Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko työtä, jossa on 8 tunnin työpäivässä vain 20 minuutin lounastauko ja yksi 10 minuutin kahvitauko?

Vierailija
24.04.2025 |

Muutenkaan ei yhtään rauhallista hetkeä.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja HUS

Luultavasti siis kuitenkin työtä jossa ihmisten kanssa tekemisissä. Ja se aivan eri asia kuin samat tauot mutta olet liukuhihnatyössä.

Sulla lienee yleisesti outo käsitys työstä, eli haluaisit vain hengailla.

Vierailija
42/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus tauot sosiaali ja terveysalalla. Eihän tuota jaksa mutta pakko se on vaan jaksaa. 

Eli kunta- tai valtiosektori jossa lomaa kertyy enemmän kuin 30 päivää vuodessa ja lauantai ei kuluta lomapäiviä kuten yksityisellä puolella.

Yksityset tekee joko 40h/vk josta pekkaset tai 37,5h/vk missä työajan lyhennys on huomiotu heti.

Lomaa kertyy maksimissaan 30 päivää eli 5 viikkoa koska lauantai on yksi lomapäivä (30pv / 6pv = 5 viikkoa)

Itse teen 8h kokonaistyöajan, puolen tunnin lounas omalla ajalla ja 2 x 10 minuutin kahvipaussia työajalla eli 37,5h/vk.

Tai noh, voi olla ettei kahvipausseja ennätä pitää ja lounastan vartissa samalla töitä tehden.

Niin että mitä valitat ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi ihan täysin siitä mikä työ on kyseessä ja millaisissa olosuhteissa sitä tehdään. Tauot ja niiden pituus ovat vähemmän tärkeä asia.

Vierailija
44/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan sen on.

Vierailija
45/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko työaika käytännössä taukoa, niin hyvin riittäisi. 

Vierailija
46/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vuosia, kyllä tuollaiseen tottuu. Mutta oli aika juhlaa, kun vaihdoin alaa, siirryin sellaiseen työhön, jossa pystyi pitämään oikean ruokatunnin ja muutenkin työtahti ei ollut niin tappavaa.

Vierailija
47/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein vuosia, kyllä tuollaiseen tottuu. Mutta oli aika juhlaa, kun vaihdoin alaa, siirryin sellaiseen työhön, jossa pystyi pitämään oikean ruokatunnin ja muutenkin työtahti ei ollut niin tappavaa.

Tai siis usein ei ehtinyt edes pitää taukoja edes pitkissä vuoroissa, työn luonne oli sellainen pelastusalalla

Vierailija
48/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla 3 taukoa. Muuten tekee töitä 60% teholla. Kuten muutkin laiskat.

Vierailija
49/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijät ovat joustaneet tauoista iät ja ajat. Tähän Olisi pitänyt puuttua ja ihmisten yksinkertaisesti vain olisi pitänyt huolehtia omat tauot. Työtahti on vuosikymmenten aikana vain kiristynyt. Ihmiset ei ehdi pitää taukoja, vaikka ne on tessiin kirjattu. Kohta loppuu ammattiliitot ja tauot kokonaan. 

Ravintola -alalla ei aina voi pitää yhtään taukoa .Syödään työn ohessa eli jos tulee asiakkaita niin syöminen keskeytyy ja jatkat sitten joskus.Liiton edustajan vastaus oli "koettakaa kestää.".

Vierailija
50/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ruokailu muksujen kanssa eli ei hetken rauhaa. Varsinkin kun pari "haastavaa" ryhmässä. Yksi 12min. mukatauko jos edes pääset. Irtisanouduin ja nyt onnellinen työtön. Naiset ei pidä puoliaan. Pieni palkka ja paskat työolot naisvaltaisilla. Mulla muun alan koulutus kuin tuo päiväkoti ja olen nähnyt parempaa  työelämää siksi en tuohon suostu. 

Vierailija
51/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kymmenen minuutin taukoa, ja se yks 20 min.

Oon tehny jo kauan.

Vierailija
52/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kymmenen minuutin taukoa, ja se yks 20 min.

Oon tehny jo kauan.

Pakkaan keksejä.

Vierailija
53/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä periaatteessa noin, mutta ei yleensä ehdi pitää kuin yhden tauon. Sekin joskus iltavuorossa sijoittuu melkein vuoron alkuun, n. klo 15 tauko siis jos työt alkanut klo 13. 

Vierailija
54/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pystyn ihan helposti

Vierailija
55/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrällä ei ole mitään taukoja.

Vierailija
56/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin. Pidän nykyisessä 7,5 tunnin vuorossa yhden 20 minuutin tauon. 

Vierailija
57/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi superhieno työpaikka. Nyt ehtii lounaan syödä autossa samalla, kun siirtyy toiseen työpisteeseen. Eli jonkun sämpylän.  Kahvitauko on kai se, kun keitän asiakkaalle kahvin ja samalla saan kupillisen itsellekin, en aina.

Vierailija
58/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Työvälineeni puhdistaminen ja alusvaatteiden vaihto kestää kauemmin. 

Vierailija
59/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä usein iltavuorossa syön jo klo 14.30 ja työt alkaa klo 13. Ei vaan kerkeä myöhemmin pitämään ruokista, koska on niin kiire

Vierailija
60/73 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vankilassa töissä. Meillä on lakisääteinen tunnin ruokatauko mutta sitä ei aina kyllä ehdi pitää. Vuorot 10 tai 12 tuntia. Yritän ehtiä syömään pari ateriaa päivässä sopivissa väleissä. Joskus ehtii kyllä lounaan vasta klo 14 ja iltaruoan sitten kotona. Jos on hiljaisempi päivä niin ehtii juoda useammat kahvit. Monesti taas ehdin just lämmittää eväät ja istua pöytään, tulee kuulutus johon kukaan muu ei ehdi reagoida niin lähden siltä istumalta kuljettamaan vankia ja palaan sitten kylmän ruoan ääreen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme