Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nytkö oikeistolla sitä rahaa onkin??

Vierailija
24.04.2025 |

Kohta 2 vuotta huudettu kitarisat punaisina: "rahaa ei ole". Mites sitä nyt yhtäkkiä jostain löytyikin hyvätuloisten verohelpotuksiin??? Yhteisöverokin jo vuosikaudet ollut Pohjoismaiden ALHAISIN. Vielä pitää puhkoa uusi reikä valtiontalouteen, jotta voi syyttää ilkeää vasemmistoa velkaantumisesta...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velasta ei oikeisto ole pätkän vertaa kiinnostunut. Tärkeintä, kun pääsee omaa tilipussia lihottamaan, ja naureskelemaan heikompiosaisille norsunluutornistaan.

Jokainen ihminen tienaa itse tilipussinsa ja isotuloinen maksaa enemmän veroja isommalla prosentilla tilipussistaan kuin pienituloinen. Jos oltaisiin tasapuolisia, niin kaikilla ihmisillä pitäisi olla sama veroprosentti. Ei pidä olla liian ahne. 

Ok. Pakollinen asepalvelus pois sitten. Jokainen puolustakoon omaa omaisuuttaan sitten omilla rahoillaan.

TÄH? siis miten päädyit moiseen päättelyyn? Kyllähän se olisi tasa-arvoista että kaikki osallistuisivat YHTÄLÄISELLÄ OSUUDELLA tuloistaan YHTEISTEN menojen kattamiseen.

Itse asiassa tasapuolisinta oli

Ongelma lienee, että tietty lukittu summa voi olla köyhälle ylitsepääsemättömän suuri, kun rikkaalle mitättömän pieni. Tämä taas ei ole oikeudenmukaista, josta johtuen useimmat taloustieteilijätkään eivät tasaveroa kannata.

Vierailija
42/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aikuisten asioita.

Siksi onkin todella erikoista, että sinä olet tääll.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa huviksesi mihin tuloluokkaan tasavero iskisi eniten? 

No tietenkin niihin jotka NYT ovat VAPAAMATKUSTAJIA ja märisee että MUIDEN pitäisi maksaa VIELÄKIN ENEMMÄN. 

Ei. Katsos valtion pakolliset menot ovat lakisääteisiä ja ne katetaan aina. Tasaveron pitää kattaa valtion menot euromääräisesti joten jotta niitä euroja saataisiin kasaan tarpeeksi se tarkoittaisi sitä että keskituloisten verotus kasvaisi. Ei tämä kovin vaikeaa ole jos sitä ajattelee vähän pidemmälle. Keskituloisia on eniten ja heiltä kerättävä veron osuus valtion tuloista on suurin ja sitä se tulee olemaan vaikka kyse olisi kaikille saman suuruisesta veroprosentista. Ymmärräthän? Pienistä tuloista ei kerry niitä euroja sinne kassaan.

Puhut paskaa. Suurin osa veroista kerätään 2 ylimmäältä tulodesiililtä.

Vierailija
44/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston taikaseinässä kyllä riittää revittävää yritystukiin, etelän valtioille ja omille kavereilleen höyhenenkevyellä verolla. Samaan aikaan keski- ja vähempituloiset joutuvat selkä vääränä kantamaan suurimman verorasitteen, jotta näiden elitistien kestit saadaan maksettua. Uskomatonta, että ennen tavallista kansaa puolustanut PS on mennyt tällaiseen herrakerhoon mukaan

Vierailija
45/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velasta ei oikeisto ole pätkän vertaa kiinnostunut. Tärkeintä, kun pääsee omaa tilipussia lihottamaan, ja naureskelemaan heikompiosaisille norsunluutornistaan.

Jokainen ihminen tienaa itse tilipussinsa ja isotuloinen maksaa enemmän veroja isommalla prosentilla tilipussistaan kuin pienituloinen. Jos oltaisiin tasapuolisia, niin kaikilla ihmisillä pitäisi olla sama veroprosentti. Ei pidä olla liian ahne. 

No tuolla logiikalla pitäisi olla myös samansuuruinen tuntipalkka. Varsinkin kun palkka ei ole edes missään suhteessa työn mielekkyyteen, päinvastoin, paskaduuneista saa yleensä huonoimmat palkat.

Ei pidä olla liian ahne, kuten edellinen sanoi. Kuuleeko poliitikot, lääkärit, lakimiehet, k-kauppiaat jne.?

Vierailija
46/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolla on aina rahaa. Itseään varten.

Vierailija
47/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän Suomein rikkaimpien joukkoon kuuluva Miki Kuusi kertoo maksavansa mielellään vähän isompia veroja? Johtuiskohan siitä, että joillakin on vielä myötätunto ja empatia vähävaraisempia kohtaan jäljellä.

Kukas tämä on? Tämänkaltaisia ihmisiä meidän kannattaisi valita politiikkaan ja tukea heidän yrityksiään.

Vierailija
48/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeiston taikaseinässä kyllä riittää revittävää yritystukiin, etelän valtioille ja omille kavereilleen höyhenenkevyellä verolla. Samaan aikaan keski- ja vähempituloiset joutuvat selkä vääränä kantamaan suurimman verorasitteen, jotta näiden elitistien kestit saadaan maksettua. Uskomatonta, että ennen tavallista kansaa puolustanut PS on mennyt tällaiseen herrakerhoon mukaan

YLINTÄ marginaaliveroprosenttia laskettiin 52%, joka siis on VIELÄKIN YLI PUOLET LISÄTULOISTA. Kuulostaa tosi "höyhenkevyeltä".

Minä sain viime vuoden tulospalkkion nyt ja kas kummaa, palkkiosta VAIN 48,4 % tuli minulle käyttööni. Kylläpä tuntuu höyhenkevyeltä.

Vierailija
49/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLINTÄ marginaaliveroprosenttia laskettiin 52%, joka siis on VIELÄKIN YLI PUOLET LISÄTULOISTA. Kuulostaa tosi "höyhenkevyeltä".

Minä sain viime vuoden tulospalkkion nyt ja kas kummaa, palkkiosta VAIN 48,4 % tuli minulle käyttööni. Kylläpä tuntuu höyhenkevyeltä.

Kukaan ei pakota tekemään mitään "lisätuloa". Etkö muka pärjää vähemmälläkin? Mistä tällainen ajatusmaailma on syntynyt, että elämässä ei ole muuta sisältöä kuin työnteko?

Vierailija
50/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota tekemään mitään "lisätuloa". Etkö muka pärjää vähemmälläkin? Mistä tällainen ajatusmaailma on syntynyt, että elämässä ei ole mu

Näin on.. Toisilla ON selkäranka ja HALU ITSE elättää itsensä ja perheensä, eikä iilimatoilla TOISTEN TASKUILLA

Vierailija
51/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hingutte tasaveroa niin sopii kunhan laitetaan tasatulot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi