta ei niitä oltu mitenkään huomioitu työohjeissa, minuutilleen oli koko työpäivä kellotettu täyteen tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Joku naisvaltainen ala. Miehet eivät tuollaiseen suostuisi.
Vaka-ala, miinus lounastauko.
Kymmenen minuuttia päivässä taukoja.
Miettikääpä valkokaulukset. Lapsenne on hoidossa paikassa, jossa henkilökunnalla on kokonaista 10 minuuttia taukoja per päivä.
Joo, tein tuollaisilla ehdoilla työtä ja työ oli raskasta ruumiillista työtä, jossa käveltiin myös paljon.
Oon aina olettanut että menen kahdeksaksi tunniksi tekemään töitä, en pitämään taukoja. Sen verran toki että saa syötyä ja kahvin juotua. Paljonko taukoja sitten pitäisi olla?
Olen ollut myös yrittäjänä, päivät oli usein kellon ympäri arkena ja pyhänä. Ei paljon 8 tunnin työpäivä tunnu missään, onhan siinä puoli päivää sitten aikaa pitää taukoa omalla ajalla.