IS: "Pienituloisen veronkevennyksen ay-jäsenmaksun verovähennysoikeuden poisto syö siis kokonaan."
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keskituloisen verotuksen kevennys muuttuukin veronkiristykseksi, kun huomioidaan ay-maksun lisäksi työhuonevähennyksen poisto. Näin käy omalla kohdalla. Todennäköinen kunnallisveron ja/tai kiinteistöveron nosto vielä kruunaa kaiken. Todellinen kasvupaketti, juupa juu.
Juuri näin. Itsellä ainakin käy juuri noin. Kiva veronalennus semmoinen, mistä joutuukin maksamaan lisää. Toivottavasti menee edes siten hyväksi nämä veroeurot.
siten = soten
Todella vihamielistä ja alatyylistä nimittelyä osalla ay-liikkeistä. Hassuinta on, että tuollaisella heikolla ulosannilla henkilö todennäköisesti tarvitsisi jonkun fiksumman ajamaan etujaan :D
liitot jämähtäneet neuvostoliiton aikaan josta silloin saivat hyvin runsasta toveri avustusta. kommari liitot eivät vaan tajua päivittää itseään tosin vaikeaa on kun tovereille on luvattu työ ja palkka vaikkei oikein töitäkään olisi.
Vierailija kirjoitti:
Todella vihamielistä ja alatyylistä nimittelyä osalla ay-liikkeistä. Hassuinta on, että tuollaisella heikolla ulosannilla henkilö todennäköisesti tarvitsisi jonkun fiksumman ajamaan etujaan :D
Kyllä liittosikojen demaroinnin maksajana saa kritisoida täysin aiheellisesti, kun kyseisen n. 16 vuoden aikana liittosikojen demarointiin ja elosteluun on uponnut +7 k€ edestä rahaa, eikä ne liitosiat ole saanut paskaakaan aikaan samassa ajassa ja tuolla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja keskituloisen verotuksen kevennys muuttuukin veronkiristykseksi, kun huomioidaan ay-maksun lisäksi työhuonevähennyksen poisto. Näin käy omalla kohdalla. Todennäköinen kunnallisveron ja/tai kiinteistöveron nosto vielä kruunaa kaiken. Todellinen kasvupaketti, juupa juu.
Kuntien veronkorotukset voikin olla edessä jälleen. Kunnilta on jo soteuudistuksen myötä leikattu reilusti valtionosuuksia ja riihipäätöksillä leikataan lisää. Kun valtionverotusta lasketaan ja kunnat voi joutua nostamaan veroja, voi tulos olla nolla.
Itse päätin tuon päätöksen jälkeen liittyä liittoon. Haiskahti sikamainen porvari. Maksakoot minkä maksaa.
Minä kuulun ytk, se maksaa 120e/vuosi. Olen pienituloinen ja kuukausipalkkani on noin 3500e brutto.
Kuulun siihen kaikkein edullisimpaan ay liikkeeseen, ytk on paljon halvempi kuin teollisuusliitto.
Vierailija kirjoitti:
Potkulakihullun aloittama ketju taas, huomaa kirjoitustyylistä ja linkeistä. Niitä alkaa tulla kohta loputtomasti, kun se pääsee vauhtiin. Älkää ruokkiko.
Sinähän täällä häiritset. Mene pois joka ketjusta, hullu.
Vierailija kirjoitti:
Satonenko se täällä sössöttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko liittoon on kuulua?
Pakkoko Suomella on olla armeija?
Liittopomot lihottaa vain omaa rahapussiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähennysoikeuden poistuminen koskee myös työnantaja-, yrittäjä- ja maatalousjärjestöjä. Eli tasapuolisesti kaikkia. Itse olen aina ihmetellyt miksi ne edes ovat vähennyskelpoisia, ei tätä päivää. Sama jos urheilujärjestöjen, metsästysseurojen ja kennelliiton jäsenmaksut kävisivät verotuksessa vähennyksenä. Liittojen jäsenmaksut ovat sitä paitsi kohtuullisia, ei kenenkään jäsenyys siihen kaadu.
Ei tätä päivää. Miten niin? Mitä tuolla tarkoitat? Nyt perusteluja pöytään.
Se on mielenkiintoista hyväksytään moderoinnin jälkeen, vaikka puhuu asiaa
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun ytk, se maksaa 120e/vuosi. Olen pienituloinen ja kuukausipalkkani on noin 3500e brutto.
Kuulun siihen kaikkein edullisimpaan ay liikkeeseen, ytk on paljon halvempi kuin teollisuusliitto.
Ytk on työttömyyskassa, ei liitto. Minäkin voisin kuulua ainoastaan A-kassaan (entinen Rakennuskassa) ja maksaa vähemmän, mutta en halua olla vapaamatkustaja, joka ottaa liiton neuvottelemat edut vastaan, muttei viitsi maksaa siihen kuulumisesta. Siksi kuulun myös Rakennusliittoon ja maksan siitä hyvästä kyllä aivan liikaa palkkaani nähden, mutta oon valmis sen 25e/kk maksamaan siitä, et liitto neuvottelee TES-korotukset ja muut edut.
Etkä todellakaan ole pienituloinen, vaan keskituloinen. Ilman liittoja voisit ollakin pienituloinen.
Haistakaa paska koko hallitus! Laskettiin juuri, että liksaa tulee lisää 34 euroa VUODESSA!
Rikkaat saavat lisää ja köyhät köyhtyvät ja tätä laskua tulee maksamaan todella moni köyhä lapsi KOKO IKÄNSÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ytk on työttömyyskassa, ei liitto. Minäkin voisin kuulua ainoastaan A-kassaan (entinen Rakennuskassa) ja maksaa vähemmän, mutta en halua olla vapaamatkustaja, joka ottaa liiton neuvottelemat edut vastaan, muttei viitsi maksaa siihen kuulumisesta. Siksi kuulun myös Rakennusliittoon ja maksan siitä hyvästä kyllä aivan liikaa palkkaani nähden, mutta oon valmis sen 25e/kk maksamaan siitä, et liitto neuvottelee TES-korotukset ja muut edut.
Etkä todellakaan ole pienituloinen, vaan keskituloinen. Ilman liittoja voisit ollakin pienituloinen.
Ammattiliitot on työelämän jarru. Suomessa palkkaerot on liian pieniä, hyville työntekijöille pitäisi maksaa enemmän ja lusmuilta pitäisi ottaa pois palkkaa. En tule ikinä liittymään liittoon, olen nähnyt millaista lusmukyttääjä porukkaa liittoon kuuluu.
Työpaikan ei pidä olla sosiaalitoimisto vaan oletko tietoinen että töissä kuuluu tehdä töitä?
Vastustan henkeen ja vereen liittoja, liitot myös vastustaa minun puoluekantaani. Ammattiliitot tulee kieltää lailla.
Jos alle 20.000 e vuodessa tienaava ei maksa valtion eikä kunnallisveroa, vaan eläkemaksut. Eihän verovähennystä ole, jos ei veronalaisia tuloja edes ole.
Siis verovähennyksen voi tehdä, mutta ei siitä rahallista hyötyä ole. Viittaus edelliseen siis.
Juuri näin. Itsellä ainakin käy juuri noin. Kiva veronalennus semmoinen, mistä joutuukin maksamaan lisää. Toivottavasti menee edes siten hyväksi nämä veroeurot.